اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
اینکه در جلسات شبانه با لابی گری و یارگیری عده ای جمع شوند و نتایج توافقات (یا به اصطلاح بهتر زد و بندهای شبانه) را روز بعد به صحن علنی شورا کشانده و به اعتراض منطقی عده ای دیگر هیچ وقعی ننهند با کدام منطق سازگار است؟
سدید نیوز نوشت: جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران با انتشار متنی دغدغه ها و درددل های خود را خطاب به مردم شریف و اعضای شورای شهر اهواز بیان داشته اند. مشروح این نامه که در اختیار برخی رسانه های استان قرار گرفته است، در ذیل می آید.

برخلاف انتظار و تصور مردم شریف شهر اهواز ، شورای چهارم شهر ، در اقدامی عجولانه و شتاب زده دست به تغییر شهردار موفق شهر اهواز زد.

این در حالی بود که تمامی مردم شریف اهواز که در محلات و مناطق مختلف شهر ، شاهد اقدامات گسترده شهردار بودند، روزنه امیدی در دلهایشان روشن شده بود که پس از مدتها بلاتکلیفی بالاخره یک مدیر بی حاشیه و کاری در طول یکسال و نیم توانست چهره کلان شهر اهواز را تا حدود زیادی تغییر دهد و خدماتی به مردم ارائه نماید که در دوره قبلی شورا هیچکدام از شهرداران نتوانستند اینگونه رضایت مردم را جلب کنند .

وعده های منتخبان شورا قبل از انتخابات و انتظار به حق مردم این بود که شورای شهر جدید، از تجربیات تلخ گذشته درس عبرت بگیرد اما متاسفانه برخی اعضای شورا به دلایل مختلفی که جای بحث و بررسی فراوان دارد، با انتخاب رویکردی غلط و بدون اقناع افکار عمومی در اقدامی عجولانه پا جای پای شورای ناموفق قبلی گذاشتند و امید مردم را به یأس تبدیل کردند.

اکنون با این اتفاقات ناخوشایند مردم می خواهند بدانند چرا باید در شهرهایی که صدها فرسنگ از ما جلوترند ، بسیار عاقلانه و هوشمندانه برای جلوگیری از توقف فعالیتهای عمرانی ابتدا شهردار را ابقا و سپس با درایت و حوصله ، در فرآیندی منطقی و با بررسی های دقیق و در بازه زمانی مناسب ضمن بررسی گزینه های مختلف دست به انتخاب بهترین گزینه می‌زنند و برای شهردار بعدی تصمیم می گیرند؟ حتی شهرهای همجوار و کوچکتر نیز اینگونه که جمعی از اعضای شورای شهر اهواز با یدک کشیدن عنوان اکثریت عمل کردند، رفتار نکردند.

ظاهرا این افراد فراموش کرده اند، اساس و فلسفه وجودی شوراهای شهر چیست؟ اگر قرار بود بدون اطلاع و نظر مردم و با شتابزدگی بدون هرگونه شفافیت و مشورت با مردم، نخبگان و اطلاع رسانه های جمعی، شهرداران انتخاب شوند و در عزل و نصب شهرداران تا این اندازه مبهم و بدون رعایت اصول بدیهی انتخاب یک مدیر اجرائی، اقدام شود، دیگر چه نیازی به تشکیلات شورای شهر به عنوان مجلس و پارلمان شهری بود؟!

اینکه در جلسات شبانه با لابی گری و یارگیری عده ای جمع شوند و نتایج توافقات (یا به اصطلاح بهتر زد و بندهای شبانه) را روز بعد به صحن علنی شورا کشانده و به اعتراض منطقی عده ای دیگر هیچ وقعی ننهند با کدام منطق سازگار است؟ تا کی باید شاهد برگزاری جلسات پشت پرده و شبانه باشیم؟ تا کی باید شایسته ها را فدای زد و بند های شبانه کنیم؟ تا کی باید این عقب افتادگی های شهرمان را شاهد و پیشرفت شهرهای دیگر کشورمان را نظاره گر باشیم؟

در حالیکه در استانها و شهرهای موفق عاقلانه و با تدبیر برای 20 سال آینده شهرشان برنامه ریزی می کنند و همگان حتی با سلیقه های گوناگون سیاسی حامی مدیران موفق شهری هستند، اما در اینجا با نگاه های کوته نظرانه ی باندی و گروهی، گوش به فرمان بودن فرد مدیر از توان اجرائی مهمتر می شود و فرصت ها را به راحتی از دست می دهیم و عمر و سرمایه خود و نسل های آتی را هدر می دهیم؟!

حال سخن مردم ،خانواده های شهدا و ایثار گران و دلسوزان با اعضای شورای شهر این است که اگر در نشست های پشت پرده و شبانه خود چنین توافق هایی داشته اید، حتی برای حفظ ظاهر هم که شده نمی بایست اینگونه عمل می کردید و ظرف کمتر از یک ساعت همه چیز را به زعم خود تمام می کردید.

از چه چیز نگران بودید، آیا تصمیم و توافق شبانه شما اینقدر سست و بی مایه بود که می ترسیدید اگر چند روز بگذرد و افکار عمومی در جریان توافقات پنهانی شما قرار بگیرد ، دچار ریزش رأی شده و مجبور به تجدید نظر در تصمیم خود شوید؟!!

با توجه به اینکه روند طی شده بر خلاف مصالح شهر و نظر قریب به اتفاق مردم می باشد، اعضای شورای شهر باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد. اگر پاسخ قانع کننده ای برای اقدامات خود دارند، با تشکیل جلسه ای با حضور مردم شریف اهواز دلایل و نحوه عجیب و غریب عزل شتابزده شهردار اهواز و انتخاب سرپرست و شهردار جدید را توضیح دهند و به آنچه در ایام تبلیغـــات انتخاباتــی دائم از آن دم می زدند (یعنی قانون گرائی و ترجیح منافع مردم بر منافع فردی، گروهی و قومی و پاسخگویی به مردم)، پایبند باشند.

و چنانچه قادر به توجیه عملکرد خود نیستند و از آمدن در میان مردم واهمه دارند، با توجه به اینکه هنوز فرصت برای اصلاح و تجدید نظر باقی است در انجام آن کوتاهی نکنند چرا که مردم شریف اهواز بسیار صبور و خویشتن دار هستند.

در پایان از مردم شریف اهواز خاضعانه می خواهیم بر خلاف گذشته، این بار پس از انتخابات با رویکرد فعالانه عمل کرده و با پرسشگری و نظارت مردمی، افرادی را که با رای شما مردم، صاحب منصب شده اند را به حال خود رها نکنید.

چرا که بی توجهی و عدم احساس مسئولیت در قبال عملکردهای این چنینی و غیر شفاف یقینا تبعات خسارت باری را برای شهرمان به دنبال خواهد داشت .

ضمن اینکه حداقل نتیجه ی پیگیری و مطالبه مردمی این خواهد بود که اعضای شورای شهر اهواز بفهمند باید برای مردم فهیم، مومن و انقلابی کلان شهر اهواز به شیوه صحیح، شفاف و قانونی و در تراز یک کلان شهر در جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند.

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران شهر اهواز


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۷
comment
comment
حسن اویسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
0
4
comment عزیزان آنچه از شواهد و قرائن ملاحظه میشود .شوراییان مردم و کارشناسان غیر وابسته و ارباب رسانه را بهیچ تصور کرده اند و در تصمیمی مبتدیانه بروی تمامی متخصصان و مشاوران امور خط بطلان کشیده اند .مگر میشود برای کلانشهری بیش از یک میلیون نفر جمعیت از گزینه ایی غیر متخصص و بدون تجربه در امر مدیریت و عمران شهری سود جست؟ برای یک تیم 11 نفره از مدیر برنامه میخواهند چه برسد به یک کلانشهر ی با یش از یک میلیون نفر جمعیت...یک بار جستی ملخک دوبار جستی ملخک سه بار جستی ملخک؛ اما بار چهارمی در کار نیست ملخ...مردم ارباب رسانه و کارشناسان غیر وابسته دیگر فریب سوداگران را نه میخورند ونه اجازه تکرار اشتباه و خدای ناکرده سو استفاده به غیر را میدهند... ببینید آش چقدر شور بوده که نه تنها استاندار خوزستان؛ بلکه صدای ناخرسندی .... جدی از سوی بعضی .....حس و گوشزد نموده اند. این خانواده های معزز فرزندان و عزیزان و جگرگوشه هایشان را در راه آرمانهای الهی؛آب و خاک و همین مردم هدیه داده اند. امیدوارم که نسبت به خواست این عزیزان توجه و اطاعت امر بفرمایید. چرا که در غیر اینصورت خود را در مقابل اکثریت قاطبه مردم اهواز و ناظرین نافذ خواهید دید که نقشه های شوم را برملا و برای همیشه از صحنه رقابت های انتخاباتی حذف تان خواهند نمود...شهدا شمع محفل بشریتند...(حسن اویسی محقق و پژوهشگر انسانی - شهری ؛ دبیر انجمن کارشناسی ارشد جغرافیا)
comment
مشهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
1
2
comment سوختی؟ خودتی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
7
1
comment جمع کنید بابا خودتا مینویسید خودتان تایید میکنید. کتانباف نمک گیرتان کرده بود
پاسخ ها
comment
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
comment
comment لیاقتت همین سید خلفه که بیاد و هیچ کاری نکه واست.
این اومده که واسه مجلس دور بعد آماده بشه
شهرداری که با لابی گری و به دور از ملاک ها و شاخص ها انتخاب بشه به چه درد می خوره ؟
14 نفری که رای دادن به سید خلف الان دارن کمیسیون ها رو هم در جلسات شبانه بین خودشون تقسیم می کنن !
comment
حسن اویسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
2
2
comment مدیر محترم سایت بدینوسیله اینجانب آمادگی خود ا جهت هر گونه مناظره فنی؛مدیریت و عمران شهری؛ با هر کدام از اعضای محترم شورا اعلام میدارم...بویژه گزینه پیشنهادی شهردار جنجالی...بفرمایید این گوی و این میدان؟؟؟ حسن اویسی محقق و پژوهشگر انسانی - شهری.(یا حق)
comment
حاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
comment
3
4
comment مثل مهندس کتانباف دیگه توی اهواز نمیاد. اهواز رو زیر رو کرد . خدایش مخ کارای عمرانیه . ایشالا در سمت های بالاتر برن .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
comment
0
2
comment این شهر روز به روز خراب تر خواهد شد. تا زمانی که دوستان مطبوعاتی جیره خواری می کنند اوضاع همن است. آ..........تعدادی دیگر از مطبوعاتی های این استان مثل بختک افتاده اند به جان بیت المال. دوستان مطلع بهتر است زبان بگشایید و بگویید بر سر این شهر چه آمده قراردادهای شهرداری را نگاهی بیندازید ببینید این مطبوعاتی ها در این شهر چه ها که نکرده اند و اسفا بر شما ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار