شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
پیام بـمـناسبت انتشار 3هـزارمیـن شـماره فرهـنگ جـنوب:
* حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد
الگوي مصرف رسانه‌اي با تغييراتي مواجه شده است، بر اساس اين الگو از سهم و نقش رسانه‌هاي كشوري كاسته مي‌شود، (يعني با تهديد مواجه‌اند) و در عوض، چهار نوع رسانه‌ مجال بيشتري يافته‌اند و با فرصت روبه‌رو هستند : رسانه‌هاي اجتماعي كه اساساً مولود جديدي در خانواده رسانه به شمار مي‌آيند، رسانه‌هاي بين‌المللي و جهان شمول، رسانه‌هاي تخصصي تك زمينه‌اي و خاص ( با توجه به روند جزيي شدن علوم و فناوري‌ها و علايق و در واقع كليه امور) و رسانه‌هاي محلي که گروه اخير از قضا در ايجاد دلبستگي و ايفاي مسئوليت اجتماعي و تشريك مساعي براي حل مشكلات مؤثرند. به علاوه، كار ويژه بسيج مردم و البته نظارت اجتماعي را نيز با تمركزي بيشتر مي‌توانند دنبال كنند.
همچنین با توجه به شرايط و تحولات منطقه‌اي و تلاش‌هاي دشمنان اين ملت براي تضعيف انسجام ملّي، كار رسانه‌هايي كه در جدار مرزي كشور واقعند سخت تر است. آنان بايد با نگرشي جامع، مانع افكار و تحركات واگرايانه شوند و سبب تحكيم همبستگي ملّي شوند و خوشبختانه "فرهنگ جنوب" از اين هوشمندي و تعهد ملّي برخوردار است. 

خوزستان، دين خود را با سرافرازي به دين و ميهن ادا كرد و تا هميشه بر تارك تاريخ و جغرافياي اين كشور خواهد درخشيد. وامداري كشور و مردم به اين عضو و پاره خود، انكار ناپذير است و حق اين مردم گرم و اصيل و ايثارگر بايد ادا شود. رسانه‌هاي مردمي در ايفاي اين نقش، نقشي مؤثر دارند و «فرهنگ جنوب» چنين است.امروز سه هزارمين شماره گرامي‌نامه «فرهنگ جنوب» منشر مي‌شود. شماره‌ها في نفسه ارزش خاصي ندارند و كسي ادعا ندارد كه نشانگر تفاوتي چشمگيرند امّا در عين حال نماد و نشانه تلقي مي‌شوند. براي يك رسانه،‌ سن و شماره، معرف تلاش و پايمردي است،‌ به‌ويژه آن كه رسانه بيش از هر شغل و منصبي، ويژگي در كنار مردم بودن را دارد. بلكه، علاوه بر قرابت و همسايگي و ارتباط، صفت برآمده بودن از مردم  و نمايندگي افكار عمومي و پيگيري حقوق مردم را داراست. استمرار و تداوم هر كاري، سخت است.

كسي منكر اين گزاره نيست، امّا خسته نشدن و نبريدن از كار رسانه‌اي با اين همه مسئوليت و مدعي و با اين همه سختي و مشكلات، به معناي واقعي جلوه پايمردي است. به‌ويژه اين كار در مقياس غير دولتي و بي‌بهره از پشتوانه‌ها و رانت‌هاي مرسوم باشد و باز،‌ به‌ويژه اين كار در مقياس محلي باشد زيرا نامدارايي‌ها و تنگ نظري‌ها در اين سطح به مراتب بيشتر از رسانه‌هاي سراسري است. در عوض، منابع نيز در قياس،  بسيار كمتر است پس پايمردي را از سر تعارف نگفتم!
به دوستان و همكاران خوبم در اين جريده  شريفه به‌ويژه  صاحب امتياز و مدير مسئول گرامي آن، خدا قوت مي‌گويم و به سهم خود از اين‌كه روزنامه‌اي نجيب و در عين حال پرسشگر و حامي حقوق مردم منتشر مي‌كنند قدرداني مي‌كنم و آرزومندم اين روزنامه پايدار و پايبند و با نشاط بماند تا روزي با حضور نسل‌هاي بعدي، جشن سي هزارمين شماره برپا شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار