اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
قابل توجه استانداری خوزستان و شهردار اهواز
اخیرا علیرغم تلاش های فراوان شورا و شهرداری محترم کلانشهر اهواز در خصوص تغییرات ساختاری و ترافیکی مجبور به انسداد کامل پل سوم شده ا ند که موجبات گلایه  برای شهروندان  ایجاد کرده است.

در این خصوص پیشنهاداتی برای شورای شهر محترم و شهردار ساعی و مردم محور اهواز دارم به این امید که در اسرع وقت به این معضل رسیدگی شود چرا که در ایام مهر و بازگشایی مدارس قطعا بار ترافیکی بسیار بالایی در آن منطقه بوجود خواهد آمد چرا که در قسمت شمال شرقی بسمت شمال غربی اهواز فقط یک پل سوم جوابگوی بار ترافیکی آن می باشد و چون قبلا مسیر میدان چهار شیر در حکم جاده کمر بندی اهواز بسمت تهران بوده و با توجه به بزرگ راه این مسیر شاهد بار ترافیکی بالایی بوده.

بهر ترتیب بنظر نگارنده سه راهکار فوری وجود دارد.

اول: آنکه از اول نباید تمام ساختار پل همزمان اجرا می شد بلکه از یک سمت شروع و تمام می شد و متعاقبا آن سمت دیگر. بستن و یک طرفه کردن خیابان ها وحی منزل نیست و در اصول مهندسی جدید ارزش افزوده در پروژه و راعایت اصول محیط زیستی شاید بعضا از خود پروژه هم مهم تر باشد ،چرا که در شهر آلوده ای چون اهواز حجم ترافیک یعنی آلودگی بیشتر محیطی و اساسا رضایت مندی شهروندان جزء لا ینفک خدمات شهرداری وشورا هاست.

دوم: اینکه مهندسی زمان جنگ میراث ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی است پس چرا در چنین مواقعی مهندسان ما از گذشتگان کمک نمی گیرند ،ای کاش قبل از اجرا پل سوم طی مسابقه ای  از شهروندان دعوت می شد راهکار و پیشنهاد دهند تا بهترین گزینه برای این پروژه در نظر گرفته می شد ،آیا پل های شناور و جنگی در چنین مواردی حل مشکل موقت نمی کرد ؟

 پس بهتر آنست که تا اتمام پل سوم و حتی پل نهم از این یادگار دفاع مقدس که قبلا هم در اهواز امتحان خوب خودش را پس داده برای رفاه و آسایش هرچه بیشتر و بهتر مردم شریف و صبور اهواز و استان خوزستان هرچه سریع تر در این خصوص استاندارمحترم و معاون محترم عمرانی استانداری و بخصوص شورای محترم وشهردار تلاشگر تصمیم گیری فوری شود.ضمن آنکه پل های شناور برای مواقع فورس ماژور  است و قطعا ما شاید تا چندسال آینده با چنین معضل ترافیکی روبرو نشویم.

 سوم: آنکه مدیریت های فنی و عمرانی شهرداری سریعا بصورت موقت برخی تغییرات فیزیکی در خیابان های اطراف پل سوم ایجاد کنند  تا دور برگردان ها محل انسداد خیابان های اصلی نشود،و حضور عزیزان پلیس راهنمایی در این نواحی جهت هدایت وسایل نقلیه بسیار راهگشا می باشد.
علی الخصوص در ساعات اوج ترافیک و مواقع پیک و شلوغی ترددها.

 بهرحال ضمن تقدیر از زحمات مدیران محترم استان خصوصا شورای مردمی و شهردار محترم و معاونان ایشان امید آن دارد در این خصوص تصمیم مقتضی را در جهت رفاه و آسایش مردم خصوصا در این ایام بازگشایی مدارس را امر با بلاغ فرمایند.

باشد که بزودی پل سوم که یادگار اعزام نیروهای رزمنده به جبهه های حق علیه باطل بود بار دیگر باعث شکوفایی کلانشهر اهواز گردد. 

یاعلی {الهی}
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
عدالت پيشه
|
Tajikistan
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
comment
0
2
comment ما که متوجه نشديم.مشکل اين است که ما بخود اجازه مي دهيم وارد هر حوزه تخصصي شده واظهار نظر کنيم
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
comment
comment 1- ای کاش کسانی که قلم به دست میگیرند و وارد هر حوزه ای میشوند لااقل ادبیات نگارشی را در جمله بندی هایشان رعایت کنند.
2- این مواردی که به عنوان راهکار فوری بیان کرده اند بیشتر فعل ماضی دارد و شامل راهکارهایی با فعل... می بایست درنظر گرفته میشد... میباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار