شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۶

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان از نبود آمار و اطلاعات‌ خانوارهای هندیجانی به‌ عنوان مشکل اصلی در اجرای طرح پزشک خانواده نسخه (02) در این شهرستان خبر داد.

به نقل از فارس ، زهرا فرج‌زاده در جلسه اجرای طرح پزشک خانواده نسخه (02) که با حضور مسئولان مرتبط شهری در محل شبکه بهداشت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی طرح پزشک خانواده به ‌صورت اولیه از سال 89 در این شهرستان پی‌ریزی و انجام شد.

وی افزود: در این راستا از طریق سرشماری، کارهای اولیه جمع‌آوری اطلاعات خانوارها به همراه کدپستی سرپرست خانوار جمع‌آوری و وارد سامانه "سلامت ایرانیان" شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: با توجه به مشکلات پیش‌رو از جمله عدم دسترسی به اطلاعات، سرعت پایین اینترنت و تعداد کاربران، همکاران ما در استان خوزستان این امر را به سرانجام رساندند.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده توانستیم با سرشماری حدود 25 هزار نفر از افراد شهرستان اطلاعات جمع‌آوری شده را وارد سامانه کنیم.

فرج‌زاده ادامه داد: براساس اطلاعات 25 هزار نفر، مراحل بعدی نظیر تأمین نیروی استانی، فضای فیزیکی و زیرساخت‌های آی‌تی برنامه‌ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان چند تیم پزشکی تشکیل شد و با برگزاری فراخوان بین نیروهای بومی گزینش صورت گرفت و از این مرحله طرح رسماً آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به اجرای نسخه (01) طرح پزشک خانواده در این شهرستان گفت: در این راستا مشکلات طرح دفترچه‌های پزشک خانوار را که در استان خوزستان شناخته شده نبود به مسئولان ارجاع دادیم و از طریق فرمانداری و جلسات متعدد درصدد رفع آن برآمدیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای طرح پزشک خانواده نسخه (02) و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شاهد پیشرفت این طرح در شهرستان باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار