اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
معاون رئیس جمهوری:
دولت از هر پیشنهادی که کانون‌های وکالت در راستای استقلال وکیل، دادرسی عادلانه و تضمین حقوق فردی و اجتماعی ارائه دهند، استقبال می‌کند

حسینعلی امیری در همایش گرامیداشت روز وکیل مدافع که امشب (7 اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دولت به استقلال نهاد وکالت معتقد است. هر پیشنهادی که کانون‌های وکالت در راستای استقلال وکیل، دادرسی عادلانه و تضمین حقوق فردی و اجتماعی ارائه دهند دولت استقبال می کند و در این زمینه کمک می‌کنم.

وی قضاوت و وکالت را دو بال فرشته عدالت دانست و گفت: باید درمورد اینکه چرا بعضا در برخی نهادها نسبت به وکیل و وکالت تردید وجود دارد، بررسی شود. همچنین در مورد اینکه چرا برخی مواقع جامعه وکالت مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بازنگری شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: کانون‌های وکلا بعد از سال 76 در استان‌ها مستقل شدند و هر سال هفتم اسفندماه جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری در کشور برگزار می‌شود. خوزستان از قضات و وکلای خوبی بهره‌مند است که به شرایط حقوقی خوزستان غناء بخشیده‌اند.

وی افزود: در جامعه‌ای که حاکمیت قانون نباشد، صحبت از عدل، توسعه و نظم بی‌معنا است، امنیت مفهومی ندارد و کرامت انسانی لگدمال می شود. امروز در سایه حاکمیت قانون این مفاهیم ارزشی عینیت پیدا می‌کند.

امیری اظهار کرد: وکیل و نهاد وکالت وجدان بیدار حاکمیت قانون هستند. حضور وکلای مستقل در دستگاه قضایی آرای قضات را دارای اعتبار بین‌المللی می‌کند. اگر در مجامع بین‌المللی تدابیر قضایی بدون حضور وکلای مستقل اتخاذ شود محل تردید است.
 
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: وکالت و نهاد وکالت تضمین حقوق فردی و اجتماعی هستند. مگر می‌شود صحبت از وکیل یا دادرسی عادلانه کرد اما صحبت از حضور وکیل و اهمیت وکالت به میان نیاورد؟

امیری با اشاره به خواسته‌های وکلای خوزستانی، بیان کرد: وکلای خوزستان راجع به استقلال نهاد وکالت درخواست‌هایی داشتند که این موضوع را از بخش‌های دولتی پیگیری می‌کنم.

وی با اشاره به بازدید از مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، خوزستان به یک سامانه مدیریت بحران نیاز داشت. در دو سال اخیر علاوه بر تقویت مدیریت بحران، خوزستان به انواع دوربین‌ها و تکنولوژی‌های مورد نیاز تجهیز شده است که بسیار خوب و قابل تقدیر است. همچنین از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر می‌کنم.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار