شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۰۶۷
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
حاشیه های شورای شهر اهواز/ در الفبای شهرداری اهواز مانده ایم/انتقاد از به کارگیری دو شغله ها و بازنشستگان
سبزعلی گفت: این از بی معرفتی و کم لطفی استاندار اصفهان است که این گونه حرف زده است. وی گفت : استاندار اصفهان باید هر چه سریع تر از مردم عذرخواهی کند.

شوشان: بیستمین نشست شورای شهر اهواز حاشیه های متفاوت و جالبی داشت که در ذیل می آید:

* در این نشست سبزعلی عضو شورای شهر اهواز از اصحاب رسانه به خاطر انعکاس شفاف و واضح مسائل شورا و شهرداری تشکر کرد. وی همچنین ضمن انتقاد از سخنان اخیر استاندار اصفهان مبنی بر بالا بودن بلوغ فکری مردم اصفهان از سایر مناطق انتقاد کرد و گفت : این از بی معرفتی و کم لطفی استاندار اصفهان است که این گونه حرف زده است. وی گفت : استاندار اصفهان باید هر چه سریع تر از مردم عذرخواهی کند.

 * علاسوند رییس شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت : خوزستانی ها معمولا در مباحث عمرانی ، استان اصفهان را مثال می زنند و الگو قرار می دهند. بهتر است به خاطر بحث کارون و سخنان اخیر استاندار اصفهان دیگر این استان را الگو قرار ندهیم و به جای آن مشهد را الگوی پیشرفت خود قرار دهیم.

* سبزعلی در این نشست با اشاره به کم کاری برخی از شهرداران مناطق اهواز گفت : در منطقه ای 650 مغازه بدون مجوز ساخته شده است و اگر هم حکم تخریب گرفته شود دیگر هیچ کاری نمی توان انجام داد. اجرائیات شهرداری در این خصوص متاسفانه بی تفاوت بوده است.

* در هفته ای که گذشت سه عضو شورای شهر (اسکندر زنگنه - آذر زمان پور - زیبا صالح پور) به مشهد رفتند و از پروژه ها ، سازمان ها و مناطق مختلف شهرداری مشهد بازدید کردند. در این زمینه آذر زمان پور گفت : یک سوم درآمد کلانشهر مشهد از مشارکت مردمی و بخش خصوصی می باشد. آستان قدس رضوی نیز در بعد فرهنگی مشارکت جدی دارد. مسئولین این شهر معتقد بودند شهرداری فقط متولی تعمیر و توسعه شهر نیست و همه ارگان ها باید همراهی کنند. وی افزود : شهرداری مشهد قول همکاری در زمینه های مختلف با شهرداری اهواز را داد.

* آذر زمانپور با اشاره به بازدیدی که از ترمینال مشهد داشت گفت: در این ترمینال خدمات مختلفی از قبیل کافی شاپ ، خیاطی ، جایگاه سوخت ، تعمیرگاه ماشین های سنگین ، اماکن ورزشی ، مشاور مذهبی ، مشاور خانواده ، اورژانس و... وجود داشت.

*سبزعلی عضو شورای شهر پیرو صحبت های آذر زمان پور و تعریف از پروژه های شهرداری مشهد گفت: ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم. ما هنوز در الفبای شهرداری اهواز مانده ایم.  سبزعلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درآمدهای شهرداری کاهش یافته است. کل بودجه شهرداری چنانچه تحقق یابد 350 میلیارد می باشد که بالای 200 میلیارد آن صرف حقوق و پاداش می شود. با این تفاصیل مبلغی برای مسائل عمرانی باقی نمی ماند.

وی گفت: در شهرداری اهواز فقط دنبال هرس درختان و تنظیف جوی های آب هستیم این در حالی ست که ما باید به فکر اجرای پروژه های عمرانی بزرگ باشیم. سبزعلی ادامه داد: در استان اصفهان درخصوص زاینده رود نمایندگان آن استان دولت و وزیر مربوطه را به مجلس کشاندند اما از نمایندگان خوزستان در رابطه با کارون و دفاع از حقوق شهروندان خوزستانی انتظار بیشتری می رفت.

*ابراهيم نوشادي، معاون برنامه‌ريزي شهرداري اهواز، در خصوص بخشي از صحبت‌هاي اين عضو شورا گفت: درآمدهاي نقدي شهرداري شهري مانند مشهد، 2 هزار ميليارد تومان و بودجه شهرداري 9 هزار ميليارد تومان بسته شده بود. اين در حالي است كه درآمدهاي نقدي شهرداري اهوز 480 ميليارد تومان بوده است. وي با رد موضوع كاهش درآمدهاي شهرداري اهواز اظهار داشت: در يك سال گذشته 397 ميليارد تومان تنها درآمدهاي داخلي شهرداري بوده است اين در حالي است كه در 8 ماهه نخست امسال ميزان درآمدهاي داخلي شهرداري 256 ميليارد تومان است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بسيار خوبي را شاهد هستيم. در 8 ماهه سال گذشته ميزان درآمدهاي داخلي شهرداري 181 ميليارد تومان بوده است.

 *در این نشست باورساد عضو شورای شهر از به کارگیری بازنشستگان و افراد دوشغله در شهرداری اهواز انتقاد کرد و به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد. باورساد گفت: متاسفانه امروز در صحن علنی شورا ، مصوب شد که به کارگیری نیروهای بازنشسته در شهرداری اهواز در کمیسیون مربوطه بحث و بررسی شود این در حالی ست که طبق مصوبات مجلس و دولت این طرح خلاف قوانین و مقررات است و دیگر نیازی به بررسی در کمیسیون ندارد.

باورساد ادامه داد: عده ای از نیروهای بازنشسته که هم اکنون در شهرداری فعالیت می کنند از بیرون از سازمان به شهرداری آمده اند و این نیز خلاف قوانین است. وی با اشاره به دو شغله های شهرداری اهواز گفت: ما این همه نیروهای توانمند داریم چرا باید یک نفر همزمان مدیریت دو سازمان یا منطقه را برعهده داشته باشد.

باورساد در پایان گفت : در روزهای یکشنبه که ملاقات عمومی شورای شهر با مردم است 90 درصد مراجعه کنندگان جویای کارند. ما اعضای شورای شهر در زمان انتخابات به مردم قول داده ایم که برای رفع مشکلات شهروندان قدم برداریم اما اکنون با برخی از مصوباتی که در صحن علنی تصویب می شود شاهد پشت پا زدن به مردم هستیم . ما اعضای شورای شهر فقط حرف می زنیم و به گفته هایمان عمل نمی کنیم. ما مدافع حقوق شهروندی هستیم و باید برای دفاع از حقوق مردم نسبت به تصویب مصوبات دقت بیشتری کنیم.

* ممبینی عضو شورای شهر با اشاره به رد برخی از مصوبات شورا از سوی فرمانداری اهواز گفت: به نظرم فرمانداری می خواهد قدرت شورا را کم کند و ما باید عکس العمل نشان دهیم.

* در همین رابطه علی ناصری دیگر عضو شورا گفت : پیشنهاد می دهم قبل از ارسال مصوبات شورا به فرمانداری ، این مصوبات از سوی معاونت حقوقی شهرداری و شورا بررسی شود تا اشکالات آن برطرف گردد چرا که برگشت مصوبات از سوی فرمانداری برای شورا هزینه بر است و هم موجب اتلاف وقت می شود و هم برای شورا افت دارد ! یا ما اشرافیت کامل نداریم یا فرمانداری می خواهد قدرتش را به ما نشان دهد.

* سخنان علی ناصری عضو شورای شهر درخصوص مزایده ها و مناقصه ها نیز حاشیه ساز بود. وی در سخنانی عجیب گفت: خودمان را گول نزنیم. خیلی از مزایده ها و مناقصه ها فرمالیته هستند.

* زیبا صالح پور با اشاره به نیروهای بازنشسته در شهرداری اهواز گفت: نگاه مان به بازنشسته ها به عنوان یک نیروی از رده خارج نباشد. ضرورت دارد یک فرد بازنشسته شهرداری برای استفاده از تجارب اش در شورا به عنوان یک مشاور استفاده کنیم.

* کاظم سواری با اشاره به وجود نیروهای دو شغله در شهرداری و انتقاد از این روند گفت: از این به بعد نگویید نیروی دو پسته بگویید نیروی دو پوسته !



مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
comment
0
1
comment قابل توجه اعضای شورا شهر بقول اقای باورساد همگی شما موقع تبلیغات شعار اشتغال برای جواتان را سر دادید . حالا چه شده که همه مردم را فراموش کرده اید. درود بر غیرت و تعصب اقای باورساد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
comment
0
1
comment درود بر اقاي باورساد كه به فكر ما جوانان است ،بخدا بخاطر نون شب هنوز ازدواج نكردم بعد بجاي ما بازنشسته ها دو تا حقوق بگيرند اقاي باورساد خوب گفت،مگه ما قحط الرجال داريم؟!!!!!!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
1
comment اقايون اعضاي شورا. شنيديد كه ميگن خود كرده را تدبير نيست. بابا همون روز اول رفيق خودتون زنگنه گفت اقاجون همينجور نديده نشناخته اختيار شهرداري رو ولو موقت دست كسي داديد كه پول شهرداري و مردم رو داده يه خونه سازماني شهرداري رو شبيه كاخ باكينگهام كرده. پولي كه ميشد باهاش دوتا پارك محله اي واسه مردم ظلوم اهواز درست كرد. خب نتيجه افشاگري اين سو استفاده در دوران سرپرستي چي شد؟ اين شد كه جناب شهردار جديد وقتي اومد سركار همون شخصي كه تو روز روشن اون سواستفاده رو كرده بود گذاشت معاون شهردار اهواز.
خب جناب ناصري. وقتي زيرمجموعه ميبينه كسي كه سواستفاده كرده رو نه تنها توبيخ نميكنن بلكه پست و مقام هم ميدن معلومه كه ديگران هم مناقصه و مزايده ها رو فرماليته برگزار ميكنن. و در پايان هم بايد گفت كجايي كتانباف كه يادت بخير. كتانباف كه بود نه كسي جرات ميكرد مناقصه سوري برگزار كنه. نه كسي جرات ميكرد بره مجسمه حافظ رو بكشه پايين. نه كسي جرات ميكرد پول عوارض مردم رو بده واسه تجملات يه خونه سازماني. خود كرده را تدبير نيست برادر. التماس دعا
پاسخ ها
comment
محسن
| United States |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
comment
comment واقعا کتانباف یادت بخیر. لااقل یه 4 تا کار توی شهر انجام می شد. حالا چی؟
comment
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
comment
comment اصلا کسی پاسخگو نیست. معلوم نیست چرا هیچ کاری توی شهر انجام نمیشه؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
1
comment علاسوند رییس شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت : خوزستانی ها معمولا در مباحث عمرانی ، استان اصفهان را مثال می زنند و الگو قرار می دهند. بهتر است به خاطر بحث کارون و سخنان اخیر استاندار اصفهان دیگر این استان را الگو قرار ندهیم و به جای آن مشهد را الگوی پیشرفت خود قرار دهیم.
جناب آقای علاسوند ! اگر هر جای دیگر دنیا را هم الگو قرار دهیم ! اگر برخی مسئولین خوزستان و اعضای شورای شهر اهواز ....در انجام وظایفشان دلسوزی نداشته باشند و منافع شهری و منافع عموم مردم را مورد نظر قرار ندهند و فکر و دل و ذهنشان خدمت به شهرشان نباشد ! ما خوزستانی ها به هیچ جایی نمیرسیم .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
1
0
comment کاظم سواری با اشاره به وجود نیروهای دو شغله در شهرداری و انتقاد از این روند گفت: از این به بعد نگویید نیروی دو پسته بگویید نیروی دو پوسته !
( این هم ادبیات سخن گفتن عضو شورای شهر اهواز ) !!!
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
comment چرا ناراحت شدی ؟ نکنه دو پوسته باشی ؟

راست میگه هزاران نفر بیکارن و اینا همینجور دارن پست میگیرن . میخوای چی بهشون بگن ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
1
0
comment سخنان علی ناصری عضو شورای شهر درخصوص مزایده ها و مناقصه ها نیز حاشیه ساز بود. وی در سخنانی عجیب گفت: خودمان را گول نزنیم. خیلی از مزایده ها و مناقصه ها فرمالیته هستند.
جناب آقای علی ناصری ! مثل آقای احمدی نژاد مبهم و سربسته حرف میزنی ! موضوع مزایده ها و مناقصه ها را شفاف و روشن پیگیری و اعلام کن ! مردم واسه دفاع از حقوق و منافع عمومی شهر به شما رای داده اند !
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
0
comment ممبینی عضو شورای شهر با اشاره به رد برخی از مصوبات شورا از سوی فرمانداری اهواز گفت: به نظرم فرمانداری می خواهد قدرت شورا را کم کند و ما باید عکس العمل نشان دهیم.
جناب آقای ممبینی ! اگر مصوبات طبق قوانین و مقررات باشد و در سلامت مصوبات شک و تردیدی نباشد و در حفظ حقوق عمومی شهر شک و تردید نباشد ، مطمئن باش فرمانداری همکاری و مساعدت لازم بعمل می آورد !
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
2
comment چه عجب در این جلسه خانم ابریشمکار نطق نکردند و صحبت های عجیب نفرمودند ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!
comment
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
1
comment اعضای شورای شهر باید ابتدا مشکلات بین خودشان را حل و فصل نمایند و بعد اگر وقت داشتند به مشکلات مردم برسند.
comment
ناشناس
|
Austria
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
1
comment اقای سبز علی
متاسفانه مجموعه مدیریت شهرداری
از توانمندیها و سوابق اجرایی ارزنده اخـوی جنابعالی(شاغل در شهرداری اهواز)غافل هستند
ان شا ا... که بزودی با بکارگیری وی مشکل منطقه شهرداری مد نظر حضرت عالی قطعا حل خواهد شد!
از انتقادات سازنده شما سپاسگزاریم !!!
پاسخ ها
comment
شیدا
| United States |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
comment
comment ظاهرا ضرورت! دارد در مدیریت املاک شهرداری و همینطور شهرداری منطقه 2 هم تغییراتی صورت بگیرد تا امورات شهرداری، بهترتر اداره شوند!!
comment
ناشناس
| United States |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
comment
comment واقعا تلاش برای تغییر مدیریت املاک و شهرداری منطقه 2 از روی دلسوزی(!) و برای بهبود اوضاع ملک و زمین و کاربری ها در اهواز است. از الطفاف خفیه و علییه برخی عزیزان که شدیدا پیگیر این تغییرات هستند کمال تشکر و قدردانی را داریم. امیدواریم بالاخره این آرزوی دوستان براورده شود! و انشنالله مه دنبال موضوعی چیزی(.....) نیستند....
comment
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
comment
comment وقتی خدای ناکرده یک عضو شورای شهر در یک شهری، دنبال گماردن نیروی خود در مدیریت املاک یا شهرداری های مناطق مهم هستند، باشند معنایش غیر از تلاش برای(.....) چیست؟ از دستگاههای نظارتی می خواهیم توجه لازم را داشته باشند....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
2
comment بعضي ها بيشتر از اينكه بفكر شهر باشند بفكر پست گرفتن ....هستن.
comment
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
1
comment قابل توجه اعضاي محترم شوراي شهر
بااحترام به تمام پرسنل متخصص و نيروهايي كه هيچگونه وابستگي به شماها ندارند و فعلا ازوجودبركات شمامديران توانمنددركنارگودنشسته هستند و بجاي انها اقاياني كه شماحامي انهاهستند ولو اينكه مدرك داشته باشند ومديرمديرو نيروي متخصص باشند همگي برويد بازنشسته شويدو خودتان بمانيد

شوهر يكي شهردار شود خانم ان يكي معاون و برادرو خواهرزاده ...و فراموش نشوند ماهم اخردعايتان مي كنيم كه از دست شما كه منافع را برمصالح شهرترجيح ميدهيد راحت مي شويم
comment
حبيب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
0
comment اقاي ناصري درست گفته مزايده ها و مناقصه ها فرماليته است در زمان معاونت ..... از اول مشخص بود اين قرارداد به كي
ميرسد قيمت بها را سفارشى تعيين ميكردند و ناظرين را از خودشان
مي گذاشتند و همه چيز خانوادگى بود نمونه هاي ان مو جود است
من فقط يك سوال دارم حالا كه همه ميدانيم كه مزايده ها و مناقصه ها
فرماليته است چرا پيگيري نمي شود وخاطيان تحت پيگرد قرار نميگيرند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
0
comment شکستن لوله انتقال اب یزد توسط اصفهانی ها

پس چطور انتظار دارید ما نسبت به کارون ساکت بنشینیم

لطفا عکس ها را ببینید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
1
comment خانم بهار شما خودت بر چه مبنایی استخدام شدی من یقین دارم شما از طریق همین شوراییها استخدام شدی واقعا اهل کوفه هستید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
comment
0
1
comment دوستان سلام عوض کوبیدن شورا چرا توی صحن شورا حاضر نمیشید چرا اجازه میدید یه عده ای که دلسوز. نیستن فقط توی صحن باشن چرا توی انتخابات درست رای نمیدید الانم باید با حضورتون توی صحن علنی بگیدهستید وپاسخگو باشن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
comment
0
0
comment این حرف ها چه ربطی به شرح وظایف عضو شورای شهر دارد !!!!!!!!!111
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار