اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
شوشان - محمود تیلا :
«من در پایان باز هم از شما اعضای محترم شورای شهر تشکر می‌کنم بخاطر سعه صدر که صحبت‌های بنده را بصورت خیلی مختصر و مفید گوش دادید ... همه عزیزان اگه یه خُرده به وجدان آگاه و بیدار خود برگردن صحت این صحبت‌ها را ان شاءالله تایید خواهند کرد و اگر هم این صحبت‌ها مورد تایید قرار گرفته نشه باز هم من از عزیزان شورای شهر تقدیر و تشکر می‌کنم ... از همراهی همه دوستانی که همه جا همراه من بودند چه دوستانی که از روز اول پایدار بودند برای اجرای پروژه‌های عمرانی بدون حاشیه در شهر و ما را همراهی کردند و چه دوستانی که گاه و بیگاه تحت تاثیر شیطنت‌های بیرونی ـ اخیرا حتی شنیدم از انگلیس هم برای عوض کردن من تماس‌هایی با اعضای شورای شهر حاصل شده ـ بالاخره توی هر توطئه‌ای پای انگلیس و کیف انگلیسی وجود دارد اما این‌ها را به فال نیک می‌گیرم و میگم که هر چه تقدیر الهی است تسلیم مشیت او هستم و ان‌شاءالله همه عزیزان را در روز قیامت دیدار خواهم کرد. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.»

این آخرین جملات دکتر محمودرضا شیرازی پنجاه و پنجمین شهردار تاریخ آبادان در میانه‌ی روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ و در انتهای جلسه استیضاح شورای چهارم بود. او دقیقا ۲۴ دقیقه برای اعضا از عملکرد پنج ساله خود صحبت کرد و با توجه به اینکه روز دوم ماه رمضان بود بابت روزه‌داری و اینکه بیش از این توان صحبت ندارد عذر تقصیر خواست.

اما مرور وضعیت مدیریت‌های شهری بعد از تشکیل شوراها در اواخر دهه هفتاد تا به امروز شاید جالب باشد. 
«نجف فرزان» ۱۶ ماه با شورای اول بیشتر دوام نیاورد تا شورا چند ماه بعد «عیسی طوری» را برای مدت ۲۳ ماه برگزیند.
«دکتر سید علی بحرینی مقدم» هم که منتخب شورای دوم بود بعد از طرح سوالات مکرر شورا، ۳۹ ماه فعالیت کرد و در آخرین روز آذر ۸۶ استعفای خود را تقدیم نمود و عطای کار را به لقایش بخشید!
شورای سوم هم از تیرماه ۸۶ سکان مدیریت شهری را به «عبدالله یزدان خواه» سپرد تا او هم در ابتدای تابستان ۸۹ استعفای خود را به دلایل نامعلوم [فشارهای احتمالی شورا] تقدیم دارد.

«دکتر محمودرضا شیرازی» از ۲۰ دی ۸۹ به ساختمان شهرداری آبادان آمد و تا پایان دوره شورای سوم فعالیت کرد و بقدری منظم و با برنامه فعالیت کرد که منتخب شورای چهارم هم شد. اما او هم پس از ۶۵ ماه خدمت جهادی توسط شورای چهارم در خرداد ۹۵ به مسلخ استیضاح رفت تا مهرماه ۹۵ فرا برسد و شهردار منتخب دوم بر کرسی بنشیند. «محمد حویزاوی» اما کمتر از یک سال فعالیت کرد تا نوبت شورای پنجم برسد و از همان بدو رسمیت یافتن در شهریور ۹۶، دست رد برای ادامه‌ی خدمت به سینه ی او زده شود.

آخرین روز آبان ۹۶ «حسین حمیدپور» ۴۱ ساله که منتخب ۸ عضو شورا بود سکاندار مدیریت شهری شد تا بعد از مرحوم عیسی طوری و پس از گذشت ۱۴ سال مجدداً فرصت خدمت به یک بومی برسد. 

این مروری مختصری بود بر شوراهای ادوار و شهرداران. اما همین آخرین شورا با سه طرح سوال و دو استیضاح شهردار (البته تا اینجا) در یک سال گذشته، رکورد شوراهای قبل را شکست و یک تنه در صدر جدول آماری ایستاد!

مشخص نیست پنجاه و هفتمین شهردار آبادان بعد از ۲۲ ماه فعالیت به سرنوشت شیرازی دچار می‌شود و یا همچنان می‌ماند. به نظر می‌رسد این سرنوشت محتوم همه‌ی شهرداران از شورای اول تاکنون بوده که یا استعفا کنند و یا توسط شورا برکنار شوند...
باید دید تریلوژی استیضاح شهرداران (فرزان و شیرازی) به حمیدپور خواهد رسید یا خیر.
هرچند که حمیدپور در آستانه‌ی یک رکورد منحصر به فرد قرار گرفته و آنهم تریلوژی (سه‌گانه) استیضاح در یک سال است؛ رکوردی که تابحال هیچ شهرداری در تاریخ آبادان آن را تجربه نکرده است! 

متن کامل این یادداشت به زودی در نهمین شماره دوهفته نامه سلام آبادان منتشر می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار