اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
با سلام و احترام؛

به استحضار می رساند در خصوص مطلب منتشر شده در پایگاه خبری تحلیلی شوشان مورخ 31 اردیبهشت ماه 97 با موضوع " بیمارستان امام را دریابیم و ...! " توضیحات لازم به شرح ذیل ارائه می گردد.

پس از پیگیری موضوع و مشخص شدن بیمار مورد نظر در مطلب منتشر شده و پس از بررسی پرونده پزشکی بیمار مذکور، با هدف روشن شدن افکار عمومی به اطلاع می رساند، بیمار خانم 29 ساله ای است که به دلیل درد شکم در تاریخ 24/2/97 ساعت 14 به این مرکز ارجاع شده است.

پس از آزمایشات و سونوگرافی مشخص شد که بارداری خارج از رحمی در محل ناحیه عمل قبلی سزارین ایجاد شده است که درمان اولیه آن تزریق آمپول متوتریکسات و پایش از طریق انجام آزمایشات روزانه می باشد. لذا بیمار تحت نظر قرار گرفته شد و روند درمان برای ایشان آغاز گردید.

در این درمان چنانچه بیمار پس یک هفته با دارو به درمان پاسخ مناسب ندهد، در مرحله بعد عمل جراحی تجویز می شود. این روند علمی و آکادمیک درمان بیمار فوق می باشد، اما متاسفانه بیمار و همسر ایشان حاضر به درمان علمی و آکادمیک نبوده و علی رغم توصیه پزشک و وجود خطرات احتمالی با ارائه رضایت شخصی اقدام به ترخیص بیمار نمودند.

تمامی مستندات در پرونده بستری بیمار موجود می باشد. لازم به ذکر است بخش فوق تخصصی زنان و مامایی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با پذیرش بیش از 8000 بیمار در سال و با ضریب اشغال تخت بیش از 115 درصد به عنوان بخش ارجاع بیماری های زنان و زایمان در سطح استان مطرح است و اغلب بیمارانی از استان های همجوار نیز به این بخش ارجاع می شوند که ناگزیر به پذیرش و رسیدگی به بیماران بیش از ظرفیت خود بوده و این موضوع گاها نارضایتی هایی را به همراه خواهد داشت که هرچند مطلوب ما نیست ولی جهت جلوگیری از این موارد، فرآیند طرح و پیگیری شکایات با سامانه های مختلف و همچنین حضور فیزیکی کارشناسان شکایات در شیفت های صبح و بعد ظهر در دسترس مراجعین می باشد و می طلبد که مراجعین مشکلات موجود را به این واحد طرح کنند تا نسبت به آن پیگیری و رسیدگی لازم صورت گرفته و ضمن حل مشکل، در صورت وجود تخلف یا کم کاری از سوی کارکنان بیمارستان، نسبت به آن بصورت قانونی اقدام شود و در این راستا واحد شکایات مرکز آماده رسیدگی و پیگیری شکایات مراجعین است.

مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز همانطور که از نام آن پیداست یک مرکز آموزشی جهت تربیت و آموزش پزشکی بوده و بخشی از رسالت تربیت پزشکان آینده کشور بر دوش این مرکز است و به همین دلیل این مرکز ناگزیر از اجرای فرآیند درمان در قالب یک نظام آموزشی و دستیاری از سوی فراگیران زیر نظر اساتید مرکز بوده و در واقع این موضوع یکی از رسالت های این مرکز می باشد و عمل به آن در راستای انجام ماموریت مرکز ضروری است.

به نظر می رسد نگارنده با طرح ادعایی از سوی مسئولین، مبنی بر تحت پوشش داشتن بیماران استان های دیگر توسط این مرکز قدری دست به خلط معنا زده اند چرا که مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز در راستای حفظ جان، سلامت و انجام فرآیند درمان هم وطنان سایر استان ها ناگزیر از پذیرش و ارائه خدمت به آنها است.

هدف کادر درمان اعم از پزشک، پرستار و کارکنان بخش های پشتیبانی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز تلاش در جهت ارائه خدمت با بهترین کیفیت، در زمان و مکان مناسب، با رعایت اخلاق حرفه ای و شان انسانی است لذا عنوان کردن وجود عمد در سوق دادن بیماران به بخش خصوصی بدون مدارک و مستندات، اندکی دور از انصاف است و طرح چنین ادعاهایی بیش از هر چیز موجبات بی اعتمادی مردم نسبت به سیستم دولتی و سوق دادن بیماران به بخش خصوصی خواهد شد.

در خصوص حضور خبرنگاران در بیمارستان لازم به توضیح است که حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این مرکز با هماهنگی هیچگونه ممنوعیتی ندارد.

در پایان ضمن تشکر، در راستای شفاف سازی هرچه بیشتر درخواست می شود که مطالب فوق به نحو شایسته در آن پایگاه خبری درج گردد.

روابط عمومی
مرکز آموزشی درمانی
امام خمینی(ره) اهواز
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار