شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
دومین گام لرزان شورای شهر اهواز
شورای اهواز به جای اصلاح گام اول ، گام دوم را نیز اشتباه برداشت و از ورود رسانه های منتقد به سومین جلسه جلوگیری کرد.

شوشان/ محمد فرامرزی: مصاحبه مطبوعاتی حجت الاسلام پورمحمدی رییس سابق سازمان بازرسی کشور در سفر به اهواز ، هنوز در یاد و خاطره اهالی رسانه باقی مانده است. در این سفر حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اختلاس میلیاردی خطاب به رسانه های خوزستان گفت که اگر رسانه ها بر دستگاه ها و نهادها نظارت داشتند و به وظیفه اصلی خود می پرداختند چنین اختلاسی شکل نمی گرفت. وی عدم نظارت رسانه ها را یکی از عوامل شکل گیری اختلاس میلیاردی عنوان کرد.

در بیان نقش نظارتی رسانه ها سخنان زیادی گفته شده و مدیران و مسئولین ارشد قوه قضائیه و دادگستری ، خواستار نقد سازنده مطبوعات در جهت ارتقای سلامت اداری بوده اند. چندی پیش نیز استاندار خوزستان در مصاحبه ای با بیان اینکه "شورای شهر اهواز تاکنون خوب عمل نکرده " و حواشی آن از متن بیشتر بوده خواستار احیای نقش نظارتی مطبوعات شد. وی در این مصاحبه گفت : رسانه‌ها با انتقاد سازنده بهترین راهنما برای شورا‌ها هستند و اگر نقادی‌های اصلاحی مطرح شود وضعیت تغییراتی خواهد کرد.

شورای چهارم اهواز اولین گام خود را کژدار و مریز برداشت و در اولین جلسه رسمی حریم ها شکست و برخی از اعضاء رو دروی یکدیگر، از توهین و رد و بدل کردن جملات غیر منتظره دریغ نکردند. پس از اولین نشست ، حرف و حدیث های زیادی در نشریات درخصوص عدم موفقیت این شورا مطرح شد چرا که اهالی مطبوعات شاهد رد و بدل شدن سخنان و رفتارهایی بودند که تداعی گر خاطرات بد شورای سوم بود.

در همان زمان برخی مسئولین از جمله سید کریم حسینی معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان به صراحت اعلام کرد که برخی اعضای شورا آشنایی و تسلط چندانی بر قوانین ندارند و ضروری ست که دوره آموزشی برای آنان برگزار شد.

از طرف دیگر برخی از دلسوزان و فعالان استان نیز در مطالب متعدد نسبت به رویکرد شورا و احتمال انحراف در آن هشدار دادند. از جمله سید موسی بلادیان رییس ستاد اقامه نماز خوزستان در مطلبی تحت عنوان " قوم گرایی و ارتباط با پیمانکاران پیروی از راه معاویه است " نوشت : " قوم گرایی، رشوه، ارتباط و پیوند با برخی از پیمانکاران را پیروی از معاویه بدانید. نگرانی های مردم در دوره پیش این بود که اعضاء به دنبال زد و بند هستند و معمولا افراد وابسته خود را به شهرداری تحمیل می نمایند و یا با پیمانکارانی رابطه برقرار کرده و منافع مردم را برای چند روز زندگی خود فدا می نمایند."

پس از این حرف و حدیث ها و هشدارهای دلسوزانه رسانه ها ، شورای شهر اهواز به جای اصلاح گام اول ، گام دوم را نیز اشتباه برداشت و از ورود رسانه های منتقد به سومین جلسه جلوگیری کرد و تنها از سه خبرگزاری استان برای پوشش جلسه دعوت شد .

این اقدام شورا دقیقا خلاف نظر عالی ترین مقام عالی استان است که رسانه‌ها با انتقاد سازنده بهترین راهنما برای شورا‌ها هستند و جا دارد در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود که نمایندگان همه رسانه های استان که هر کدام سیاست ها و ظرافت های مستقل خبری خود را دنبال می کنند در جلسات حضور داشته باشند.

اعضای شورا نیز نباید هراسی در مقابل انتقادات سازنده رسانه ها داشته باشند و بدانند اگر برای رضای خدا و در جهت منافع مردم گام بردارند رسانه ها نیز پیشتیبان آنان خواهند بود. ضمن آنکه رسانه ها بوقچی تبلیغی شورا نیستند و اعضای شورا باید به رسانه هایی ارج بگذارند که از در انتقاد سازنده وارد می شوند نه تمجید و تملق.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
comment
comment
توسلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
comment
0
1
comment از ماست که برماست
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
comment
0
0
comment این ره که شورا می رود به ترکستان ختم می شود...
comment
عنایتی خرمشهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
comment
0
0
comment شورای شهر خرمشهر هم گرفتار همین دعواها و حاشیه ها شده
comment
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
comment
0
1
comment شورای 21 نفره تاحالا نشان داده که چیزی کم از شورای 9 نفره قبلی نداره ! همش درگیر حاشیه شده . خدا عاقبت ما را به خیر کند
comment
ایذه
|
Canada
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
comment
0
0
comment بعضی اعضای شورای شهر هنوز از جایگاه خودشون خبر ندارن. صندلی شورا ارث اجدادی نیست که کسی بخواد هر کاری دلش بخواد بکنه
comment
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
comment
0
1
comment 21 نفر توی شورا یعنی 21 فکر و 21 ایده برای سازندگی. البته این سازندگی منحصر به اصفهانه نه اهواز !!
comment
حسن اویسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
0
1
comment شما اهل قلم به رسالت خود در امر نقد و بررسی عملکرد شهرداری و شورا ادامه دهید. مردم نیز شما را یاری خواهند داد.ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد .با استفاده از نخبگان غیر وابسته و کارشناسان خبره و دانش آموخته خواب خوش متجاوزین به حقوق شهری و شهروندی را ؛تبدیل به ماتم سرا کنید... خشت اول چون نهد معمار کج؛ تا ثریا میرود دیوار کج ...اهل قلم اگر از ابتدا سفت و سخت توام با قانون و قاعده در مقابل شان نایستید؛ و افشایشان نکنید؛چیزی جز خفت نسیب تان نمیکنند... ظاهرا کسانی که دهها میلیون هزینه انتخاباتی کرده اند.بدنبال ؟؟؟... اهل قلم مراقب باشید.حق یارتان باد.مردم بعد از خدا به شما امید بسته اند.ناامیدشان نکنید تا خداوند هم هرگز ناامیدتان نکند. نگذارید مثل دوره های قبل به حقوق و شعور همگی اهانت و تجاوز گردد. مردم با شمایند؛حق یارتان باد... (حسن اویسی؛ محقق و پژوهشگر )
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
comment
0
0
comment گناه مردم به گردن نهادهای .....و نظارت می باشد که افراد سود جو را به شورا راه دادن
مدیر پایگاه ...
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
comment
0
0
comment اگر پيمانكاران به جلسات شورا نروند كه مصداق نان خوردن وجاناني شكستن است اصحاب رسانه با انعكاس واقعيت شورا ابرويي براى كساني نميگذارد كه اين شورا را مهندسي كردند اين اه انسانهاى متخصص سليم النفس وبزرگوارى است كه بقصد خدمت كانديدا شدند وبه همين علت هم انها را حذف كردند مكرو و مكر ال...وا... خيرالماكرين
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار