شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین محموله دریایی سیمان خاکستری به وزن بیش از 33 هزار تن از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به مقصد کشور عراق بارگیری شد.
 
به گزارش شوشان ، گرایلو با اشاره به اهمیت بهره گیری از توان حمل و نقل دریایی به منظور استفاده از مزیت‌های بازرگانی و اقتصادی ناشی از آن اظهار کرد: برای نخستین بار در زمینه صادرات محموله‌های کلینگر سیمان خاکستری به کشور عراق که تا پیش از این کاملا به صورت زمینی انجام می‌شد، یک محموله به وزن 33 هزار و 763 تن از مبدأ بندر امام خمینی (ره) به سمت این کشور بارگیری شد.
 
وی افزود: این محموله نخستین بخش از مجموعه محموله‌های صادراتی است که پیش بینی شده تا سقف 500 هزار تن به این شیوه در این مجتمع بزرگ بندری بارگیری شود.
 
گرایلو، افزایش یک مقصد دریایی جدید برای محمولات کلینگر (مصالح ساختمانی)، ارتقاء سهم محمولات تجاری، افزایش اشتغال نیروی انسانی در بخش‌های مختلف این مجتمع بندری و تنوع بخشی در خدمت رسانی به صادرکنندگان کشور را از اهم مزیت‌ها برای فعالین در این مجتمع بندری عنوان کرد.
 
وی بیان کرد: کاهش ترافیک در مسیر زمینی قبلی و حذف خطرات انسانی و تجهیزاتی مربوط به حمل زمینی، از جمله مزایای حاصل از بهره‌گیری از این شیوه حمل و نقل محسوب می‌شود.
 
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: همجواری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با کشور عراق و برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از تأسیسات و تجهیزات مهیا جهت تخلیه و بارگیری کالا، اهمیت بهره‌گیری از این توان موجود را دو چندان می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار