اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۶۹۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز:
پیمانکار در ارائه نام کارگران صادقانه عمل نمی کند و فهرستی که به ما داده شامل یک هزار و 400 نفر از پرسنل این شرکت است که برخی از آنها اکنون در طرح حضور ندارند یا مدیران کشوری هستند
مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز، عامل تاخیر هفت ماهه در پرداخت حقوق کارگران متروی اهواز را پیمانکار طرح دانست و گفت: برای پرداخت حقوق کارگران مشکل مالی نداریم.

عباس هلاکویی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بیش از 400 کارگر طرح قطارشهری اهواز حدود هفت ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند و 17 روز است که در اعتراض به این روند دست از کار کشیده اند این در حالی است که برخلاف سایر اعتراضات کارگری این طرح با مشکل رو به رو نیست.

وی علت تاخیر در پرداخت حقوق کارگران را عملکرد پیمانکار طرح (شرکت چینی کیسون) عنوان کرد.

هلاکویی گفت: آمادگی پرداخت حقوق کارگران متروی اهواز را داریم اما کیسون در استان های مختلف و در اهواز، طرح های دیگری به جز متروی اهواز دارد و سازمان قطارشهری اهواز نمی تواند حقوق همه پرسنل این شرکت را تامین کند.

وی افزود: پیمانکار در ارائه نام کارگران صادقانه عمل نمی کند و فهرستی که به ما داده شامل یک هزار و 400 نفر از پرسنل این شرکت است که برخی از آنها اکنون در طرح حضور ندارند یا مدیران کشوری هستند و برخی حقوق بیش از 150 میلیون ریال دریافت می کنند که پرداخت حقوق آنها در تعهد سازمان قطارشهری اهواز نیست.

هلاکویی اضافه کرد: کارگران متروی اهواز هم اکنون حداکثر 600 نفر هستند و در چند ماهه اخیر نیز پیمانکار حدود 200 نفر را اخراج کرده است.

وی اظهارکرد: پیمانکار هر ماه بر اساس صورت وضعیت، مطالبات خود را دریافت می کند و تنها 80 میلیارد ریال بابت تعدیل قرارداد از سازمان قطارشهری طلب دارد.

مدیرعامل قطارشهری اهواز با اشاره به اینکه بر اساس قانون حقوق کارگران باید در اولویت پرداخت های پیمانکاران باشد تاکید کرد: بارها اعلام کردیم که آمادگی داریم زیر نظر اداره کار و کمیسیون کارگری شهرستان اهواز طلب پیمانکار را به طور مستقیم به حساب کارگران متروی اهواز واریز کنیم اما متاسفانه اداره کار همکاری لازم را تاکنون نداشته است.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت کیسون در پیشرفت طرح قطارشهری و ایجاد مشکلات کارگری گفت: تاکنون نیمی از مبلغ قرارداد به مبلغ 400 میلیون دلار به پیمانکار پرداخت شده اما طرح تنها 27 درصد پیشرفت دارد.

هلاکویی با بیان اینکه تاکنون 11 نوبت تجمع کارگری به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اتفاق افتاده است تصریح کرد: پیمانکار با تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران سعی دارد مشکلات اجتماعی در شهر ایجاد کند و سازمان قطارشهری را برای پرداخت پول بیشتر تحت فشار قرار دهد، این در حالی است که در هر نوبت با وجود پرداخت مطالبات، مشکل کارگران حل نشده است به همین دلیل این بار قصد داریم با نظر کمیسیون کارگری، پول را به طور مستقیم به حساب کارگران واریز کنیم.

بر اساس این گزارش، حدود 450 نفر از کارگران پیمانکاری قطار شهری اهواز از 10 مهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دست از کار کشیده اند.

اعتراضات صنفی کارگران متروی اهواز برای چندمین بار در یک سال گذشته اتفاق افتاده است این در حالی است که مسئولان اداره کار و کمیسیون کارگری شهرستان تاکنون راهکاری برای آن انجام نداده اند.

شرکت کیسون (پیمانکار چینی قطارشهری اهواز) کمبود منابع مالی را علت تاخیر در پرداخت ها عنوان کرده این در حالی است که مدیرعامل قطارشهری کمبود اعتبار را رد کرده است.

طرح قطار شهری اهواز از سال 1385 آغاز شده و بر اساس آخرین وعده مسئولان، گام نخست متروی اهواز شامل هفت کیلومتر و شش ایستگاه قرار بود آبان ماه امسال به بهره برداری برسد اما این وعده محقق شدنی نیست.

پیش تر مجری این طرح وعده افتتاح گام نخست قطار شهری اهواز را در فروردین ماه 1393داده بود.

شرکت چینی کیسون پیمانکار این پروژه و شرکت چینی نورینکو فاینانسور آن است.

به دلیل پیشرفت نامناسب طرح متروی اهواز و اعلام نارضایتی، مسئولان استانی و وزارت کشور از این طرح خلع ید پیمانکار فعلی (کیسون) در دستور کار قرار گرفته است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
comment
0
1
comment فقط وعده و وعید میدهید
comment
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
comment
0
0
comment حراست شهرداری کجاست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
comment
0
0
comment کیسون در تمام پروژه هاش دچار بحران مالی شده، اکثر مدیر ها و سهام دارای اصلی اش ازش جدا شدن . خدا به داد حدود 25 هزار نفر پرسنلش برسه . حق الزحمه و حقوق معوقه این بنده خداها رو کی میخواد بده؟ تو رو خدا مسولین به فکر باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار