اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۷۵۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
محسن رضایی در دیدار با مدیران استان
دکتر رضایی افزود: تیم مدیریتی که هم اکنون درخوزستان فعال است درمقایسه با همه تیم های قبلی , معتدل ترین تیم است که ازویژگی های راست تند و چپ تند مبرا است . همین ظرفیت می تواند بسیاری از نخبگان استانی و ملی را جذب کند .
دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان که جمعی از معاونین ومدیران وی را همراهی می کردند بعدازظهرامروز سه شنبه با دکتر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام درتهران دیدار و گفت وگو کردند.

استاندار خوزستان دراین دیدار که به مناسبت تبریک عید سعید فطر انجام شد , با تشریح ظرفیت های استان خوزستان در زمینه های اقتصادی , علمی و دانشگاهی , صنعت ، نفت وگاز , گزارشی از عملکرد دولت تدبیرو امید درخوزستان ارایه داد.

مقتدایی بااشاره به ویژگی های ملی بودن خوزستان ازجمله وجود 7 واحد کشت و صنعت , 28 واحد پتروشیمی , منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی گفت : وجود هرکدام از این مزیت ها اگر دراستان دیگری  بود , عامل تحول می شد. اما درمجموع همه این ها , درخوزستان مشکلات متعددی  ازجمله درزمینه حفاظت محیط زیست خلق کرده است که باید با مشارکت نخبگان استان , جبران شود.

استاندار خوزستان بااشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت : یکی ازموضوعات ما دراین برنامه , طرح توسعه پایدار است که با اجرای مطلوب آن بخش های قابل ملاحظه ای از تنگاه های اجتماعی استان  حل خواهد شد.

  مقتدایی افزود: این برنامه که ازنوع  توسعه بومی است و درآن سهم بیشتری برای استان قایل است , فرصت مهمی برای همه  ماست  تا نسخه مطلوبی برای توسعه و پیشرفت خوزستان بپیچیم .

  استاندارخوزستان ازهمه نخبگان استانی  برای کمک به اجرای موثر طرح توسعه پایدار درخواست همکاری کرد وگفت : به همین خاطرخدمت رسیدیم تا ازنقطه نظرات حضرتعالی دراین زمینه بهره ببریم .

دکتر محسن رضایی دبیرشورای مصلحت نظام با تبریک عید سعید فطر و خوش آمد گویی به استاندار خوزستان و هیات همراه ازعنایت همیشگی حق تعالی به ملت شریف ایران ازجمله کمک به حل پرونده هسته ای شکرکرد وگفت : به لطف خدا دربحث مذاکرات با وجود ابهامات زیاد , اقتدار ملت ایران توانست دستاوردهای زیادی برای ما رقم بزند و امیدواریم این الطاف الهی مستدام باشد.

  رضایی با اشاره به مشکلات اقتصادی استان خوزستان , مهمترین راه حل آن را اجرای مدل " فدرال اقتصادی ازنوع بومی و محلی عنوان کرد و گفت : کشور ما باید بصورت فدرال اقتصادی مدیریت شود . غیراز فدرال راه دیگری نداریم .

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : مسایل و مشکلات استان خوزستان زیاد است که جز با حمایت و بسیج نخبگان استان نمی شود حل و فصل کرد.

  دکتر رضایی افزود:  به نظر من تیم مدیریتی که هم اکنون درخوزستان فعال است درمقایسه با همه تیم های قبلی , معتدل ترین تیم است  که ازویژگی های راست تند و چپ تند مبرا است . همین ظرفیت می تواند بسیاری از نخبگان استانی و ملی را جذب کند .

  دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ,  اختصاص درصدی از منابع ملی برای کمک به توسعه خوزستان حداقل دربازه زمانی 10 ساله را مهم توصیف کرد .

 وی راهبرد دوم برای توسعه استان خوزستان را تاسیس "مجمع توسعه استان خوزستان " متشکل از نخبگان استانی و ملی, عنوان  کرد و گفت : خوزستان نیاز به یک مجمع عمران توسعه بامشارکت نخبگان ازهمه جناح ها دارد و کارشان بحث درحوزه عمران توسعه خوزستان باشد.

   دکتر رضایی افزود: به نظرمن این کار شدنی است . آقای استاندار , نماینده محترم ولی فقیه , خود بنده درمجموع 8 یا 9 نفر می توانیم  محور این کار باشیم . دبیرخانه این مجمع دراستانداری باشد و جلسات این مجمع می تواند درتهران و خوزستان باشد.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : این مجمع قادرخواهد بود منابعی که زمانی متعلق به استان بوده و ازآن خارج شده را به استان برگرداند .  دکتر رضایی تاکید کرد که این ملاحظات درتدوین برنامه ششم مورد مداقه گیرد و رعایت شود.

  دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام به مسایل و مشکلات زیست محیطی خوزستان اشاره کرد و گفت : برای حل این مشکلات باید ازخود منطقه برای ایجاد توازن بهره جست . شمال استان دارای منابع زیست محیطی خوبی است , باید طرحی  داشته باشیم که مردم بتوانند برای کاهش فشارهای زیست محیطی , ازاین منابع بهره ببرند. توازنی درست کنیم که حالت روانی ناشی از فشارمسایل زیست محیطی درمردم کاهش یابد.

  دکتر رضایی  گفت : برای حل بخشی از مسئله محیط زیست باید ازبیرون کمک بگیریم اما حل بخشی ازآن با تدابیرداخل استان میسراست .

 دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام  به پدیده مخرب  مهاجرت معکوس جمعیت عشایر به شهرهای بزرگ استان خوزستان اشاره کرد  و آن را ناشی از پایین آمدن قدرت خرید عشایر و ازبین رفتن جریان  داد و ستد 70 تا 80 درصد از جمعیت عشایرخوزستان دانست .

دکتر رضایی گفت :. امروز عشایر روز به روز دادو ستد خود را با شهرهای بزرگ ازدست می دهند و به همین خاطر ناچارند مناطق خود را رها کنند  وما  نتوانسته ایم مدل دیگری را برای افزایش توان قدرت خرید عشایر و ماندگاری آنان , پیاده کنیم .

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت به تنهایی نمی تواند دراین زمینه کاری کند ولذا  نخبگان باید وارد شوند و کمک کنند.

رضایی درپایان  گفت : تیم مدیریت شما ( اشاره به دکتر مقتدایی ) بهترین تیمی است که می تواند نخبگان استانی و ملی را برای کمک به پیشرفت و توسعه خوزستان بسیج کند  تا  یکسری مسایل راهبردی را دنبال کند و مانیز حمایت خواهیم کرد . 





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
United States
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
comment
0
2
comment کدام رئیس جمهور یا رهبر در دنیا 56 مشاور داشته که ایشان داشته باشد
به فکر عاقبت خودتان نیستید چرا با هماپیمای چارتر فقط برای عید دیدنی با 50 نفر تهران میرئید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
comment
1
1
comment یعنی اقای مقتدایی که در دوران اصلاحات استاندار خوزستان بود انموقع چپ تندرو بود و حالا معتدل شده ؟!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
comment
0
1
comment نمیدونم اینهمه دیدار با ایشان برای چیست؟
چه کار مثبت یا تاثیری از ایشان دیدند؟
از ما گفتن بود
comment
پسر اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
comment
0
1
comment بابا [...] ....گیر داده ول نمیکنه از استان
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment اقتصاد فدرال بدون داشتن قدرت سیاسی فدذال بی معناست.چرا که منصوبین دولت مرکزی مجبورند برای حفظ پست و جایگاه مدیریتی که دارند به دولتمردان مرکز نشین و افراد و شرکت های وابسته به آنها کار بدهند و نیروها و شرکت های بومی در حاشیه قرار میگیرند.
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment بهترین راه دادن سهمی از دزآمد های استان به خود استان و توزیع عادلانه آن بین شهرستانهای استان میباشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار