اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
شریعتمداری در اصفهان خبر داد :

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : در سال 2017 که جهان بیشتر از 6 درصد در تولید فولاد رشد نداشت موفق شدیم تولید فولاد را به رشد 22 درصدی برسانیم.

به گزارش شوشان و به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبای اصفهان افزود : در همین سه ماه اول سال کل شرکت های فولادی کشور یک میلیون و907 هزارتن محصولات خودشان را صادر کردند که 10 درصد رشد داشت.

شریعتمداری اضافه کرد : در همین مدت عملکرد تولید در شمش فولاد به 4.9 میلون تن رسید که رشد 17 درصدی دارد همچنین تولید محصولات فولادی 11 درصد رشد داشت که نشان از پویایی این صنعت و ایجاد اشتغال دارد.

وی تصریح کرد نکته مهم در صنعت فولاد کشور تامین نیازهای زیر ساختی این بخش است و حتما نیازمند 6.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری ریلی و 4 میلیارد یورو سرمایه گذاری در زیر بناهایی مثل برق هستیم وباید قدمها را تند تر برداریم.

شریعتمداری عنوان کرد: از نمونه های مهم اقتصاد مقاومتی صنعت فولاد است چرا که در مجموعه فولاد از سال 92 تا 96 اگر در برخی اقلام تولید مازاد داشتیم رشدشان را کنترل کردیم و در تولید گندله 119 درصد تولید افزایش یافت و در تیرماه 97 به 46 میلیون تن از 21 میلیون تن سال 92 رسیدیم.

وی اضافه کرد : مجموعه فولاد مبارکه سهم یک درصدی تولید ناخالص داخلی ایران و 5 درصدی از سهم ارزش افزوده صنعتی ایران را در اختیار دارد همچنین در حل مشکلات منطقه هم این شرکت سهم بسزایی دارد و این مجموعه تلاش دارد در حوزه آب منطقه کمک جدی کند.

شریعتمداری افزود : از اقدامات دیگر این مجموعه این است که رقم قابل ملاحظه ای در حدود 3800 میلیارد تومان منابع ازمجموعه فولاد مبارکه مانند وام 12 درصدی دراختیار واحدهای تولیدی طرف همکاری با این مجموعه قرارمی گیرد.

وی ادامه داد : در حوزه معدن خبرهای خوبی داریم در شناسایی دقیق تر ظرفیت سنگ آهن در کشور که می توانیم از آینده صنعت فولاد کشور مطمئن باشیم و صنعت فولاد پویا و مقاومی داریم که کشور ازتنوع محصولات فولادی برای صادرات بیمه می شود.

شریعتمداری تصریح کرد : علی رغم همه تلاشها بر ضد کشور ما ، سربازان غیور مجموعه صنعت کشور اجازه نمی دهند که به بدنه صنعتی کشور آسیب برسد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه از احیای 230 واحد صنعتی در سه ماهه ابتدای سال خبر داد و گفت : 230 واحد متوسط و کوچک در این مدت احیا شدند ، البته برخی واحدها مشکلاتی درتامین مواد اولیه و نیازمندیهای دیگر دارند اما محموعا صنعت به صورت پویا به راه خود ادامه می دهد وقطعا از مخاطرات کشور در اقتصاد عبور خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار