اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: تا حداکثر ۱۰ روز دیگر با انتخاب پیمانکار عملیات لایروبی انتهای رودخانه‌های هوفل و نیسان شروع و حداکثر ظرف بازه ۴۵ روزه به پایان می‌رسد.

شوشان: در نشست تخصصی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری هویزه با فرهاد ایزدجو مدیرعامل و جمعی از معاونین و مسئولان صنعت آب و برق خوزستان به بررسی مشکلات حوزه این شهرستان پرداختند و پس از گفتگو پیرامون لایروبی و تامین آب شرب شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از اقدامات سازمان آب و برق خوزستان در حوزه تامین آب مطلوب تابستانه تقدیر و تشکر کرد. 

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این نشست ضمن تشریح اقدامات مجموعه صنعت آب و برق در لایروبی زهکش‌های اصلی کرخه جنوبی در مقطع شهرستان هویزه و دشت آزادگان، اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۱۰۰۰ هزار هکتار کشت تابستانه با الگوی کشت برنج صورت گرفت که حدود ۴۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه این زهکشها به دلیل طغیان و عدم ظرفیت کافی در عبور زه آب‌ها دچار آب‌گرفتگی شدند، اما در سال جاری با اقدامات مجموعه سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تعریض، لایروبی و افزایش برم زهکش‌ها توانستیم ظرفیت آبگذری زهکش ها را  افزایش و آب گرفتگی اراضی کشاورزی فوق جلوگیری شود.


وی افزود: علی رغم کشت حدود ۳۰۰۰۰ هزار هکتار اراضی درون شبکه‌های کرخه جنوبی حداکثر ۳۰۰ تا ۴۰۰هکتار اراضی، و علی رغم توصیه های از قبل داده شده دچار آب گرفتگی شده اند.

فرهاد ایردجو مبلغ اعتبارهزینه شده در این دو زهکش را ۲۶ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: این هزینه ها 100% درصد از منابع داخلی سازمان آب و برق بوده است. 

وی سپس به برنامه لایروبی انتهای رودخانه‌های هوفل و نیسان نیز اشاره و تصریح کرد: تا حداکثر ۱۰ روز دیگر با انتخاب پیمانکار عملیات لایروبی شروع و حداکثر ظرف مدت بازه ۴۵ روزه به پایان می‌رسد و درخصوص تامین آب شرب شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه نیز اقدامات لازم انجام و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سیلاب فروردین امسال به بسیاری از زیرساخت های شبکه ها و تاسیسات تامین و انتقال آب آسیب فراوانی رسانده بود ولی با تلاش و پیگیری‌های مستمر و شبانه‌روزی مجموعه صنعت آب و برق بسترلازم به منظور انجام کشت تابستانه در دشت آزادگان برای کاهش آلام مردم آسیب دیده فراهم شد. 


گفتنی است پس از این نشست فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و جمعی از معاونین و هیات همراه از ایستگاه پمپاژ معرض و چندین پروژه دیگر اجرا شده توسط مجموعه آب و برق بازدید کردند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار