اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: باید تمام توان و انرژی خود را برای حمایت از تولید داخل بگذاریم و آمادگی داریم هر حمایتی که لازم باشد از تولیدکننده داخلی داشته باشیم.
نورالله حسن‌زاده با اشاره به مساله تحریم و تاثیر آن بر تولید و اقتصاد کشور اظهار کرد: در شرایطی که امروز قرار داریم، تولید داخل اهمیت خود را نشان داد و در این شرایط نه تولید داخل کاهش پیدا کرده و نه قیمت آن‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: در برخی مواقع شرکت‌های بزرگ درون استانی از شرکت‌های خارجی نیاز خود را تامین می‌کردند و در زمانی که در مراودات خارجی به مشکل برمی‌خوردند به سراغ تولیدکننده داخل می‌آمدند اما ما هر زمان که بر توان و تولید داخل تکیه کردیم، در همه زمینه‌ها برد با کشور بوده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: باید تمام توان و انرژی خود را برای حمایت از تولید داخل بگذاریم و آمادگی داریم هر حمایتی که لازم باشد از تولیدکننده داخلی داشته باشیم. در این راستا و جهت حمایت، سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید استان داده شد؛ در سال جاری هم از محل اعتبارات فنی اعتباری، تولید داخل را حمایت کردیم.

وی بیان کرد: بالاترین مقام کشورمان، رهبری است که ایشان نیز در هر سخنرانی از تولید داخل حمایت کردند، رییس جمهور هم در تمامی جلسات و برنامه‌های خود بر حمایت از تولید داخل تاکید دارند، این تاکیدات و حساسیت‌ها نشان می‌دهد که باید همه توان خود را برای کمک به تولید داخل بگذاریم.

حسن‌زاده گفت: در این میان مشکلاتی هم سر راه تولیدکنندگان داخلی وجود داشته و دارد. به عنوان مثال برخی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی فقط مصالح و منافع خود را در نظر می‌گیرند که شاید هم حق داشته باشند و زمانی که تاکید بر حمایت از تولید داخل می‌شود، این سازمان‌ها سعی می‌کنند که رعایت کنند و حمایت داشته باشند اما این حمایت، حمایت قاطع و کاملی نیست.

وی افزود: وقتی رهبری می‌فرمایند باید حمایت قاطعانه کنیم اگر هر کدام از دستگاه‌ها بخواهد مصلحت و مسایل خود را در نظر بگیرد در این صورت حمایت از تولید داخلی معنایی پیدا نمی‌کند. قطعا رهبر معظم انقلاب به مسایل کشور و مشکلات مالی اشراف دارند و مشکلات سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را نیز می‌دانند و با توجه به این شرایط، تاکید کردند که از تولید داخل حمایت شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه کمک به تولید داخل، کمک به اشتغال داخل، افزایش ثروت، افزایش درآمد مردم و کلا رونق بازار است، افزود: البته تولیدکنندگان هم نباید هر تولید بی‌کیفیتی را با هر قیمتی که بخواهند به بازار ارایه دهند. هم تولیدکننده باید محصول با کیفیت و قیمت مناسب تولید کند و هم دستگاه ها باید حمایت خود را داشته باشند. در خصوص تشویق مردم به استفاده از کالای داخلی هم با توجه به قیمت‌های موجود صرفه و صلاح این است که از تولید داخل استفاده شود که تا به امروز هم مردم این کار را انجام داده‌اند.

وی در خصوص کالای خانگی و بحث قاچاق گفت: در این شرایط باید جلوی کالای قاچاق گرفته شود و در حال حاضر هم نظام مصمم به جلوگیری از کالای قاچاق است؛ اگر در زمینه کالای خارجی حق و حقوق دولت (عوارض ورود، سود گمرکی و سود بازرگانی) پرداخت و کالاها به صورت رسمی وارد کشور شوند، قیمت آن‌ها به گونه‌ای می‌شود که مردم رغبتی به خرید این نوع کالاها نشان نخواهند داد؛ البته به شرطی که کالای خانگی کشور هم کیفیت خود را افزایش دهد و قیمت مناسب داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: نه اینکه بعد از حمایت‌های دولت و مردم، تولیدکننده داخلی تحت پوشش این حمایت‌ها، هر مدل که بخواهد در حق مردم اجحاف کند. بنابراین هم باید جلوی کالای قاچاق گرفته شود، هم قیمت‌ها رقابتی باشد و هم کیفیت افزایش یابد؛ مردم هم در این شرایط از کالای داخلی استفاده می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار