اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی را در خوزستان اعلام کرد.
ارسلان غمگین، درباره هفته آخر نوامبر (۲۷ آبان ماه تا ۳ آذر ماه) که به عنوان هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است، اظهار کرد: هر ساله این هفته با برگزاری رویدادهای مختلف ترویجی گرامی داشته می‌شود. در حقیقت، هفته جهانی کارآفرینی در هر سال فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان قشرهای مختلف جامعه به ویژه فعالان اقتصادی و دانشجویان را فراهم می‌آورد.

وی افزود: در طول هفته جهانی کارآفرینی، اجزای اکو سیستم کارآفرینی شامل نهادهای دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، شتاب دهنده‌ها و مراکز و پارک‌های علم فناوری و واحدهای مرتبط هر یک به صورت داوطلبانه با برگزاری رویدادهایی از قبیل سمینار، همایش، دورهمی، مسابقه و ... اقدام به مشارکت در برگزاری هفته جهانی کارآفرینی در سراسر کشور می‌کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با اشاره به روزهای هفته جهانی کارآفرینی طبق ابلاغ وزارت و برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا خاطرنشان کرد: در هفته جهانی کارآفرینی، روز دوشنبه ۲۷ آبان به عنوان روز "کارآفرینی و کسب و کار"، سه شنبه ۲۸ آبان روز "کارآفرینی و خود اشتغالی"، چهارشبه ۲۹ آبان روز "کارآفرینی و دانشگاه"، پنج شنبه ۳۰ آبان روز "کارآفرینی و ایده‌پردازی"، جمعه یک آذر روز "کارآفرینی و آموزش و پرورش" شنبه دوم آذر روز "کارآفرینی و نوآوری" و یکشنبه سوم آذر روز "کارآفرینی و فرهنگ مشاوره" نامگذاری شده است.

وی افزود: افتتاحیه هفته کارآفرینی در شوشتر در قالب جشن و برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای کارآفرینان صنایع دستی، افتتاح دفتر نمایندگی کانون کارآفرینان این شهرستان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی و مشاغل خانگی در شهرستان مسجدسلیمان در محل نمایندگی کانون کارآفرینان شهرستان، بازدید از اقامتگاه بوم گردی پاپیلا واقع در روستای دشت سوسن با هدف حمایت از کارآفرینان روستایی و خوداشتغالی، برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی اجتماعی، برگزاری ورکشاپ استارت آپ توسط شرکت‌های مشاوره کارآفرینی و اجرای کارگاه آموزشی کارآفرینی و خلاقیت با هماهنگی نماینده آموزش و پرورش در یکی از هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اهواز از برنامه‌های هفته کارآفرینی است.

غمگین تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در محل دفتر کانون کارآفرینان شوشتر ، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و بوم گردی شهرستان ماهشهر در محل حسینیه روستای هشچه ( دو روزه) و برگزاری کارگاه آموزشی شیوه‌های هدف‌گذاری نوین در کار توسط کانون کارآفرینان استان، جشنواره کارآفرینان برتر با هدف معرفی الگوهای برتر به جامعه، برگزاری نشست تخصصی با موضوع پژوهش، فناوری و کارآفرینی ویژه روسای اجرایی با حضور نمایندگان فرمانداری‌ها و کانون کارآفرینان شهرستانی،  برگزاری سمینار در شهرستان شوشتر در محل فنی و حرفه‌ای برای کارآفرینان صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش محصولات و دستاوردهای کارآفرینان مشاغل خانگی با هماهنگی شهرداری اهواز از دیگر برنامه‌های هفته کارآفرینی است.

وی، بازدید از کارگاه‌های کارآفرینان و تقدیر از آنان در طول هفته توسط رییس کانون کارآفرینان خوزستان، نشست کانون کارآفرینان خوزستان با مسوولان ادارات، دورهمی کارآفرینان موفق شهرستان‌ها در محل نمایندگی کانون‌های شهرستانی با هدف انتقال تجربیات، انجام مسابقه ایده‌های نو برای راه‌اندازی استارت آپ‌ها با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار جوانان، فارغ التحصیلان و جویندگان کار توسط کانون کارآفرینان خوزستان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کارآفرینی در استان خوزستان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، غمگین بیان کرد: کانون کارآفرینان خوزستان و نمایندگی‌های کانون در شهرستان در برگزاری هرچه با شکوه‌تر رویدادهای ترویجی هفته کارآفرینی همکاری و فعالیت خواهند داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار