اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۷۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
گفت و گوی اختصاصی شوشان با مدیرعامل هلال احمر خوزستان / یکی از آرزوهای ما احداث بزرگترین بیمارستان و مرکز جامع سرطان خاورمیانه است /برنامه ریزی استراتژیک برای هلال احمر
فکر می کنم تنها راه گریز از فقر و محرومیت خوزستان سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و حتی خارجی است و این مهم می تواند در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی...

شوشان

در حاشیه گفت و گو : این مصاحبه را می بایست قبل از سیل منتشر می کردیم اما سیلاب همه را آنقدر درگیر و غافلگیر کرد که دیگر مجالی برای انتشار آن نبود و به ناچار و با توجه به شرایط آن مقطع بحرانی ، اطلاع رسانی از وضعیت مناطق سیل زده را در اولویت قرار دادیم تا هم مسئولین را از بحران برخی مناطق و وضعیت وخیم مردم آگاه سازیم و هم تلاش ها و پیگیری متولیان امر را به گوش مردم برسانیم.

هلال احمر خوزستان از جمله متولیانی بود که در همان لحظه های اولیه وارد گود شد. هر چند در برخی مواقع ، گلایه هایی از نوع خدمات رسانی ها منتشر می شد اما با توجه به حجم وسیع سیل  همت و تلاش این مجموعه را باید ستود. در این باره به همین نکته بسنده می کنیم که عملکرد هلال احمر خوزستان در امداد و نجات و همچنین اسکان اضطراری سیلزدگان قابل تقدیر بود و این نکته ای ست که رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور نیز بدان اشاره کرده است.  البته این امر به معنای برخی نواقص نیست و اگر مجالی بود در آینده پای صحبت های تیم امداد و نجات هلال احمر خواهیم نشست و روایتی خواهیم داشت از هفت روز بحران سیل در استان.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان و دانشیار گروه ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این گفت و گو ، به نکات و مسائل مختلفی اشاره می کند ؛ از خاطرات گذشته گرفته تا آرزوهای بزرگ برای توسعه و پیشرفت استان. وی می گوید : یکی از آرزوهای ما احداث بزرگترین بیمارستان و مرکز جامع سرطان خاورمیانه است، زیرا ما در خوزستان با آمار مبتلا شدن سالانه 6 هزار نفر به سرطان روبه رو هستیم.

ماحصل گفت و گوی دو ساعته مدیرعامل هلال احمر خوزستان در ذیل می آید:

در اتاقش که باز می شود با روی خوش به استقبال مان می آید و به همان شیوه ای که خوزستانی ها با هم روبوسی می کنند در آغوش مان می گیرد و روبوسی می کند. هنوز سه  دقیقه نگذشته که خانم مسنی که گویا عهده دار آبدارخانه است با سینی چایی به استقبال مان می آید و بعد وارد صحبت می شویم . سه نفره و به همراه طحان مدیر روابط عمومی، پای سخنان دکتر خدادادی می نشینیم.

سیری در خاطرات

دکتر خدادادی که خود فرزند شهید است گفتگوی صمیمانه با پایگاه خبری شوشان را این گونه آغاز می کند: علاقه من به پایگاه خبری شوشان به این دلیل است که بچه شوش هستم، در یکی از روستاهای شوش به دنیا آمدم. تعلقات من به تپه های باستانی شوش بسیار فراوان است و هر وقت به ورودی و یا خروجی شوش می رسم آرامش عجیبی به سراغم می آید. تمام بازی های دوران کودکی ام آنجا انجام می شد و هنوز تعزیه ها و تا پاسی از شب بیدار ماندن هایم به یاد دارم.


باید تمام خوزستان پیشرفت کند و نه تنها یک منطقه

بعد از او می پرسم هر مدیری به زادگاهش علاقه فراوانی دارد و سعی می کند گامی در راستای توسعه آن شهر بردارد، شما برای شوش چه کردید. پاسخ می دهد: من به خوزستان علاقه دارم و بیشتر احساس دین می کنم و دوست دارم برای تمام خوزستان قدم بردارم و اعتقاد دارم باید تمام خوزستان پیشرفت کند و نه تنها یک منطقه.

اسارت و شهادت پدر 

یادآوری خاطرات ، دکترد خدادادی را به گذشته های دور می کشاند و می گوید:  پدرم در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی مفقود شد و من ماندم و 7 خواهر و برادر و مادرم. مجبور بودم به دانشگاه بروم و رشته  ایمونولوژی را در دانشگاه شهید چمران بخوانم و سپس فوق لیسانس رشته ایمونولوژی را از دانشگاه تهران و دکترا را هم آنجا اخذ کردم.

پدرم در آن عملیات ، نیروی حفاظت اطلاعات و عملیات بود که مجروح و اسیر می شود. پس از اسارت مورد آزار و شکنجه بعثی ها قرار گرفت و به علت جراحات وارده شهید می شود و در العماره او را دفن می کنند.  سال 74 به همراه اولین سری پیکر شهدا که وارد کشور شدند پیکر پدرم هم همراه آنها بود. پدرم کارمند کشت و صنعت هفت تپه بود و زمانی که شهید شد حقوق 3700 تومانی داشت. خدا را شکر در همان برهه چون استادکار نجاری بودم یک کار 200 هزار تومانی به من خورد و توانستم پول خوبی دربیاورم. بعدها کشت و صنعت هفت تپه مرا خواست که به این عنوان که فرزند شهید هستم از خانواده ام تقدیر کنند. یاد دارم آنها خواستند به این دلیل که پدرم شهید شده است یک میلیون تومان به من بدهند که به آنها گفتم ارج و قرب شهادت پدرم مادی نیست و بهتر است به جای این کار تصویری از شهدا در کارخانه نصب کنید و یا یک یادمان شهدا در اینجا بسازید.

به شهادت پدرم افتخار می کنم

نگاه من به فرزند شهید و ایثارگر بودن افتخارآمیز است و نه امتیاز آمیز. حتی زمانی که همسر شهید احمدی روشن - شهید هسته ای- را دیدم به من گفت آرزو نمی کنم فردی همسر شهید شود. و من وقتی غصه ها و مشقت های مادرم را می دیدم بیشتر به این مسئله پی بردم و ناراحت از این بودم که چرا اجازه دادم پدرم برود و شهید شود که اکنون غصه های مادرم را ببینم اما اکنون به خودم افتخار می کنم که پدرم نقشی در حفظ این آب و خاک داشته است.



راهبردهای فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی

خدادادی با اشاره به اینکه در کوی اساتید زندگی می کند گفت: اولین یادمان شهدای گمنام را با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه و برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز استارت زدیم و بابت این موضوع خیلی تلاش کردیم، زیرا معتقدم تنها چیزی که در حین تکثر باعث وحدت می شود شهدا می باشند، این در حالی است که در مابقی مسائل تکثر بعضا باعث انشقاق شده است، از این رو باید در تمامی کوی و برزن حضور داشته باشند. همچنین اینکه در راهبردهای فرهنگی ، شهدا یک منبع معنوی و الگوی مناسب می توانند برای مقابله با آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی باشند و ایجاد مصونیت می کنند و نه محدودیت.

شهید مدافع حرم از مجموعه هلال احمر

از این رو بحث ایثارگری با توجه به اینکه اوج فعالیت های هلال احمر فعالیت های داوطلب محور است و از خودگذشتگی برای کمک به هم نوعان دارد ، باید بسیار مورد توجه باشد. فرزندان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس جانانه شاهد بودیم که معبرها را برای بازگشت امنیت به کشور باز کردند و امروز هم شهدای مدافع حرم پیام امنیت را برای ما به ارمغان می آورند و امنیت پایدار جامعه از روحیه این عزیزان است. هلال احمر هم افتخار دارد که شهید هادی نژاد را به عنوان یکی از شهدای حرم تقدیم کرده است و باید نگاهمان به شهدا و ایثارگران در بعد شهیدپروری باشد.

به یاد دارم همان زمانی که شهدای دانشجوی هویزه مقابل دشمن ایستادند، چنان موجی در کشور ایجاد شد که از اقصی نقاط ایران گروه گروه برای دفاع از کشورمان به سمت خوزستان سرازیر شدند و نیروهای مردمی مدافع شکل گرفتند و اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک مان به دست دشمن بیافتد.


برنامه ریزی استراتژیک برای هلال احمر

زمانی که هلال احمر خوزستان را عهده دار شدم سعی کردم که برنامه ریزی استراتژیکی برای هلال احمر تدوین کنم، زیرا هلال احمر ورودی زیادی داشت و خروجی نداشت و با 3 مشکل عمده فقر نیروی انسانی، منابع مالی و کمبود ادوات لوجستیک روبرو بود. ضمن آنکه درآمد کافی هم برای رفع مشکلات فوق نداشتیم و همین مسائل باعث شده که نسبت به دو استان فارس و اصفهان علیرغم وجود پتانسیل های بالا و فراوان ، عقب ماندگی فراوان داشته باشیم  و حداقل 50 درصد نسبت به آنها توانمان کمتر باشد.

به دنبال رفع علل کم توجه ای باشیم

وی گفت: عمده ترین علت عقب ماندگی استان خوزستان نسبت به استان های دیگر کم توجه ای است و باید به صورت ریشه ای به دنبال رفع علل کم توجه ای باشیم و فکر می کنم ما اولویت های خود را در خوزستان بدرستی برنامه ریزی نکرده ایم و ضعف در برنامه ریزی داریم.

هلال احمر نیازمند یک تحول اساسی

خدادادی در ادامه افزود: با توجه به شرایط موجود به این نتیجه رسیدیم که هلال احمر نیازمند یک تحول اساسی است و باید در عرض یک سال به این تحول برسیم تا جمعیت را متحول کنیم که در این طرح تحول زیرساخت ها را لازم دیدیم، سپس آموزش و افزایش توانمندی نیرو ها، جذب نیروهای جدید، ایجاد منابع مالی پایدار، راه های درآمدزا در راستای اهداف جمعیت، استفاده از نیروهای داوطلب و از همه مهمتر جذب و سازماندهی جوانان برای مسئولیت پذیری و تصمیم ساز در افزایش نقش مداخله جویانه جوانان در مواقع بحرانی را هم ضروری می دانیم.

تنها راه گریز از فقر و محرومیت خوزستان

مدیرعامل هلال احمر خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فکر می کنم تنها راه گریز از فقر و محرومیت خوزستان سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و حتی خارجی است و این مهم می تواند در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل صورت گیرد، زیرا فرآیندهای دست و پاگیر و معیوب و موانع موجود که برای تحقق این امر فراهم شده اند با سرمایه گذاری و البته سرمایه گذاری بخش خصوصی و نه شبه دولتی رفع خواهند شد و در کنار این اصلی ترین مشکل استان یعنی بیکاری جوانان هم حل خواهد شد. 

تسکین آلام بشری شعار هلال احمر

شعار جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است و نگاه ما بشردوستانه در زمینه فرهنگ امداد و نجات است و به طور کلی ما حلقه وصل بین نیازمندان و توانمندان هستیم.

 مقابله با آسیب های طبیعی و اجتماعی

وی افزود: یکی از ضعف های پیش روی ما این بود که مرکز آموزش حذف شده بود و معاونتی به نام معاونت آموزشی وجود نداشت و ما برای رفع این نقیصه و اینکه بتوانیم با آموزش های مناسب نیروهای مناسبی داشته باشیم این حوزه را دوباره راه اندازی کردیم، زیرا در مقابله با آسیب های طبیعی و اجتماعی بهترین راه با توجه به شرایط،  آموزش است تا بتوانیم راهکاری های مقابله با حوادث را فراهم کنیم و در نهایت به خودمراقبتی برسیم.

احداث بزرگترین بیمارستان و مرکز جامع سرطان خاورمیانه

مدیرعامل هلال احمر خوزستلان گفت : یکی از آرزوهای ما احداث بزرگترین بیمارستان و مرکز جامع سرطان خاورمیانه است، زیرا ما در خوزستان با آمار مبتلا شدن سالانه 6 هزار نفر به سرطان روبه رو هستیم و متاسفانه این آمار روزانه رو به افزایش است و سونامی سرطان را در آینده پیش رو داریم و متاسفانه 2 درصد جمعیت خوزستان درگیر این قضیه هستند و باید برای درمان سرطان خیلی کارها صورت بگیرد و رویکرد خودمراقبتی باشد داشته باشیم و از برنامه های مهم صلیب سرخ جهانی برنامه 2020 است و رسالت مهم ما هم مقابله با بیماری های غیرواگیردار است. اما در مناطق حاشیه جاده ها با توجه به احتمال اتفاقات با کمبودهایی هم مواجه هستیم که 18 پایگاه امداد و نجات جاده ای و دریایی را در این میان کم داریم و متاسفانه بدلیل مشکلات مالی این موضوع مرتفع نشده است، اما یکی از رویکردهای ما آموزش خودمراقبتی در محورها و مناطق پرخطر است و باید به شعار هر خانواده یک امدادگر نزدیک شویم.

ما باید آموزش خود مراقبتی را گسترش دهیم 

جمعیت هلال احمر خوزستان در آموزش های مهارتی یک پتانسیل بالقوه داراست که هر آسیب جامعه را می تواند کنترل کند از این رو در سال گذشته و بعد از ورود حجاج برای جلوگیری از بیماری کرونا به سرعت وارد شدیم و با این بیماری مقابله کردیم و یا در زمینه ریزگردها و آموزش های آسیب فضای مجازی کارهای فراوانی صورت گرفته است، هر چند که هنوز برای ریزگردها فکر اساسی نشده و ما باید آموزش خود مراقبتی را گسترش دهیم. البته باید این را هم یادآور شویم که ما از شرکت ساها هلال ماسک های فیلتردار را تهیه کردیم و مبلغ بالایی را هم به انها بدهکار هستیم و دولت هنوز یک ریال بابت این قضیه به ما نداده است.

امروز طرفدار تیم های خوزستانی هستم

خدادادی سری هم به فوتبال می زند و می گوید: من استقلالی بودم ولی اکنون دیگر تعصب آن چنانی به فوتبال ندارم، زیرا معتقدم در فوتبال کنونی بیشتر به دنبال قهرمانی هستیم تا پهلوانی. هر چند که این شرایط را هم فراهم نکردیم، زیرا من فکر می کنم یکی از دشمنان اصلی بیماری ورزش و تحرک است و متاسفانه ما مکان های ورزشی را فراهم نکردیم تا زمینه های خودمراقبتی را ایجاد کنیم، اما از هر چه بگذریم من امروز طرفدار تیم های خوزستانی هستم.

برنامه ریزی جهت محرومیت زدایی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های اداره تحت مدیریت خود در راستای رفع محرومیت زدایی اظهار داشت: 10 نقطه بسیار محروم خوزستان را شناسایی و برنامه ریزی های فراوانی برای رفع محرومیت آنها صورت گرفته است، به طور مثال با اعزام نیروهای درمانی و همیار، ویزیت رایگان، توزیع بسته های معیشتی و اقلام نوشت افزار، فعالیت های عمرانی و ... به امداد ساکنین این مناطق می شتابیم و برخی از مناطق صعب العبور را هم داریم که باید با بالگرد به آن مناطق برویم.

بهره برداری از مرکز کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

وی تصریح کرد: یکی از دیگر فعالیت های ما که امیدواریم تا چند روز آینده به بهره برداری برسد مرکز کالیبراسیون تجهیزات پزشکی است و خوشبختانه مجوز این مهم را گرفتیم و انشاء الله 30 نفر از مهندسین پزشکی را آموزش داده ایم و علیرغم تنگناهای مالی از منابع داخلی تجهیزات این مهم را فراهم کردیم، این در حالی بود که باید از منابع استانی چنین تجهیزاتی فراهم می شد و ما برای اینکه مجوز آن باطل نشود سریعا تجهیزات را فراهم کردیم و انشاء الله در هفته هلال بهره برداری صورت می گیرد.

هلال احمر توریست درمانی را با نگاه بشردوستانه مد نظر دارد

خدادادی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های هلال احمر در زمینه توریست درمانی گفت: هلال احمر توریست درمانی را با نگاه بشردوستانه مد نظر دارد و در آبادان و خرمشهر با توجه به اینکه از کشور همسایه ترددهای بالایی در آن صورت می گیرد مرکز توانبخشی را احداث کردیم و با توجه به طرح تحول سلامت و افزایش کار بیمارستان ها فشار فراوانی به آنها وارد است زیرا کاهش هزینه ها باعث شده مردم به بیمارستان های دولتی روی بیاورند و اکنون ضریب اشغال تخت بیمارستان های خصوصی به 50 درصد رسیده است.

آموزش های خود مراقبتی در طرح تحول سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: در حال حاضر سالیانه بیماران سرطانی 8 هزار میلیارد تومان هزینه دارو و مراقبت های ویژه دارند و دولت در این زمینه یارانه فراوانی پرداخت می کند، از این رو آموزش های خود مراقبتی در طرح تحول سلامت باید آن قدر خوب صورت بگیرد تا این دستاورد عظیم دولت تدبیر و امید به خوبی نتیجه بدهد و آمار بیماری های غیرواگیر کاهش یابد.

 احداث درمانگاه در استان میسان عراق

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مد نظر ما این است که با احداث درمانگاه در استان میسان عراق مانع این موضوع شویم که بیماران عراقی به خوزستان بیایند و بعد به استانهای دیگر برای مداوا خود مراجعه کنند و انشاء الله در آینده نزدیک این درمانگاه احداث خواهد شد، همچنین اینکه مرکز درمان ناباروری، مرکز طب هسته ای که تعرفه دولتی دارند را هم راه اندازی کرده ایم و بیماران به جای 750 هزار تومان هزینه در این زمینه با 150 هزار تومان مشکل شان حل می شود، همچنین مرکز اوزن تراپی را هم راه اندازی کردیم ، همچنین برای افزایش درامدهای خود هایپر مارکت آبادان را هم راه اندازی کردیم و مرکز علمی کاربردی را هم با 1200 دانشجو داریم.

خدادادی با اشاره به اینکه سال گذشته سال سختی به لحاظ اعتبارات مالی بوده است گفت: تنگناهای مالی سال گذشته بسیار سخت بود و با مشکلات فراوان توانستیم سال را سپری کنیم ولی خوشبختانه با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار ما بود مقدمات و زیربنای رشد جهشی را در هلال احمر فراهم کردیم.

بدترین و بهترین اتفاق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به بدترین و بهترین اتفاق رخ داده در سال 94 برای هلال احمر اشاره می کند و می گوید: بدترین اتفاق سال 94 کشته شدن حجاج ایرانی در مناء بود که بسیار روزهای تلخ و سختی را پشت سر گذاشتیم تا بتوانیم پیکر شهدای ایرانی را به کشورمان برگردانیم، اما بهترین اتفاق رخ داده نجات جان انسانهای نیازمند بود که خوشبختانه بارها این اتفاق رخ داد.

ما باید زمینه پذیرش و تحمل افراد بعد از آسیب را فراهم سازیم

خدادادی تاکید کرد: یکی دیگر از مباحثی که در هلال احمر به صورت جدی دنبال می شود بحث تاب آوری است و ما باید زمینه پذیرش و تحمل افراد بعد از آسیب را فراهم سازیم، متاسفانه بحث طلاق و اعتیاد از آسیب های بزرگ اجتماعی ما می باشند که نیاز به سازماندهی آنها بعد از رخ دادن حادثه داریم و فکر می کنم تنها قشری که می تواند در این زمینه کمک حال ما باشند قشرجوان است و قطعا این قشر نیاز به توجه دارند و باید مسئولانه با این قشر برخورد کنیم، همچنین اینکه باید توجه داشته باشیم جوانان را در عرصه های اجتماعی در نظر بگیریم و اینکه انها باید بدانند در مسیر مسائل فرهنگی و عرفی جامعه حرکت کنند تا حرکت های ما جهت دار در مسیر تکامل باشند و نه تقابل.

بزرگترین پایگاه امداد و نجات غرب و جنوب کشور

رئیس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران خوزستان گفت: در حال حاضر بزرگترین پایگاه امداد و نجات غرب و جنوب کشور در اهواز با یک فروند هلی کوپتر مشغول فعالیت است، همچنین بیمارستان سیار را با وسایل و تجهیزات و یک اتوبوس آمبولانس را به صورت فعال داریم، همچنین آشیانه بالگرد و یک فروند بالگرد را داریم، مرکز آموزش و نگهداری سگ های تجسس را داریم که متاسفانه در یک کانکس نگهداری می شوند و باید برای آنها و احداث ساختمان مورد نیاز فکری شود.

موفقیت عملکردی داوطلبان امدادگر

خدادادی گفت: اکنون تمامی داوطلبان امدادگری که برای جمعیت هلال احمر مشغول کار هستند بیمه می باشند و توان بالایی هم در واکنش های سریع دارند و بسیار هم موفق عمل کرده اند و در یک مورد زن باردار و تیم پزشکی که برای نجات جان او مراجعه کرده بودند و متاسفانه درگیر حادثه شده بودند نجات دادند، لازم به ذکر است ما امدادگر خانم هم داریم که توانسته بخشی از مشکلات ما را حل کنند، اما در پایگاه های امداد و نجات جاده ای تمام امدادگران آقا هستند.

دو ماموریت هلال احمر خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در چند سال اخیر 2 ماموریت جدید به هلال احمر واگذار شده که یکی مربوط به بحث زائرین اربعین است و کار درمان آنها را در تمام طول مسیر بر عهده دار داریم و دیگری بحث راهیان نور است و مسافرین نوروزی که به خوبی این دو ماموریت جدید را انجام می دهیم.

تنگناهای پیش روی هلال احمر

وی اضافه کرد: تنگناهای ما در هلال احمر بسیار زیاد است و مهمترین آنها تهیه آمبولانس جدید، تجهیزات امداد و نجات کوهستانی که در این بخش بسیار ضعیف هستیم، در نجات غریق هم باید فکری اساسی صورت گیرد و پایگاه های امداد و نجات دریایی و رودخانه ای را احداث کنیم و به غواصان اموزش های لازم را فراهم دهیم.

خوزستان دومین استان پرحادثه

خدادادی تصریح کرد: با توجه به اینکه خوزستان دومین استان پرحادثه و پر عملیات کشور است و در زمینه امار غرق شدگی همیشه یا استان دوم بوده است یا استان اول از این رو کمپین نه به تصادفات توسط جوانان داوطلب راه اندازی شد و نمود خوبی داشت و جوانان داوطلب بدون دریافت هیچ گونه وجهی این مهم را انجام دادند. از طرفی باید توجه داشته باشیم چون وسعت استان خوزستان بالا است و حجم مسافران نوروزی و ... به خوزستان بسیار زیاد است در نتیجه احتمال آسیب جدی است و همین موضوع باعث شده که نیروهای امدادگر ما 24 ساعته به حالت آماده باش باشند ولی باید به فکر آسیب شناسی در این زمینه باشیم.

رویکرد جمعیت هلال احمر در حاشیه شهرها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به رویکرد جمعیت هلال احمر در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: با توجه به نظریات جدید، یکی از دیدگاه های ما در حاشیه شهرها آموزش کاهش خطر پذیری است و انتظار داریم مردم آن قدر توانمند شوند که هنگام خطر خود بتوانند مانع از آسیب رسیدن به خود و خانواده خود شوند و منتظر رسیدن ما و یا دریافت خدمات نباشند، اگر مردم به این توانمندی برسند دیگر دولت رهبری توسعه کشور را عهده دار نخواهد بود و این یعنی آغاز پیشرفت همه جانبه در کشور، اما تا زمانی که مردم منتظر دریافت خدمات هستند توسعه به سختی صورت می گیرد و مردم نمی توانند نقش اصلی را در کنار بخش خصوصی بازی کنند.وی گفت: ایجاد خانه هلال در سال جاری که می تواند بستری مناسب برای فراگیری آموزش های کاهش خطر پذیری و افزایش مشارکت های مردمی را به دنبال داشته باشد از دیگر اولویت های جمعیت هلال احمر خوزستان است.

طرح سلامت یار در بیمارستان گلستان

خدادادی گفت: یکی دیگر از طرح های مد نظر هلال احمر طرح سلامت یار در بیمارستان گلستان می باشد و 3 خدمت مدیکال، پارامدیکل و نان مدیکال را به بیماران ارائه می دهیم، زیرا برخی اوقات بود وقتی بیمار به بیمارستان مراجعه می کرد کسی نبود که مکان های مورد نیاز را به او نشان بدهد و با این مهم چنین مشکلی مرتفع شد.

سخن پایانی

وی در پایان گفت: دوست دارم وقتی هلال احمر خوزستان را تحویل نفر بعدی می دهم این سازمان سرامد تمام هلال احمرهای کشور باشد و تنها راه رسیدن به این موضوع تمرکز زدایی، همکاری فرابخشی، تسهیل فرآیندها، نگاه سیستماتیک و توسعه و افزایش توان جمعیت هلال احمر است و این مهم در راستای شعارهای 8 گانه هلال احمر باید صورت پذیرد.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۵
comment
comment
محمدامین حیات مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
comment
0
2
comment امار بالای سرطان واقعا عذاب اور است.
comment
شوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
comment
2
3
comment دکترجان افتخار خوزستانی
comment
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
comment
0
2
comment سلام به مدیر لایق به مدیر توانمند به مدیر متخصص و عالم به علم به مدیر متعصب به مدیر صالح به مرد به معنای واقعی اسمش پایدار باشید در پناه ایزدمنان باشی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
comment
0
2
comment مدیر متعهد ودلسوزی است یرای ما هلال احمری ها وپیشرفتهای چشمگیری در دوره ایشان اتفاق افتاده است
comment
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
comment
0
2
comment آفرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار