اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
پس از بارش‌های اخیر برخی روستا و شهرهای خوزستان به دلیل مشکلات زیر ساختی، تند بودن باران و ایجاد سیل دچار آسیب و در بعضاً حوادثی شدند.
پس از بارش‌های خوبی که در روز های اخیر در اکثر نقاط استان شاهد بودیم در برخی روستا و  شهرها به دلیل مشکلات زیر ساختی، تند بودن باران، ایجاد سیل، دوری و نزدیکی به مراکز مداد رسانی، در مسیر سیلاب قرار گرفتن روستاها، نزدیکی به رودخانه‌ها، عدم لایروبی شبکه‌های فاضلاب و جوی‌های آب  و... دچار حوادث شدند.

شهرهای رامهرمز، مسجدسلیمان، باغملک، گتوند، لالی، هفتکل و اندیکا از جمله شهرهای آسیب دیده و متأثر از باران های اخیر  هستند که توسط جمعیت هلال احمر استان خوزستان به آنها امداد رسانی شد.

توزیع اقلام ضروری بین آسیب دیدگان باران‌های اخیر

به گفته علی خدادادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، تعداد 18 دستگاه چادر، 150 تخته پتو، 26 تخته موکت 6 متری، ظروف 7 دست، نایلون پوششی 112 کیلوگرم، پودر رختشویی 38  پاکت، الیور گرمایشی 3 شعله، صابون 70 قالب، کنسروجات 452  قوطی، برنج 80  کیلوگرم، چای 9کیلوگرم، حبوبات 30 کیلوگرم و قند و شکر ۹۵ کیلوگرم بین آسیب دیدگان  باران های اخیر در شهرهای مختلف استان توزیع شد.

وی می افزاید: در عملیات جمعیت هلال احمر در سطح مناطق آسیب‌دیده تعداد 16 تیم امداد و نجات، 69  نفر نجاتگر، 8 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه خودروی نجات و دستگاه خودروی پشتیبانی شرکت داشتند.

مفقود شدن 15 گردشگر

رئیس جمعیت هلال احمر باغملک نیز از مفقود شدن ۱۵ گردشگر در منطقه گندمکار بخش صیدون خبر داد و گفت: به دنبال بارش باران  و وزش باد شدید تعداد  ۱۵ گردشگر که به منطقه گندمکار بخش صیدون سفر کردند مفقود و پس چند ساعت عملیات جستجو توسط نیروهای امدادی مسیر را پیدا کرده و به منطقه بازگشتند.

امدادرسانی به 16 خودرو در محور تاراز-چلو

شاپور باقری رئیس جمعیت هلال احمر اندیکا گفت:  در اثر طوفان شدید در محور تاراز _چلو برخی از خودروها دچار حادثه شدند که نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر اندیکا برای کمک به آنان اعزام شدند.

وی افزود: در این عملیات به  ١۶ خودرو به همراه سرنشینان آن‌ها که در مجموع  ۶۰ نفر بودند امداد رسانی شد و در پایگاه امداد و نجات امام جواد(ع) تاراز اسکان اضطراری شدند.

فوت یک مرد 52 ساله در اثر صاعقه

شهریار میر خشتی رئیس فوریت های پزشکی خوزستان با اشاره باد و باران شدید در روز های گذشته گفت: یک مرد ۵٢ساله که در اثر صاعقه در شهرستان باغملک دچار آسیب شد و در بیمارستان اهواز فوت کرد.

قطع برق 10منطقه و 75 پایه برق

حسن کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: در اثر وزش باد شدید روز گذشته در مجموع ۷۵ پایه برق در مناطق غیزانیه، روستای ملج، کارون، روستای عطیش، جاده اهواز_ خرمشهر روستای دبه حردان دچار سقوط شدند.

وی گفت: در داخل شهر اهواز نیز ۲۳ مورد قطعی برق محل داشتیم که با توجه به آماده باش شرکت توزیع برق، در همان دقایق اولیه اقدامات لازم صورت گرفت.

مدیر عامل توزیع نیروی برق اهواز با اشاره قطع شدن برق 10 منطقه در اهواز در اثر باد و باران شدید بیان کرد: شبکه برق هوشمند است و هر زمان مشکلی پیش بیاید به صورت خودکار برق قطع می‌شود و در صورتی که زمان قطعی برق طول بکشد بار خط برق را جابجا کرده و برق را به مناطق ارسال می‌کنیم.

آبگرفتگی معابر و فاضلاب های شهری اهواز پس از باران

شیرینی بارش باران اما برای شهروندان اهوازی تنها در دقایق اولیه شادی بخش و نشاط آور است و پس از آن شهروندان در بسیاری از مناطق سطح شهر باید به فکر راه و چاره ای برای رفت و آمد خود از میان آب‌های جمع شده در سطح معابر شهری باشند.

آبگرفتگی معابر و فاضلاب های شهری  و رها شدن آب در خیابان ها و بعضاً وارد شدن آن به خانه های مردم سالهاست که به دلیل نبود زیر ساخت های لازم برای دفع این آبها و فرسودگی شبکه دفع فاضلاب نارضایتی هایی را در بین شهروندان به وجود آورده است.

ابراهیمی رئیس اداره دفع آب‌های سطحی شهرداری اهواز می‌گوید: در گذشته شهرداری اهواز در بعضی مناطق شهر، سیستم دفع آب‌های سطحی احداث کرده اما متأسفانه شرکت آب و فاضلاب تمام این سیستم‌ها را به شبکه آب فاضلاب شهر وصل کرده است.

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز چندی پیش نیز از لایروبی نشدن شبکه فاضلاب در دو یا سه سال گذشته خبر داد و افزود: حتی در فصل گرما نیز سر ریز فاضلاب در معابر مشاهده می‌شود.

بر هیمن اساس دو شب گذشته به دنبال بارش شدید باران  زیرگذر شهید دغاغله در منطقه کیان‌آباد اهواز به دلیل آب گرفتگی مسدود و زیر گذر شریعتی غیر قابل رفت و آمد شد.

به دنبال مسدود شدن زیر گذر شهید دغاغله مسیر مواصلاتی به روستاهای مسیر تصفیه و ارتباط منطقه کیان‌آباد با مناطقی مانند کیانشهر و زردشت قطع شد.

خسارت بیش از 3 هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می‌گوید: طوفان شدید و بارندگی هفته گذشته ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال به بخش‌های زراعی و باغی شهرستان‌های ایذه، شوش، دزفول و اندیمشک درشمال استان خسارت وارد کرد.

وی می افزاید: ۷۸ هزار و ۴۶۰ هکتار اراضی زراعی و ۲ هزار و ۲۴۷ هکتار نیز اراضی باغی شهرستان‌های مذکور دچار خسارت شدند که بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۲۰۵ هزار و ۱۰۳ تن محصول زراعی و ۱۸ هزار و ۲۳۶ تن محصول باغی از بین رفته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان می‌کند:  شهرستان شوش در بخش زراعی و شهرستان ایذه در بخش باغی بیشترین خسارات را متحمل شدند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار