اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۴۱۰
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
اگر در سپیدار اهواز لباس سفیدی را روی بند پهن کنید لباس مشکی می شود ! من نمی دانم چرا با وجود آلایندگی صنایع فولاد ، فولاد اکسین را هم جنب آن راه انداخته اند؟!

اختصاصی شوشان/ رویا محمودی: آمدن رییس سازمان محیط زیست کشور به خوزستان و شرکت در در جلسه شورای کیفی رودخانه کارون حاشیه های مختلفی به دنبال داشت. در این نشست اکثر اعضای شورای شهر اهواز ، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و همچنین مدیران کل سازمان ها و ادارات استان (محیط زیست ، مناطق نفتخیزجنوب ، جهاد کشاورزی و... ) حضور داشتند.

* در حاشیه این نشست سید شکر خدا موسوی به خبرنگار پایگاه خبری شوشان گفت: استان اصفهان از خیلی زوایا قوی تر از خوزستان است چرا که این استان خاستگاه دو حزب بزرگ کشور است. مسلم است وقتی که آن ها هفت وزیر در کابینه دولت دارند بهتر از ما عمل می کنند.

*نماینده اهواز گفت: کارون روزهای خوبی ندارد. هنوز فاضلاب شهری در آن می ریزد. اگر فردی بالای هر کدام از پل های اهواز بایستد بوی تعفن آن را حس می کند. کارون آلوده ترین رودخانه جهان است. اگر در منطقه فاز 2 و سپیدار اهواز لباس سفیدی را روی بند پهن کنید لباس مشکی می شود ! من نمی دانم چرا با وجود آلایندگی صنایع فولاد ، فولاد اکسین را هم جنب آن راه انداخته اند؟!

*شکر خدا موسوی در بخش دیگر این گفتگو به شوشان گفت:همه شرکت های صنعتی مالیات بر ارزش افزوده می دهند جز مناطق نفت خیز جنوب.

* نماینده اهواز در این نشست گفت: خوزستان 5 مشکل اساسی در بحث های محیط زیست دارد: ریزگردها ، بحران کارون ، شرکت های آلاینده بزرگ ، سیستم قدیمی فاضلاب و منابع نفتی آلاینده .

استاندار خوزستان در جلسه شورای کیفی رودخانه کارون گذری به خوزستان قبل از جنگ تحمیلی داشت و گفت: در آن زمان پرواز های مستیقیم از خوزستان به اروپا و آمریکا صورت می گرفت. جنگ ساختار هر جایی را که باشد به هم می زند و بعد خشت روی خشت که می گذاری تازه می رسی به همان چیز که ساخته بودی.

* در این نشست برخی از اعضای شورای شهر اهواز از فرصتی که به آن ها برای بیان مشکلات زیست محیطی داده شد نتوانستند به خوبی بهره ببرند. به عنوان نمونه ، مریم ابریشم کار عضو شورای شهر اهواز ورود هر روزه فاضلاب های شهری و بیمارستانی به کارون را نادیده گرفت و به بیان جزیی آلایندگی آزمایشگاهی پرداخت و گفت: من خودم استاد دانشگاه شیمی هستم . فاضلاب آزمایشگاهی ما وارد فاضلاب شهری می شود که بسیار خطر ناک است .


* آذر زمان پور دیگر عضو شورای شهر هم از خانم ابتکار خواست کارون را در اولویت کاری خود قرار دهد. وی گفت: دوره سد سازی در کشورهای دیگر به اتمام رسیده است اما ما شروع به سد سازی کرده ایم. ما کارون را همیشه پر خروش می خواهیم . این رود نباید قربانی آبادانی سایر استان ها شود.

* زمان پور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ریزگردها اشاره کرد و گفت: ریزگردها واقعا آزار دهنده است .مسئولیت ریزگردها را همیشه به کشورهای دیگر منتقل نکنیم باید بپذیریم که در این زمینه ما هم کم کاری کردیم .

* سواری دیگر عضو شورای شهر هم به مشکل آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: آب آشامیدنی در اهواز نداریم در اهواز آب شرب نداریم...

* نماینده ماهشهر دیگر سخنران این نشست بود. وی گفت: در ماهشهر 21 پتروشیمی داریم که آلاینده هستند. در بخش دریا و آبزیان مشکل جدی داریم . شرایط طوری است که آبزیان در حال نابودی هستند. مردم به دلیل آلودگی آب ، ماهی اینجا را نمی خورند.



* استاندار خوزستان به دلیل کمبود وقت از مسئولین و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس درخواست کرد که فقط یک نفر سخنرانی کند. این سخنان استاندار با اعتراض نماینده شادگان مواجه شد. تمیمی نماینده شادگان در پاسخ به استاندار گفت که مدیریت این جلسه بسیار ضعیف است و شما حق ندارید با تحکم بگویید چه کسی باید حرف بزند و چه کسی نزد. وی پس از این اعتراض جلسه را ترک کرد.

* نماینده دزفول نیز در این نشست گفت: خط قرمز استان خوزستان حفظ منافع ملی و کل کشور است .ما اجازه نمی دهیم هم وطنان تشنه بمانند. آب تلف شده را باید به سمتی ببریم که باعث توسعه پایدار شود. ولی این درست نیست که فولاد را از بندر عباس به اصفهان ببریم بعد بخواهیم اکوسیستم را تغییر دهیم. اگر زاینده رود خشک شده علت آن مدیریت بد مدیران اصفهانی در آن زمان بود. این درست نیست که 65 کیلومتر در عمق 300 متری زمین لوله حفر کنیم تا آب را به اصفهان ببریم . در کنار رود دز مردم آب خوردن ندارند. مردم آبادان و خرمشهر آب ندارند. وقتی به دزفول می روند با خود آب سوغاتی می آورند. خوزستان صدایش به کسی نمی رسد. خانم ابتکار ما چیزی از شما نمی خواهیم شما مسئول یک نهاد بازدارنده هستید. حضور شما در خوزستان فرصت خوبی است. این بحرانی است که می تواند نسل های بعد را هم تحت تاثیر خود قرار دهد .

* یکی از کارشناسان حاضر در این نشست گفت: درخصوص آب کارون دو مساله قابل طرح است یکی کمیت و دیگری کیفیت. زمانی از کارون 1 میلیارد 200 میلیون متر مکعب آب منتقل می شد تا آن زمان کسی مشکل کمبود آب را حس نمی کرد. طرح های بزرگی در وزارت نیرو برای انتقال آب کارون در حال بررسی است که بعضی از آن ها نگران کننده هستند. زمانی Ec آب کارون 600 بود الان بین 2500 تا 3500 است. این آب نه به درد شرب می خورد و نه کشاوری. آب شرب باید زیر 500 و کشاورزی زیر 1500 باشد. در خوزستان حداقل 3 میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم که اگر همه آب ها را هم داشته باشیم نمی توانیم از این مقدار زمین استفاده کنیم .

* اسکندر زنگنه عضو شورای اهواز نیز گفت: خانم ابتکار چند سال پیش در کارون ماهی 100 کیلویی صید می کردند حالا چی ؟ وی در پاسخ اسکندر زنگنه گفت: این مساله اختصاص به کارون ندارد و هامون هم خشک شده است.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
comment
1
8
comment اكر به تاريخجه كارون كه در كتابخانه دانشكاه جمران موجود است نكاهي بياندازيم خواهيم ديد زنكنه درست كفته
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
comment
1
9
comment ابریشم کار بهتره یه سری به کارون بزنه تا ببینه فاضلاب چطور وارد میشه
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
comment
0
5
comment لطفا در مورد پساب های نیروگاه رامین به کارون تحقیقی صورت گیرد تا مشخص شود پساب این نیروگاه چقدر تاثیر بدی بر الودگی نقطه ای کارون دارد
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
comment
1
8
comment خانم ابریشمکار بهتر است بیشتر در مورد مشکلات و معضلات شهری عامه مردم بررسی و مطالعه کند تا دروس و کتب دانشگاهی !
comment
ياسبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
comment
0
5
comment يكي از بزرگترين مشكلات در ايران واستان ما عدم فعاليت در زمينه فرهنگ سازي است.اگر عامه مردم را بجاي نشاندن پاي سريالهاي آبكي كمي اموزش مي دادند كه در انتخابات بر چه اساسي بايد انتخاب كنند وراي بدهند الان نماينده هاي ما افراد متناسب ومفيدي بودند كه در زمينه شغل نمايندگي واختيارات خود تخصص داشتند.انوقت هر طبيب وبقال و...حبيب ما نميشد!!
comment
قیس رفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
comment
0
2
comment سلام علیکم
برهمگان پوشیده نیست کارون وزاینده رود دورودمهم ازسوی پروردگاریکی به اصفهان ویکی به خوزستان حالا اگه زاینده رودخشک شده ولی هنوزهوای خوبی داره محرومیت نداره بیکارنداره هفت تا وزیردرکابینه داره خواهشا امکانات اصفهان که اینجا مانداریم به مابدن ماحاضریم کارون روبدیم واقعا اجحاف بزرگیه درحق خوزستان داره میشه بانهایت تاسف باید گفت ضعف مدیریت دراستان خوزستان باعث این فاجعه شده
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
comment
3
4
comment خداوكيلي اين زنكنه از هيجكس نميترسه وهميشه حرفش رو مىزنه. دمش گرم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
comment
2
4
comment توی شورای شهر فعلی هم زنگنه تنها کسی بود که در مورد ولخرجیهای دوره سربرستی افشاگری کرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
comment
1
2
comment خدا را شکر به هیچ کدام از این شورای شهریها رای ندادم تا پشیمان باشم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
comment
1
5
comment آقای زنگنه همیشه سمت راست راهنما میزنه اما سمت چپ میپیچه !!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
comment
4
0
comment حتما تو بهتر از مردمي ميفهمي كه بازهم بهش راي دادن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
comment
1
0
comment ...هم درشوراخواب بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
comment
2
2
comment نماینده دزفول حرف خوبی زد
comment
ابوذر نوری ممبینی
|
Canada
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
comment
1
0
comment سلام : تا کی باید دید وسکوت کرد ...... تا کی باید بله چشم قربان گو باشیم و دم نزنیم از مشکلات مردم ...... تا کی ؟؟؟؟؟؟ خدا رو شکر که حاج اسکندر زنگنه توان حرف زدن و یاداوری که چه بودیم و چه شدیم رو داره و دوستان خوب ما ایراد میگیرن : ما برای مردم چه کردیم که ایراد میگیریم و در پاسخ به دوست خوب که گفت حاج اسکندر زنگنه راهنما سمت راست میزنه و چپ میپیچه راهنمای شما کدوم سمته دوست عزیز.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
comment
2
1
comment حاج اسکندر مگر تو برای اهواز کاری کنی
comment
سپهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment این اولین اهنت [...] به نمایندگان ملت نیست و نخواهد بود
comment
بی سواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment ما مردم بی سوادی که به زیبایی چهره و تیپ افراد اعضای شورای شهر را را انتخاب می کنیم بدون توجه به سابقه و توانایی آنان ، نتیجه ای بهتر از این نخواهیم گرفت.
به امید روزی که اعضای شواری شهر ما را افرادی تشکیل دهند که در رشته ای مرتبط با مدیریت کلان شهر با اندک سابقه ای حضور یابند تا یک[...]جوان صرفاً [...]خوش تیپ
مشکلات ما را که هر فرد بی سوادی می داند:
1- آلودگی هوا
2- آلودگی آب
3-گرانفروشی و نبود کنترل بازار
4- عدم نظارت بر خدمات شهری از قبیل تاکسیرانی ، تنظیفات شهری و..
5- امنیت
6- اشتغال واشتغال و اشتغال
7- مواد مخدر (تعامل شورا با نیروی انتظامی مقصود است.)
و...
comment
کیامرث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment سلام .مانعی برای انتقال آب کارون به هرجایی از کشور نیست مشروط بر اینکه به میزان زمین های زیر کشت استان اصفهان زمین های حاصلخیز خوزستان را از آب کارون سیراب کنند اگر آبی باقی ماند پیشکش آنان که برای آب کارون دندان تیز کرده اند .
1- اگر آب کارون آلوده است وبه درد شرب وکشاورزی نمی خورد پس چرا مانند عروس هزارداماد است،؟
2- اما نمایندگان محترم استان خوزستان ،فکرخود را درگیر موضوع اشتغال جوانان نکنند،همین یک کار را انجام بدهند قطعا استان خوزستان نیازمند نیروی کار دیگر استان ها خواهد شد. !!!!!!!!!
comment
اسکندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
comment
0
0
comment یه سری به ماهشهر بزنیید که اصلا، فاضلاب نداره فاضلاب ول میکنن توی جوب بخار بشه هرچی هم به شهر دار و محیط زیست و آب فاضلاب نامه میدیم و شکایت میکنیم ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment آقای اسکندری شهر نفت خیز و محروم هفتکل هم دقیقا مشکل ماهشهر را دارد .
comment
شهرام یوسفی خوشکاروندانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
comment
0
0
comment سلام علیکم ضمن عرض خسته نباشی به آقای مقتدایی فعالیتهای سواحل کارون در این چند ما اخیر قابل ستایش بوده
comment
شهرام یوسفی خوشکاروندانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
comment
0
0
comment سلام علیکم ضمن عرض خسته نباشی به آقای مقتدایی فعالیتهای سواحل کارون در این چند ما اخیر قابل ستایش بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار