اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه در اهواز و استان خوزستان با آلودگی هوا مواجه هستیم، باید یکی از اولویت‌های پژوهش‌ها پرداختن به آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی باشد.

شوشان: فرهاد ابول‌نژادیان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی اهواز که امروز (۲۴ آذر) در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش، زیربنای اصلی پیشرفت در کشور است. امروزه کشورهایی به استقلال رسیده‌اند که برنامه‌ریزی استراتژیک دارند. کشورهای توسعه یافته بخشی از منابع مالی خود را به پژوهش اختصاص می‌دهند زیرا برای انجام پژوهش به نیروی انسانی قوی و منابع مالی نیاز دارند.

وی افزود: اگر سیر تحولات دانشگاه‌ها را در طول زمان پیگیری و ارزیابی کنیم مشاهده می‌کنیم که دانشگاه‌های نسل اول تنها وظیفه و نقش تربیت نیروی انسانی را برعهده داشتند. با توجه به اینکه نیروی انسانی متخصص در کشور وجود نداشت، اولویت  دانشگاه‌ها تامین نیروی انسانی بود. پیش از انقلاب ۳۰ هزار پزشک عمومی خارجی در کشور وجود داشت اما با رشد و توسعه دانشگاه‌ها، وظیفه اصلی دانشگاه‌ها تربیت نیروی انسانی متخصص شد.

ابول‌نژادیان ادامه داد: در سالیان بعد دانشگاه‌ها به امر پژوهش نیز پرداختند و پژوهش محور شدند. در نسل دوم در دانشگاه‌ها پژوهش انجام می‌شد اما عمدتا کاربردی نبود. دانشگاه‌های نسل سوم نیز ماموریت کارآفرینی را برعهده دارند. اولویت این دانشگاه‌ها کارآفرینی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تحقیقات در حوزه کسب و کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با بیان اینکه سه مولفه آب، هوا و غذا در سلامت انسان نقش اساسی دارند، گفت: اهمیت هوا و نفس کشیدن بر کسی پوشیده نیست. با توجه به اینکه در اهواز و استان خوزستان با آلودگی هوا مواجه هستیم، باید یکی از اولویت‌های پژوهش‌ها پرداختن به هوا و بیماری‌های تنفسی باشد. یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پژوهش نیز، پرداختن به بیماری‌های تنفسی است.  

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت و در حوزه‌های فناوری با رویکرد حل مشکلات جامعه سرمایه‌گذاری کنند، افزود: باید استارت‌آپ‌ها را در زمینه پرداختن به مشکلات جامعه تقویت کنیم. دانشگاه‌ها می‌توانند نیازهای پزشکی و دارویی را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان رفع کنند. شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌توانند منابع جدید ثروت را برای دانشگاه و حوزه پژوهش بوجود آورند. برای رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم باید محتوا تولید کنیم. ابتدا باید محتوا و سرفصل‌ها را مشخص کنیم و سپس نیروی انسانی را آموزش دهیم تا پژوهش‌محور شوند.

ابول‌نژادیان گفت: امیدوارم بزودی به دانشگاه‌های نسل چهارم برسیم. در این نوع دانشگاه‌ها پژوهش در صدر همه فعالیت‌ها است. پژوهش‌ها در کشور باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: با توجه به سابقه و پیشینه دانشگاه جندی شاپور اهواز از نظر تاریخی و علمی، باید بتوانیم در این امر پیشرو باشیم. اولویت اول ما باید استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در دانشگاه باشد.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
comment
0
0
comment سلام علیکم. از ریاست محترم جدید دانشگاه انتظار می رود نسبت به تغییر معاونت [...]دانشگاه که از ضعیف ترین معاونت ها بوده و همچون معاون اموزشی قبل از ایشان هیچ عملکرد قابل قبولی نداشته و هیچ ارتقا کیفی به اموزش نداده اند. اقدام نماید و روسای دانشکده و معاونین و مدیر گروه های قوی جایگزین مدیران و روسای فعلی بکنند که اکثرا ضعیف و فاقد کارایی هستند.
comment
خسن مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
comment
0
0
comment در همه جا بجز خوزستان اقتضای عقل و رضایتمندی عمومی این است که برای مدیریت حوزه های مختلف دانشگاه ، با تجربه ترین، متخصص ترین و قویترین مدیران را به هر قیمتی پیدا می کنند و می آورند تا آنها شاید بتوانند فارغ از روابط و توزیع منافع سر و سامانی به این حوزه ها بدهند، اما چرا در اهواز از این قاعده استفاده نمی شود و چرا ضعفت ترین اشخاص که نه از سابقه مدیریت ارشد در حوزه ی مربوطه بهره برده اند و نه بلحاظ علمی - مدیریتی شایسته چنین جایگاهی هستند را در راس این قبیل حوزه ها قرار می دهند؟ این سئوالی است که پاسخ به آن در واقع سرنخ بسیاری از بدبختیهای امروز دانشگاه علوم بزشکی اهواز ( خصوصا در سطح دانشکده ها ) را به آنان که دنبال حقیقت هستند نشان می دهد.
comment
الا بذکرالله تطمئن القلوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment سلام علیکم. در انتصاب معاونین دانشگاه خصو صا معاونت اموزشی دانشگاه و روسای دانشکده ها و مدیر گروه ها به شایسته سالاری واقعی - توجه به سوابق خدمتی - وجدان کاری بالا - سواد علمی و برنامه کاری توجه شود و در طول دوران مدیریت نظارت جدی بر کار مدیران انجام شود تا از سواستفاده از مقام جلوگیری شود. متاسفانه ضعف جدی و نبودن وجدان کاری و سواد علمی کم در برخی از معاونین دانشگاه و روسای دانشکده ها و مدیران گروه ها ملاحظه میشود .
comment
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment کارکنان دانشگاه در حسرت استعفا یا برکناری معاونین , مديران و روسای بی تدبیر و ضعیف بی‌تابی می‌کند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار