اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول علت عمده بیشتر حوادث غرق‌شدگی را عدم دقت به تابلوهای شنا ممنوع دانست و گفت: امسال تاکنون پنج نفر در مسیر رودخانه دز در دزفول غرق شده اند که همه این افراد دقیقا در محل تابلوهای هشداردهنده اقدام به شنا کرده بودند.
عبدالحسین معظم‌فر در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به آغاز فصل تابستان و افزایش استقبال از سواحل و شنا در رودخانه‌ها با اشاره به حوادث غرق‌شدگی اظهار کرد: حوادث غرق‌شدگی تنها در جاهایی که کنترل شده است رخ نمی دهد و برخی مواقع در مکان‌هایی که معمولا حادثه‌خیز نیستند نیز افرادی غرق شده‌اند بنابراین نمی‌توانیم بگوییم کدام نقطه از رودخانه‌ها پرخطر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از وقوع حوادث در رودخانه دز در مسیر دزفول افزود: به منظور آگاه‌سازی مردم از خطر غرق‌شدگی در دو طرف شرق و غرب مسیر رودخانه دز در دزفول تابلوهای شنا ممنوع نصب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول ادمه داد: همچنین منطقه  علی‌کله دزفول بیشترین میزان  سفر و مراجعات تفریحی مردم را در مسیر رودخانه دز به خود اختصاص می‌دهد و به دلیل اینکه این منطقه در سال‌های گذشته در پی حوادث غرق‌شدگی تلفاتی داشته است، شهرداری دزفول کانالی در مسیر رودخانه با عمق کم احداث کرده تا مردم در آن شنا کنند و به منطق عمیق‌تر نروند. در پارک رعنا در کنار رودخانه نیز استخری برای استفاده شناگران وجود دارد.

معظم‌فر توصیه کرد: مردم از شنا در مناطق خطرناک که با تابلوهای هشداردهنده و شنا ممنوع مشخص شده‌اند،  خودداری کرده و حتما در این کانال‌های احداث شده در مسیر رودخانه شنا کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با اشاره به عواملی که در ایجاد غرق‌شدگی موثرند، گفت: اگر دمای آب 20 درجه و محیط بیرون حدود 50 درجه سانتیگراد باشد به علت اختلاف زیاد دمای آب و محیط سردی آب موجب گرفتگی عضلات شناگر شده و منجر به غرق‌شدگی می شود. 

معظم‌فر با تاکید بر لزوم استفاده از جلیقه نجات هنگام شنا در رودخانه ادامه داد: رعایت نکات ساده ای در جلوگیری از حوادث تاثیر دارند و اگر شناگران از جلیقه نجات استفاده کنند غرق نمی شوند. 

وی علت عمده بیشتر حوادث غرق‌شدگی را عدم دقت به تابلوهای شنا ممنوع دانست و گفت: امسال تاکنون پنج نفر در مسیر رودخانه دز در دزفول غرق شده اند که همه این افراد دقیقا در محل تابلوهای هشداردهنده اقدام به شنا کرده بودند.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار