اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خبرداد:
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به ورود شهرداری فاز بازسازی پس از سیلاب، گفت: حداکثر ظرف هفته آینده حجم عمده‌ای از نقاط شهر اهواز که درگیر آبگرفتگی ناشی از سیلاب هستند تخلیه می‌شود.
علیرضا عالیپور با اشاره به مدیریت سیلاب در اهواز اظهار کرد: به لطف خدا و زحمات شبانه‌روزی پرسنل شهرداری اهواز در طول یک ماه و همکاری سایر دستگاه‌ها و ادارات مختلف، موضوع سیلاب در اهواز در سه بخش سیلاب کارون، سیلاب کرخه و سیلاب دشت پشت‌سر گذاشته شد. همچنین با توجه به اینکه در لحظات اولیه در برخی نقاط امکان تردد ماشین‌آلات و ابزار وجود نداشت و با کمک نیروهای جهادی و مردمی کیسه‌های خاک انتقال داده شد و بستر لازم جهت انتقال تجهیزات فراهم شد که این اقدامات و همکاری جای تشکر دارد. 

روند کاهش دبی کارون شتاب گرفته است

وی افزود: در حال حاضر روند کاهش دبی رودخانه کارون شتاب گرفته است و امروز دبی رودخانه کارون به 2700 تا 2800 مترمکعب بر ثانیه رسیده است. این روند کاهشی در روزهای آینده نیز به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بارندگی‌ها نیز نسبتا کم و از نظر انباشته شدن در مخازن سدها کم‌اثر بوده‌اند. همچنین گرمای هوا یکی از فاکتورهایی است که شکل‌گیری ابرهای پربارش را کمتر خواهد کرد.

سیل خسارت زیادی به شهر اهواز وارد کرده است

عالیپور بیان کرد: از هفته گذشته اقدامات پس از سیلاب در دستور کار شهرداری اهواز قرار گرفته است و جهت بازگشت شهر به حالت اولیه، آرام‌سازی شهر و روان‌سازی ترافیک در شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به خسارت سیلاب به اهواز، تصریح کرد: خسارات زیادی به شهر وارد شده است و بسیاری از پارک‌های ساحلی، جاده‌های ساحلی مسیرهای پیاده‌رو و ماشین‌رو از دست رفته‌اند. همچنین خطوط و تاسیساتی از قبیل تاسیسات برقی، روشنایی، آب خام و ایستگاه پمپاژ در وضعیت نامناسبی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه حداکثر ظرف هفته آینده حجم عمده‌ای از نقاطی که درگیر آبگرفتگی ناشی از سیلاب هستند تخلیه می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت ماندن آب به صورت سیلاب در برخی محله‌ها، عدم خروجی فاضلاب و ترافیک از تبعات سیلاب هستند که این موارد نخستین اولویت‌های شهرداری هستند.

عالیپور بیان کرد: همچنین جهت تامین بهداشت عمومی باید فاضلاب تخلیه شود که شهرداری در حال استقرار ده‌ها پمپ و شرکت آب و فاضلاب نیز در حال تقویت ایستگاه پمپاژ است. کمک‌های خوبی نیز از شهرداری تهران در حال دریافت است.

زمان دقیق بازگشایی کامل جاده ساحلی مشخص نیست

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه فاضلاب اهواز شرایط بدی دارد، تصریح کرد: آهک‌پاشی در بخش‌های تجمع فاضلاب نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

وی عنوان کرد: همچنین جهت روان‌سازی ترافیک باید جاده‌های ساحلی بازگشایی شوند که فعلا یک باند محور زیرگذر پل سیاه که دچار آبگرفتگی بود بازگشایی شده است. در حال حاضر مسیرهای قابل تردد در جاده ساحلی غربی اهواز خیابان موحدین کیانپارس تا پل شهید دقایقی (پل سوم)، پل نادری تا پل فولاد و مسیر تردد در جاده ساحلی شرقی اهواز حد فاصل پل هفتم، تا پل شهید دقایقی است. بخش‌های دیگر جاده ساحلی نیز در چند فاز بازگشایی خواهد شد.

عالیپور گفت: به دلیل اینکه توامان پروژه فاضلاب و تخلیه آب‌ها (سیلاب زیرگذر پل‌ها) در حال انجام است هنوز زمان دقیقی برای بازگشایی کل جاده ساحلی مشخص نیست و تلاش در این زمینه در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز تصریح کرد: در گام بعدی موضوع بازسازی پارک‌ها، فضای سبز، تأسیسات، پیاده‌رو و موارد دیگر است. اکنون شهرداری وارد فاز بازسازی پس از سیلاب است.

به احتمال زیاد میدان بارفروشان امشب به حالت عادی برمی‌گردد

عالیپور تصریح کرد: به احتمال زیاد میدان بارفروشان امشب به حالت عادی برمی‌گردد و آماده برگشتن به حالت خدمات عادی است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: همچنین منطقه عین 2 به صورت ویژه جزو نقاطی است که جهت تخلیه آب و فاضلاب آن 10 پمپ قوی نصب خواهد شد. همچنین در سیلاب جنب مسیر پدافند که بیم تحت تأثیر قرار دادن منطقه کیان‌شهر وجود داشت اکنون مشکلی ندارد. همچنین با نصب و استقرار پمپ‌‌ قوی، سیلاب باقی‌مانده پشت کانال سلمان، اطراف میدان بارفروشان و استادیوم غدیر در حال تخلیه است. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار