اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۹۸۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
تکذیبیه ای که تکذیب می شود/ حرف و عمل مسئولین درخصوص انتقال آب کارون
خوزستانی ها فقط صداقت و شفافیت را از مسئولین می خواهند. این نباشد که در ظاهر قول عدم انتقال آب کارون به خوزستانی ها داده شود اما در خفا طرح بهشت آباد در بودجه 93 ردیف اعتبار بگیرد.

شوشان : جلوگیری از انتقال آب کارون برای مصارف صنعتی و کشاورزی تبدیل به دغدغه ای برای مردم و مسئولین خوزستان شده و با وجود قول و قرارهای مسئولین وزارت نیرو اما باز شاهد این هستیم که طرح های انتقال آب در سکوت خبری پیگیری و ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته می شود.

هر از گاهی برخی مسئولین در مصاحبه با رسانه ها این موضوع را پیش می کشند و طرح های پنهانی انتقال آب کارون را علنی می کنند. از جمله چند وقت پیش رییس مجمع نمایندگان اصفهان در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود: ايجاد تونل بهشت‌آباد مي‌تواند علاوه بر استان اصفهان، مناطق مركزي كشور را نجات دهد و كشاورزي را در دشت اصفهان رونق بخشد.

رئيس مجمع نمايندگان استان اصفهان در این مصاحبه صراحتا اعلام کرد که انتقال آب کارون از طریق تونل بهشت آباد تنها برای تامین آب شرب نیست بلکه کشاورزی اصفهان هم از آن سود خواهد برد. طرح این گونه موارد در حالی ست که معاون وزیر نیرو به مردم خوزستان قول داده بود که انتقال آب صرفا برای شرب است نه کشاورزی .

این دوگانگی مسلما مردم را نسبت به مسئولین بدبین می کند و چنین برداشت می شود که مسئولین اصفهان بی سر و صدا در حال انتقال آب کارون هستند و کاری نیز از دست نمایندگان خوزستان بر نمی آید.

مصداق این گفته ، سخنان حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در بیست و یکمین جلسه کمیته آب است. وی در پاسخ به انتقاد برخی افراد از عملکرد نمایندگان اصفهان پیرامون موضوع خشکی زاینده رود گفته است: نمایندگان با برگزاری نشست های متعدد با مسوولین تاثیرگذار پیگیر مساله آب می باشند و رسانه ای شدن این جلسات به صلاح نیست ! علی اصلانی معاون بهره برداری و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای اصفهان هم در این جلسه گفت: به لحاظ علمی و منطقی و شرعی آب به اصفهان تعلق می گیرد.

در قبال مسئولینی که می گویند از لحاظ علمی و منطقی و شرعی آب به اصفهان تعلق می گیرد و یا مدیرانی که در سکوت خبری پیگیر انتقال آب هستند چه باید کرد؟ نمایندگان خوزستان نیز به گفته خودشان هر کاری از دست شان بر می آمده انجام داده اند اما با خلف وعده وزارت نیرو مواجه شده اند.

نکته جالب آنکه برخی از مسئولین اصفهان حتی حق اعتراض زیست محیطی را نیز برای خوزستانی ها قائل نیستند و اگر هم اعتراضی صورت بگیرد با تمسخر یا انتقاد شدید آنان مواجه می شود.

در دو سه روز گذشته نیز اولین نشست خبری استاندار اصفهان پرده از خیلی موارد برداشت. پیگیری بی سر و صدای انتقال آب برای احیای زاینده رود از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و استاندار نیز از رسانه ها خواست هیاهو به راه نیندازند و اخبار مربوط به آب را رسانه ای نکنند.

البته اظهاراتی همچون بالا بودن بلوغ سیاسی و اجتماعی اصفهانی ها نیز هر چند از سوی روابط عمومی استانداری اصفهان تکذیب شد اما خبرگزاری های معتبری همچون خبرگزاری مهر نیز چنین سخنانی را به نقل از استاندار به نوعی دیگر منعکس کردند و نمی توان آن را تکذیب نمود.

خبرگزاری مهر در این خصوص چنین نوشت: " استاندار اصفهان با بیان اینکه بلوغ سیاسی مردم اصفهان با شهرهای دیگر متفاوت است، تصریح کرد: بر این مبنا مردم و مسئولان اصفهان حرف خود را درباره مشکلات شهرشان با فریاد و غوغای بیهوده بیان نمی کنند بلکه برای این مسئله راهکارهای منطقی می اندیشند. "



انتشار این سخنان در حالی است که روابط عمومی استانداری در تکذیبیه خود آورده است : در اخبار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان مرجع رسمی و معتبر و حتی خبرگزاری های دیگر درباره سخنان استاندار اصفهان، به هیچ کلمه یا جمله ای که حاکی از کاربرد ˈشعور سیاسیˈ درباره مردم هیچ منطقه ای باشد، اشاره نشده است.

البته در پی دامن زدن به این نیستیم که اصفهانی ها برترند یا خوزستانی ها چرا که همه ما ایرانی و مسلمانیم و منطق قرآن كريم در ارزيابي انسان‌ها رنگ و نژاد و زبان، تعلقات قومي و قبيله‌اي و تعلقات سرزميني نيست بلكه ملاك ارزيابي تقواست.

خوزستانی ها فقط صداقت و شفافیت را از مسئولین می خواهند. این نباشد که در ظاهر قول عدم انتقال آب کارون به خوزستانی ها داده شود اما در خفا طرح بهشت آباد در بودجه 93 ردیف اعتبار بگیرد.

مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۹
comment
comment
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
comment
1
8
comment ما خوزستانی ها فقط بلدم هیاهو کنیم . ما هم باید زیرکانه کارها رو پیش ببریم
comment
خوزستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
comment
0
1
comment ... خودتونيد.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
comment
1
3
comment من فایل صوتی این توهین رو گوش دادم و کاملا صحت دارد
مگر چه هیاهویی انجام شده است ایشان توهین کرده وباید عذر خواهی کند
من تعجب می کنم چرا سایت های خبری خوز ، ایسنا وفارس پشتیبانی نکرده اند و یکی دوسایت شوشان و رهیاب پوشش دادند
جا داشت رسانه های خوزستان مثل جاهای دیگر دریک جبهه فعالیت کنند
comment
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
comment
1
2
comment استانداراصفهان از ترسش حرفاشو تکذیب کرد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
comment
1
4
comment استاندار و مردم محترم و بالغ اصفهان! یادتون رفته.گفتم یادتون بیارم.
===================
گزارش پیام نیوز،
درگیری بین کشاورزان و مأموران نیروهای انتظامی استان اصفهان در حالی به وقوع می‌پیوندد که کشاورزان شرق اصفهان، معتقدند آب زاینده رود که از سال‌های دور به زمین‌های آن‌ها اختصاص می‌یافت، اکنون به استان‌های یزد، قم، کاشان و کارخانه‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن فروخته می‌شود. این کشاورزان در اعتراض به قطع سهمیه آب خود، از هفته گذشته با تجمع در مقابل خط لوله انتقال آب اصفهان به یزد اعتراضشان را نشان دادند.
*******************
یادتون اوووووووووووووووووووووومد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
comment
0
0
comment تقصیر از ماست

یکی از ویژگی‌های روشنفکر، نخبه، فعال اجتماعی و حال هرچه می‌خواهیم بنامیمش توجه به مسایل ریز و درشت جامعه‌اش است. در این سال‌ها توجه نخبگان به وقایع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور بوده و کمتر به جامعه محلی توجه نشان داده‌اند. اگر باور کنیم در جامعه محلی کنش‌های مستقیم ما شکل می‌گیرند و بی‌تفاوتی نسبت به آن می‌تواند چشم‌پوشی از مسئولیتی باشد که بر گردن این قشر جامعه نهاده شده، آن‌چه امروز در شهر اهواز نیز می‌بینیم را نیز شاید بتوان به این امر نسبت داد. یکی از ملزوماتی که نخبگان مطرح می‌کنند، مهیا بودن فضا برای نقش‌آفرینی نخبگان است و آنانی که نوک پیکان این مطالبات هستند، راه دیگری برمی‌گزینند و به قول معروف توپ را در زمین حریف می‌اندازند و از عدم اهتمام نخبگان به واقعیت موجود گلایه می‌کنند. اما نخبگان می‌دانند چرا که زمانه، زمانه دانستن است و دیگر جلوگیری از نشر اطلاعات شاید ممکن و مقدور نباشد و گام برداشتن پشت درهای بسته آن هم در فضایی که متعلق و برآمده از عرصه عمومی است، کمتر در ذهن می‌گنجد.
comment
کارون رود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
comment
0
0
comment برید سوال این هفته برنامه هشت بهشت اصفهان را تماشا کنید می بینید که چه خبر است!!!!!
comment
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
comment
0
0
comment نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تا احقاق حق مردم خوزستان از مواضع خود کوتاه نیایند.
comment
زنده باد خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment خوزستان همیشه مظلومه اگه مظلوم نبود وقتی از حق خود دفاع میکنه همه بر علیه او دسیسه نمیکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار