شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۷۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
حجت الاسلام سعادت نیا:
رییس شورای شهر اهواز خطاب به فراکسیون ده نفره که به ریاست او رای ندادند گفت: من بد بازی کردم ، من انسانی خوبی نیستم اما شما بد بازی نکنید، شما انسان های خوبی باشید. من سال گذشته به خانم صالحپور رای دادم اما در طول سال گذشته به آقای دکتر علاسوند رفاقت و ارتباط نزدیک داشتم.
شوشان- علیرضا عبدالله نژاد 

به فاصله یک روز پس از انتخابات پرحاشیه هیات رییسه شورای شهر اهواز که طی آن حجت الاسلام والمسلیمن سعادت نیا با 11 رای در مقابل 10 رای اسکندر زنگنه  به ریاست شورای شهر اهواز رسید نشست خبری هیات رییسه جدید با حضور حجت الاسلام سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز ، ناجی سواری نایب رییس شورای شهر اهواز ، حجت الاسلام کاظم سواری و دکتر جمشید سلحشور منشی های اول و دوم برگزارشد.

رییس شورای شهر اهواز: خواهان ریاست شورای شهر اهواز نبودم
رییس شورای شهر اهواز در خصوص نامه یکی از اعضای شورای شهر اهواز به وزیر اطلاعات و اعتراض ده نفر از فراکسیون مخالف ریاست وی نسبت به کاندیداتوری رییس جدید شورای شهر اهواز  گفت: من از نامه یکی از اعضای شورای شهر اهواز به وزیر اطلاعات ، اطلاع دقیقی ندارم.اما مانعی برای تحقیق و تفحص از شهرداری و کلیه سازمان های تابعه شهرداری اهواز نمی بیبنم. همچنانکه در سال گذشته تحقیق و تفحص از سازمان عمران شهری ، خیابان نبش نهج البلاغه، ریزش ساختمان در خیابان وهابی کیانپارس به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شد. درب شهرداری و شورای شهر اهواز برای انجام تحقیق و تفحص نه تنها برای ارگان های نظارتی بلکه برای تمامی شهروندان اهواز گشوده است. اما یادمان نرود که باید از آبرو و حرمت افراد صیانت کرد. تحقیق و تفحض چارچوب و قواعد خاص خود را دارد.

رییس شورای شهر اهواز بیان داشت: باید از بیان موارد اتهامی که برای آن مستندات قانونی وجود ندارد اجتناب کرد. نباید با آبروی مومنان بازی کنیم! هر کس در زمینه تخلفات در شهرداری اهواز مستنداتی دارد به هیات رییسه ارجاع دهد تا موارد پیگیری شود. سعادت نیا ادامه داد: من با هیچکس عقد اخوت نبسته ام. دنیا را به آخرت خود نمی فروشم. رییس شورای شهر اهواز بیان داشت: باید همه برای ایجاد وحدت و همدلی تلاش کنیم. من دنبال ریاست شورای شهر اهواز نبود. ریاست شورای شهر از سوی برخی از اعضا به بنده پیشنهادشد. حال که به عنوان رییس شورای شهر اهواز انتخاب شده ام ضمن تشکر از همکاران به دلیل حسن اعتماد به اینجانب با تمام توان می مانم. در این مسند با هر فردی که بخواهد مقابل قانون بایستد و حق شهروندان را ضایع کند و شورای شهر را با چالش مواجه کند مقابله می کنم. 

رییس شورای شهر اهواز خطاب به فراکسیون ده نفره که به ریاست او رای ندادند گفت: من بد بازی کردم ، من انسانی خوبی نیستم اما شما بد بازی نکنید، شما انسان های خوبی باشید. من سال گذشته به خانم صالحپور رای دادم اما در طول سال گذشته به آقای دکتر علاسوند رفاقت و ارتباط نزدیک داشتم. 

حجت الاسلام والمسلمین سعادت نیا گفت: من به احترام رییس سابق شورای شهر علیرغم اینکه انتقادات جدی به معاونت فرهنگی شهرداری اهواز داشتم اما سکوت کردم.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر علاسوند گفت: دکتر علاسوند انسان صبور و با گذشتی است. باید به آقای علاسوند نمره قبولی داد. با متانت و پختکی از کاندیداتوری خود انصراف داد. شهردار اهواز نیز به خوبی شهر  را مدیریت کرد. پروژه های عمرانی در سطح شهر اهواز در حال فعالیت است. پل سوم ، پل نهم و پل ولایت عملیات اجرایی آن در حال انجام است. کلید احداث چند زیرگذر و روگذر در سطح شهر اهواز کلید خورده است.

رییس شورای شهر اهواز گفت: هیچ انسانی کامل نیست جز معصومین. باید از شهردار اهواز که جزو مدیران سالم نظام محسوب می شود حمایت کرد. ایشان در این شرایط قبول مسئولیت کرده است.شورا و شهرداری با همدلی و اتحاد می توانند به مطالبات شهروندان اهوازی جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به کاندیداتوری اسکندر زنگنه گفت:این ذهنیت وجود داشت اگر ایشان به ریاست شورای شهر اهواز برسد استیضاح شهردار را کلید خواهد زد که این مساله از اساس صحت و سقم نداشت. اما شاید به دلیل ذهنیت از شورای سوم این گمانه زنی را تقویت می کرد . 

سعادت نیا افزود: اسکندر زنگنه فردی آگاه و منتقد است و به مسائل شهرداری و شهری اشراف خوبی دارد. این ذهنیت نباید وجود داشته باشد که هر کس دیداری با شهردار اهواز داشته باشد قصد تبانی دارد. باید عینک بدبینی را از خود دور کنیم.

رییس شورای شهر اهواز وعده داد که از تجربیات و توان مدیریتی و اجرایی فراکسیون مقابل استفاده حداکثری کند . سعادت نیا گفت: شورای شهر اهواز به همه اعضای خود برای رسیدن به اهداف مدنظر نیازمند است. همه دوستان باید در این مسیر تشریک مساعی کنند. سعادت آنگاه از مطبوعات خواست در این مسیر رسیدن به وحدت و همدلی در شورای شهر اهواز این نهاد مردمی را یاریگر باشند و از زدن تیترهای تنش زا خودداری کنند. وی گفت: تیترهایی بزنید که شورای شهر اهواز را به وحدت نزدیک کند.

خورشیدی: مدیران دست از جزیره کاری بردارند
جانعلی خورشیدی عضو شورای شهر اهواز نیز در ادامه این نشست گفت: مدیران استان خوزستان نباید فقط در چارچوب وظایف خود عمل کنند. آنها باید دست از جزیره ای کار کردند بردارند و مصالح و منافع مردم استان را بر منافه سازمان های تابعه و مرکز نیشینان ترجیح دههند. شرکت های بزرگی مانند فولاد و نفت چرا در توسعه شهر اهواز مشارکت نمی کنند؟ خورشیدی تغییر ریییس شورای شهر اهواز را امری طبیعی دانست و گفت: تلاش کنید وحدت در شورای شهر اهواز ایجاد شود. آرامش رمز موفقیت شهرداری و شورای شهر اهواز است.

وی با انتقاد از دو آبستراکسیون صورت گرفته در شورای شهر اهواز و تاخیر در انتخابات هیات رییسه گفت: رییس شورای شهر نماینده همه 21 عضو شوراست. باید ایشان را حمایت کرد. رییس شورای شهر به مانند سایر اعضا فقط یک رای در شورا دارد. باید حول محور منافع و مصالح شهر اهواز با هم همدل و همراه باشیم تا مشکلات شهر اهواز مرتفع گردد. 

نایب رییس شورای شهر اهواز: تعداد جلسات غیرعلنی را افزایش می دهیم

ناجی سواری نایب رییس شورای شهر اهواز نیز با انتقاد از کم بودن آمار جلسات غیرعلنی شورای شهر اهواز گفت: نسبت برگزاری جلسات  غیرعلنی به علنی شورای شهر اهواز کم است. نباید در شورای شهر اهواز تصمیمات بر اساس احساسات باشد. امیدواریم در دوران ریاست حجت الاسلام سعادت نیا آرامش و وحدت در شورا برقرار باشد. شورای شهر اهواز در سال گذشته جلسات غیرعلنی کمتری را برگزار کرده اسن. بیش از 90 درصد از جلسات شورای شهر اهواز به شکل علنی برگزار شد ه است این در حالی است که بیش از 50 ردصد از جلسات شورای شهر تهران غیرعلنی بوده است. برگزاری جلسات غیرعلنی از جلسات شبانه و بیرون از شورای می کاهد. در سال پیش رو باید جلسات غیرعلنی را بیشتر کنیم. مباحث در درون شورا مطرح شود بهتر از آن است که در بیرون شورا موجبات اختلافات بیشتری شود. 
این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: اين افراد حاشيه شهر نيز شهروند هستند و ما موقع انتخابات به سمت آنها هجوم مي برهيم كه شما به ما راي بدهيد و ما به شما امكانات مي دهيم. سکونت در حاشيه شهر ما غير قانوني نيست و مردم ما با مجوز و مدرك هستند و منتظر ارائه خدمات مانده اند. شايد 10 درصد از خدمات شهروندان مركز شهر را شهروندان حاشيه اي دريافت نكردند.

از عملکرد شهردار اهواز رضایت داریم
حجت الاسلام والمسلمین کاظم سواری عضو هیات رییسه شورای شهر اهواز با اعلام رضایت از عملکرد شهردار اهواز گفت: عملکرد شهردار اهواز در یک سال گذشته برای شهروندان واضح و مبرهن است. کاظم سواری ادامه داد: در مباحث خدمات شهری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در این مدت یک میلیون متر مربع عمدتا در مناطق حاشیه ای و محروم آسفالت و یا روکش آسفالت قرار گرفته است. وی بیان داشت: اما انتظارات ما از آقای موسوی بیش از این است. باید به شهردار اهواز برای به سرانجام رسیدن پروژه های عمرانی زمان لازم را داد.در حال حاضر پروژه های عمرانی در سطح شهر اهواز فعال است. 

سواری تاکید کرد: در حال حاضر 13 پروژه با همكاري سرمايه گذاران قرار است كه اجرا شود. از مديران شهرداري استدعا دارم كه امور مربوط به جذب سرمايه گذاري به شكل منظم و با اصول در معاونت سرمايه گذاري انجام شود. بعضي از مديران در خصوص سرمايه گذاري ترس و واهمه دارند ولي توقع من از مديران در اين  است كه در راستاي اجراي قانون سرمايه گذاري جرات و توان بالايي را از خود به كار برده و به خوبي از سرمايه گذاران استقبال كنند.

وی ادامه داد: شهردار ما عملكرد بسيار روشني داشته و در زمينه خدمات شهري كارهاي بسيار خوب و فراواني انجام شد كه از جمله آن مي توان به انجام بيش از يك ميليون مترمربع آسفالت سازي و روكش اشاره كرد. از عملكرد شهردار خود راضي هستيم ولي انتظار بيشتري داريم. در اين مدت كم، پروژه هاي بسيار خوبي را انجام داده و در دست اقدام دارد. اكنون قراردادهاي شهرداري شفاف و با مبالغ خوب انجام شده است.

موفق نبودن در جذب سرمایه

جمشيد سلحشور دبير اول شوراي شهر اهواز نيز در اين جلسه در ارتباط با وضعيت مشاركت سرمايه گذاران در كارهاي عمراني شهر اهواز گفت: تنها راهي كه بتوانيم اهواز را در آينده اي نزديك به يكي از شهرهاي مهم كشور و كشورهاي مجاور برسانيم اين است كه بخش سرمايه گذاري ها در بخش عمراني فعال كنيم كه تاكنون در جذب سرمايه گذار كارهاي خوبي نتوانستيم انجام دهيم.
وی افزود: با كارهاي خوب شوراي شهر چهارم اهواز، قول مي دهم چند پرو‍ژه را با همكاري سرمايه گذاران انجام داده و به بهره برداري برسانيم. بودجه هزار ميليارد توماني را مصوب كرديم و با توجه و با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده و كار خود را انجام مي دهيم. بحث تملك اراضي يكي از مشكلاتي است كه در كل كشور وجود دارد و براي اين معارضان بخش حقوقي شهرداري بايد كاري انجام دهد تا حل شود. هر كار و پروژه اي كه مي خواهيم انجام بدهيم وقت زياد صرف حل مشكل معارضين مي شود.

سلحشور عنوان کرد: جلساتي را قبلا با نمايندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی برگزار کرده ایم و قرار بود بعد از انتخاب هيئت رئيسه شوراي شهر، يك جلسه دیگر نیز با آنها داشته باشيم. براي رفع مشكلات شهر قطعا مي توانيم همكاري خوبي با اعضاي مجلس داشته باشيم.

مریم ابریشم کار: سکونت در حاشیه شهر غیرقانونی نیست
مريم ابريشم كار عضو شوراي شهر اهواز نيز در اين جلسه گفت: خبرنگاران زبان گوياي شورا و مردم هستند بنابراين تعهد مي دهيم كه در راستاي حل مشكلات شهر با توجه به باقی بون سه سال شوراي شهر تمام تلاش خود را انجام دهيم و در این راستا از خبرنگاران نیز کمک بگیریم.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
انتشار یافته: ۷
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
comment
4
2
comment دنبال ریاست نیستم فقط احساس تکلیف کردم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
comment
0
1
comment سازمان ... که تخلفاتش ثابت شد رو چی کار کردین....هنوز مدیرش سر کارش هست و..
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
1
0
comment خط چهار از پاراگراف سه
شیخ سعادت نیا : دنیا را به آخرت خود نمی فروشم
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
1
1
comment با سلام شهرداری اهواز چکار برای اهواز کرد 3 پل ساخت همین ، معنای مدیریت کلانشهر اهوار همین است . دیگر قراردادن افراد کم تجربه و تازه مدرک گرفته جوان در پست های مدیریتی شهرداری آیا ظلم در حق دیگر پرسنل با سابقه نگردیده است . چه کسی برآنها نظارت دارد .و ....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
2
1
comment بهترین کار ممکن دوری از فضای متشنج بود که سعادت نیا به نحو احسنت انجام داد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
2
0
comment در دوره های قبل بعضی پرسنل شهرداری هم سرپرست بودند وهم مدیر چکار کردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
comment
0
1
comment متاسفانه همیشه در بر همین روال چرخیده و کارمندان شایسته شهرداری نتوانستند در جایی شایسته توان خود قرار گیرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار