اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون از شرکت های بزرگ تولید شکر کشور در شوشتر با قیمت 26 هزار میلیارد ریال به مزایده گذاشته شد.
شرکت کشت و صنعت کارون که در مالکیت بانک کشاورزی است در 6 اسفند جاری با قیمت 26 هزار میلیارد ریال به مزایده گذاشته شده است.
به مزایده گذاشتن این شرکت که این روزها وضعیت خوبی در تولید و فعالیت خود دارد مخالفت ها و نگرانی هایی را از سوی برخی مسئولان محلی و استانی دستگاه های مربوطه به همراه داشته است.
** واگذاری شرکت های تولیدی با نظر کارشناسی انجام شود
معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: متاسفانه به سازمان صنعت ، معدن و تجارت و بسیاری از دستگاه های مربوطه در خصوص واگذاری شرکت های تولیدی و اقتصادی اطلاع رسانی نمی شود تا نظر کارشناسی خود را اعلام کنند.
بهرام روانبخش ادامه داد: واگذاری طبق قانون انجام می شود ولی باید بر اساس شرایط و وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه نظر کارشناسی در خصوص نحوه واگذاری انجام شود.
وی بیان کرد: در واگذاری شرکت های تولیدی و اقتصادی باید دقت و حساسیت لازم را داشت و از نظر کارشناسی دستگاه های مربوطه استفاده کرد تا خریدار ، قابلیت و امکان فعالیت و توسعه و پیشرفت آن شرکت را داشته باشد.
وی افزود: سیاست دولت این است که بنگاه های دولتی و زیر نظر شستا به بخش خصوصی واگذار شوند اما واگذاری نباید به گونه ای باشد که نسبت به وضعیت موجود فعالیت آن شرکت کمتر شود.
معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: توقع داریم وقتی به سمت خصوصی سازی حرکت می کنیم شرایط واحدهای تولیدی به لحاظ میزان تولید و اشتغال مطلوبتر شود.
وی افزود:زمانی که یک شرکت تولیدی وصنعتی واگذار می شود تبعاتی همچون مشکلات شاغلان
و بازنشستگان را می تواند به همراه داشته باشد لذا اگر قرار است شرکتی واگذار شود باید قابلیت نگهداری و حفاظت از این شرکت را داشته باشد تا استان دچار تبعات سنگین اقتصادی نشود.
روانبخش،دریافت تعهدات سرمایه گذاری که درخواست تحویل آن شرکت را دارد الزامی دانست.
معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: در خوزستان چند واگذاری از جمله شرکت کشت و صنعت هفت تپه را داشتیم که واگذاری بخش کاغذ پارس این شرکت موفقیت آمیز بوده و اکنون عملکرد مناسبی دارد اما بخش کشت و صنعت نیشکر پس از واگذاری شرایط خوبی ندارد و دچار مشکلات زیادی شده است. 
وی گفت:شرکت کشت و صنعت کارون تا چند سال پیش در تولید افت داشت اما در چند سال اخیر راندمان تولید این شرکت بسیار خوب شده و یکی از دلایل مخالفت به مزایده گذاشتن این شرکت روند صعودی تولید این شرکت است.

** مزایده شرکت کشت و صنعت کارون باید کارشناسی شود
فرماندار شوشتر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای به مزایده گذاشتن این شرکت در تاریخ 6 اسفند امسال هیچگونه اطلاعی به فرمانداری ندادند؛ واگذاری این شرکت معضلات و عواقبی را در منطقه در پی خواهد داشت که لازم است برای اینکه در آینده دچار مشکل نشویم در این خصوص مشورت و نظرات کارشناسی از مسئولان محلی و استانی هم گرفته شود.
حسین پنبه دانه به مزایده گذاشتن این شرکت را طبق سیاست دولت دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل که پیش از این با واگذاری برخی شرکت های تولیدی در استان به بخش خصوصی گرفتار شدیم باید نظر مسئولان و کارشناسان محلی در این باره گرفته شود. 
فرماندار شوشتر ادامه داد: باید این مورد را در نظر گرفت که در وضعیت اقتصادی امروز خصوصی سازی به صلاح هست یا خیر؟

** واگذاری شرکت کشت و صنعت کارون با توجه به سیاست های نظام است
رییس روابط عمومی شرکت کشت و صنعت کارون نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از سال 92 تاکنون این شرکت 9 بار به مزایده گذاشته شده که این کار بر اساس سیاست های کلی نظام در راستای اصل 44 و خصوصی سازی اقتصاد است.
روح اله رضا زاده گفت: قیمت اولیه این مزایده در سال 92 بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال بود که در مزایده 6 اسفند جاری به 26 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
وی افزود: این شرکت در سال 93 ورشکسته و پنج ماه مطالبات و حقوق و مزایای عقب افتاده داشت که با مدیریت جدید از آن سال تاکنون، این شرکت اکنون هیچ بدهی ندارد و پارسال نیز 810 میلیارد ریال سود عملیاتی داشته است.
رضا زاده با بیان اینکه سیاست نظام واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی است بیان کرد: طبق دستور و سیاست دولت بانک ها نباید بنگاه داری کنند و بانک کشاورزی به عنوان دارنده 99 درصد سهام این شرکت، در راستای اجرای سیاست های نظام در حال واگذاری آن است.
وی افزود: استاندار خوزستان در صحبت های خود تاکید کرده که سیاست دولت و نظام بر این است که این شرکت به فروش برسد.
رییس روابط عمومی شرکت کشت و صنعت کارون بیان کرد: آن چیزی که در بحث واگذاری این شرکت مهم است ارزیابی قابلیت وتوانایی نگهداری این شرکت توسط خریدار بخش خصوصی است.
وی افزود: در 9 مرحله ای که این شرکت به مزایده گذاشته شد تاکنون هیچ سرمایه گذار و بخش خصوصی برای خرید مراجعه نکرده است.
رضا زاده بیان کرد: تصمیم بر فروش این شرکت است اما کارکنان و مسئولان این شرکت دوست دارند این روند فعالیت شرکت حفظ شود و به بخش خصوصی واگذار نشود.
وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزار نفر به صورت پیمانکاری، قراردادی و رسمی در این شرکت مشغول به کار هستند گفت: در سال 92 میزان شکر تولیدی این شرکت 82 هزار تن بود که این رقم پارسال به 168 هزار تن افزایش یافته است.
رییس روابط عمومی شرکت کشت و صنعت کارون با اشاره به اینکه این شرکت 15 درصد شکر کشور را تولید می کند بیان کرد: محصولات این شرکت شکر و صنایع جانبی همچون خوراک دام و نئوپان و غیره است.
وی گفت: 99 درصد نیروهای این شرکت بومی و از شهرستان های شوشتر و همجوار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکرکارون در بین شهرستان های شوشتر و گتوند واقع است. ظرفیت اسمی این کارخانه 200هزار تن شکر در سال است و منبع آب مزارع آن از پشت سد تنظیمی گتوند تامین می‌شود.
شرکت خوراک دام کارون، شرکت فورفورال، شرکت نئوپان کارون، شرکت پرورش ماهی کارون، شرکت کاغذسازی کارون از صنایع جانبی کشت و صنعت کارون به شمار می آیند.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار