اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
چنگلوایی:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در هفته دولت 75 پروژه با اعتبار 570 میلیارد ریال در زمینه آب و خاک، صنایع تبدیلی، دام و طیور و شیلات با اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.
کیخسرو چنگلوایی در مراسم بهره‌برداری از پروژه آبياری تحت فشار قطره‌ای که امروز یکم شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در هفته دولت 75 پروژه با اعتبار 570 میلیارد ریال در زمینه آب و خاک، صنایع تبدیلی، دام و طیور و شیلات با اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از مجموع این 75 پروژه، 40 پروژه مربوط به پروژه‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی تحت فشار است که در سطح 3 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: امروز یکی از این 40 پروژه با عنوان پروژه آبياری تحت فشار قطره‌ای اهواز با کمک بلاعوض دولتی 14 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید. برای 3 هزار هکتار از اراضی استان که قرار است طرح‌های آبیاری قطره ای اجرا شود، دولت 240 میلیارد ریال کمک بلاعوض کرده است.

چنگلوایی عنوان کرد: مجموعا 50 پروژه دیگر در بحث آبیاری قطره و بارانی تحت فشار در سطح 5 هزار هکتار از اراضی استان اکنون در حال انجام هستند که با به بهره‌برداری رسیدن همه این طرح‌ها شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب خواهیم بود.

وی با اشاره به پروژه آبياري تحت فشار قطره‌ای اهواز که امروز به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: این پروژه در مجموع 12 میلیون متر مکعب آب و همه 40 پروژه آبیاری تحت فشار در مجموع 20 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار