معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: درج قیمت، بر روی کالای تولیدی و یا واحدهای بستهبندی به نحوی که قیمت واحد کالا به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد در قوانین متعدد ذکر شده است.
علی محمد رحمانی زاده اظهار کرد: در راستای مفاد بند 23 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر "شفاف و روانسازی نظام توزیع و قیمتگذاری و روزآمدسازی شیوههای نظارت بر بازار" ضمن اینکه اطلاع رسانی نظامند، دقیق و بهنگام در مورد قیمت کالا یا خدمات به منظور شفافیت در بازار و مبادلات اقتصادی از جمله حقوق مسلم مصرفکنندگان است، جزء لاینفک معیارها و شاخصهای بازار رقابتی نیز محسوب میشود و میتواند در انتخاب مصرفکنندگان و ایجاد رقابت سالم در بازار نقش موثر و ملموسی ایفا کند.
وی افزود: بنابراین درج قیمت، بر کالای تولیدی و یا واحدهای بستهبندی به نحوی که قیمت واحد کالا به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد در قوانین متعدد از جمله ماده (6) قانون تعزیراتحکومتی مصوب 23/12/67، ماده (5) قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان مصوب 15/7/88 و ماده (65) قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب 12/6/92 تاکید و تصریح شده است.
رحمانی زاده از ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان خواست به منظور حمایت و تشویق عرضهکنندگان صحیحالعمل کالا و توسعه و خدمات و شفاف سازی قیمتها، آسانی در مقایسه و انتخاب، ارتقای اعتماد عمومی، جلوگیری از سوءاستفاده و اجحاف وهمزمان بهرهمندی قانونی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب تعیین شده و توسعه و نهادینه سازی فرهنگ اطلاع رسانی از قیمت انواع کالا و خدمات، ضمن تعامل و هماهنگی با فرمانداریها و بهرهگیری مطلوب از ظرفیتهای برون و درون سازمانی و اتخاذ تدابیر مناسب و ایجاد همافزایی به نحوی برنامهریزی کنند تا کشتارگاههای طیور ضمن درج زمان تولید و انقضاء کالا نسبت به درج قیمت مصرفکننده نیز بر کیسههای مرغ کشتار اقدام کنند.