اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
رئیس اتحادیه صنف آجیل، قنادی، کافی شاپ، بستی و نان فانتزی شهرستان اهواز قیمت آجیل شب یلدا را کیلویی 900 هزار ریال اعلام کرد و گفت : دلیل جهش قیمت در این زمینه نوسانات ارزی اخیری است که به بازار تحمیل شده است.
سیامک جعفری با بیان اینکه واردات و صادرات آجیل با ارز صورت می گیرد و این روند بر قیمت مصرفی آن تاثیر مستقیم دارد، اظهار داشت: بادام هندی، مغز بادام، گردو و فندق کالاهایی هستند که به داخل کشور وارد می شوند و علاوه بر این صادرات محصولاتی مانند پسته، انجیر و دیگر خشکبار ایرانی نیز با دلار انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات ایران به کشور عراق است، بیان داشت: برای نمونه هر کیلو پسته اکبری کیلویی 35 دلار به این کشور صادر می شود که همین امر باعث شده تا باغداران توجه کمتری به بازار داخلی داشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف آجیل، قنادی، کافی شاپ، بستی و نان فانتزی شهرستان اهواز تصریح کرد: با این وجود محصولی مانند پسته با قیمت کیلویی 2 میلیون ریال در بازار وجود دارد.

وی در خصوص آجیل شب یلدا، عنوان کرد: آجیل این شب شامل انواع، میوه خشک، انجیر، توت خشک، برگه هلو و ... است و با توجه به وضعیت بازار و شرایط اقتصادی از واحدها تحت پوشش خواسته شده فروش خود را با هشت درصد سود انجام دهند.

جعفری تصریح کرد: بنابر این آجیل ویژه شب یلدا در بازار اهواز با کیفیت های مختلف از کیلویی 600 تا 900 هزار ریال بفروش می رسد.

او با اشاره به اینکه نظارت های ویژه خرید شب یلدا از ابتدای هفته جاری آغاز شده است، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با شماره 32219188 شکایت های خود را به اطلاع این اتحادیه برسانند.

*وفور شیرینی در بازار با وجود تقاضای پایین

رئیس اتحادیه صنف آجیل، قنادی، کافی شاپ، بستی و نان فانتزی شهرستان اهواز همچنین درباره تامین شیرینی شب یلدا، بیان داشت: در حال حاضر در تولید و عرضه شیرینی مشکلی وجود ندارد اما به دلیل وضعیت اقتصادی مردم ، تقاضا در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شیرینی موجود در بازار به سه دسته ممتاز، درجه یک و درجه دو تقسیم می شود که به ترتیب کیلویی 250 هزار ریال، 250 هزار ریال و 180 هزار ریال بفروش می رسد.

جعفری با بیان اینکه سال جاری بدترین سال کاری برای صنف آجیل، قنادی، کافی شاپ، بستی و نان فانتزی است، گفت: با وجود اینکه محصولات توسط ستاد تنظیم بازار نرخ گذاری می شود ولی هیچگونه یارانه ای به واحدها برای تهیه مواد اولیه اختصاص داده نمی شود.

وی از تعطیلی تعداد 105 واحدهای تحت پوشش این اتحادیه از ابتدای سال جاری تا کنون به دلیل مشکلات مالی خبر داد و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان مرتبط با فعالیت های اقتصادی شد. 

در حال حاضر اتحادیه صنف آجیل، قنادی، کافی شاپ، بستی و نان فانتزی شهرستان اهواز تعداد 280واحد فعال مجاز دارد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار