اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۵۹۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
سید جابر موسوی: مصوبه شورا مبنای عمل است/ غلامرضا شریعتی: کیانوش راد گزینه ی اصلی در خوزستان برای احراز پست استانداری/ جواد کاظم نسب الباجی: تنها گزینه ی مورد نظر اصلاح طلبان خوزستان
این روزها مباحث مرتبط با انتصاب استاندار در خوزستان به ماراتن نفس گیر اظهار نظرهای گروهی ،سیاسی و شخصی بدل شده است و کار را به جایی رسانده

شوشان: این روزها مباحث مرتبط با انتصاب استاندار در خوزستان به ماراتن نفس گیر اظهار نظرهای گروهی ،سیاسی و شخصی بدل شده است و کار را به جایی رسانده که گاه مشاهده می شود برخی شخصا رو به لابی گری آورده اند و برای انتصاب فردی در زمره ی استاندار خوزستان، راسا دست به کار شده اند.

به گزارش شوشان ، در این میان مصوبه ی اصلاح طلبان خوزستان مبنی بر معرفی کیانوش راد به عنوان گزینه ی نهایی شورای هماهنگی ، محوریت چنین مباحثی است و از فردای جلسه ی نمایندگان احزاب در عصر یک روز شنبه ، این بحث ها روز به روز فزونی یافت و عکس العمل های فراوانی را در بین موافقان و مخالفان این تصمیم برانگیخت. 

فردی که برای اصلاحات هزینه زیادی داده است

لیلا خوشکام ، دبیر مجمع زنان اصلاح طلب در گفتگو با شوشان با اظهار اینکه تاکنون تمامی تصمیمات اخذ شده در شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان آزادانه انجام شده است ، گفت: از بدو تشکیل شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان هر گونه تصمیم گیری در این شورا بدون هیچ گونه فشاری بوده است. خوشکام به شوشان گفت: البته قبل از گرفتن یک تصمیم سیاسی ،تشکل های هم سو با یکدیگر لابی هایی را صورت می دهند و نشست هایی را برگزار می کنند که ماحصل آنها رسیدن به یک تصمیم مشترک است . 

به گزارش شوشان ، وی اظهار کرد: ما پرچم دار یک برند هستیم و بحث ما توافق بر سرگفتنمانی است که مورد اطمینان مردم است و باید به نمود بیرونی عملکردمان که به افکار عمومی عرضه می شود، توجه کنیم و نباید به گونه ای رفتار کنیم تا اعتماد عمومی خدشه دار شود.

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب با اظهار اینکه احزاب در خوزستان به تناسب سایر استانها ، به بلوغ کافی نرسیده اند ،گفت: احزاب اصلاح طلب باید تحت لوای یک پرپم حرکت کنند و خروجی جلسات ما باید حرف واحدی باشد و بدون هیچ بی اخلاقی باید بر رای خود بمانیم وازآن دفاع کنیم تا بتوانیم اعتماد عمومی را جلب کنیم.

به گزارش شوشان ، خوشکام با اشاره به اینکه کیانوش راد فرد هزینه داده و شناخته شده ای در جریان اصلاح طلبی است ، تصریح کرد:در ابتدای جلسه ای که روز شنبه برگزار شد آقایان سید جابر موسوی و دکتر خون میرزایی با توجه به شرایط سیاسی کشور یکسری از گزینه ها را مطرح کردند و پس از رای گیری پنهان که به صورت کتبی انجام شد، تمامی احزاب تصمیم گرفتند تا دکتر کیانوش راد به عنوان گزینه ی نهایی و تنها گزینه برای تصدی پست استانداری در خوزستان به وزارت کشور معرفی شود.

این فعال اصلاح طلب همچنین گفت البته تشکل هایی هم بودند که گفتند رای نمی دهیم و افرادی نیز به گزینه ی دیگری غیر از کیانوش راد رای دادند.

 تنها گزینه ی مورد نظر اصلاح طلبان خوزستان 

جواد کاظم نسب الباجی در گفت و گو با شوشان اظهار داشت: کیانوش راد تنها گزینه مورد نظر اصلاح طلبان خوزستان است که از قرار معلوم مورد توجه روحانی رییس جمهور نیز قرار گرفته است. 
منتخب لیست امید در اهواز افزود: تا کنون منتخبین خوزستان چندین جلسه مستمر با وزیر کشور ، دکتر عارف ، لاریجانی و معاون وزیر کشور به منظور انتخاب استاندار آینده برگزار کرده اند و پیگیر انتصاب یک استاندار بومی و توانمند هستند.

الباجی گفت: در نشست با وزیر کشور به توافق رسیدیم که چهار یا پنج گزینه بومی را معرفی کنیم و وزارت کشور از بین گزینه های بومی و غیربومی ، دست به انتخاب بزند. البته وزرات کشور این قول را داده است که منافع استان و مردم خوزستان را در انتصاب استاندار آینده ، مدنظر قرار دهد و صرفا بر همین اساس دست به انتخاب بزند.


گزینه ی اصلی در خوزستان برای احراز پست استانداری

دکتر غلامرضا شریعتی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار خوزستان در دولت اصلاحات، که خود نیز یکی از گزینه های استانداری خوزستان است ،کیانوش راد را به عنوان گزینه ی اصلی در خوزستان برای احراز پست استانداری ،ایده آل دانست.وی تصریح کرد:کیانوش راد سابقه ی اصلاح طلبی روشنی در کشور دارد و یکی از بزرگان اصلاحات است. شریعتی افزود: دغدغه ی اصلی کیانوش راد رعایت عدالت میان همه ی اقوام می باشد و در این راه تلاش زیادی کرده است. 

وی همچنین گفت: از دکتر محمد کیانوش راد، به عنوان گزینه ی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خوزستان جهت تصدی پست استانداری خوزستان حمایت می کنم. وی افزود: کیانوش راد به تمام نارسایی و معضلات استان اشرافیت دارند و با توجه به شناخت وی به بافت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی و مقبولیت در میان اقوام و اقشار مختلف، ایشان را برای تصدی گری پست استاندار خوزستان مناسب و ایده آل می دانیم.

کیانوش راد با رای قاطع احزاب اصلاح طلب خوزستان انتخاب شد

اردشیر شجاعی ، دبیر مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه در کار تشکیلاتی، مخالفین و موافق یک مصوبه ملزم هستند به آن پایبند باشند ، به شوشان گفت: تمامی فعالین حزبی باید مقید به اجرای مصوبه ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان باشند.

وی با تاکید بر اینکه کیانوش راد با رای قاطع شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلبان انتخاب شد ، به شوشان خاطر نشان کرد: در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد و تمامی نمایندگان احزاب اصلاح طلب خوزستان در آن حضور داشتند ، اعلام شد که با در نظر گرفتن شرایط سیاسی موجود در کشور ، هر کس به هر گزینه ای که برای تصدی استانداری خوزستان مورد نظر دارد، رای بدهد و در نهایت کیانوش راد با اکثریت آرا برگزیده شد .

به گزارش شوشان، شجاعی ضمن انتقاد از حرکت های فردی در این خصوص گفت: به عقیده ی من پروسه ی تعیین استاندار نباید وارد جمع آوری امضاهای انفرادی شود. دبیر مجمع فرهنگیان ایران اسلامی اضافه کرد: احزاب و تشکل ها کار خود را در این خصوص انجام دادند .البته ممکن است افرادی نیز پیگیر این مسئله شوند اما جمع آوری امضاهای شخصی و فردی منتج به نتیجه نخواهد شد . 


گزینه ای در کنار گزینه های دیگر

محمد رضا شجاعی ، دبیرشاخه ی خوزستان حزب کارگزاران سازندگی نیز به شوشان گفت : کیانوش راد یکی از گزینه های اصلی اصلاح طلبان خوزستان است ، اما تنها گزینه نبوده است. وی افزود: اگر سایر گزینه ها نیز مثل دکتر حیصمی ، دکتر بخشنده و دکتر شجاعپوریان و دکتر میدری نیز مطرح می شد، باز هم اصلاح طلبان با آنها مخالفتی نمی کردند.

دبیر حزب کارگزارن سازندگی شاخه ی خوزستان گفت: بحث تمکین و عدم تمکین در خصوص رای شورای هماهنگی معنایی ندارد چرا که کیانوش راد یکی از گزینه های مورد توافق اصلاح طلبان در کنار گزینه های دیگر است و گزینه های دیگر نیز از سرمایه های استان ما هستند.

پایبندی به مصوبه شورای هماهنگی

سید رضا طباطبایی عضو جمعیت توسعه ی سیاسی خوزستان به شوشان گفت: ما به مصوبه ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان در خصوص معرفی کیانوش راد به وزارت کشور پایبند هستیم.وی افزود:اساس کار تشکیلاتی بر این است که وقتی احزاب در قالب یک شورا تصمیم می گیرند و مصوبه ای را به تصویب می رسانند ،به آن پایبند بمانند.

طباطبایی هر گونه فشار و اصرار از سوی گروه ها و چهره های سیاسی مبنی بر معرفی کیانوش راد به عنوان گزینه ی نهایی اصلاح طلبان را تکذیب کرد و گفت: کیانوش راد بزرگ اصلاحات در خوزستان است و به آزادی رای و عقیده معتقد است ، منش فردی وی اینگونه نیست که با اعمال فشار کاری را به پیش ببرد و در جلسه ی احزاب اصلاح طلب خوزستان نیز رای گیری به صورت کاملا آزادانه انجام شد.

به گزارش شوشان ، این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه همواره قبل از اخذ یک تصمیم سیاسی لابی های سیاسی انجام می شود ، بیان کرد:ماحصل این لابی ها در قالب رای خود را نشان می دهد و این یک امر رایج می باشد و هیچ فشاری در این خصوص وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه در جلسه ی روز شنبه ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان یکسری از گزینه هایی که پس از برکنار دکتر مقتدایی در فضای سیاسی استان مطرح شدند مورد اشاره قرار گرفتند، گفت:پس از رای گیری که به صورت مخفی به عمل آمد ،کیانوش راد به عنوان گزینه ی نهایی اصلاح طلبان خوزستان انتخاب شد.

" تمکین به رای شورا"

سمانه چم حیدری، دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش نیز رای قاطع اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان را به کیانوش راد دانست . 

وی به شوشان گفت: وقتی مصوبه ای مورد تصویب یک شورا قرار می گیرد تمامی اعضا موظف هستند به نظر شورا تمکین کنند. چم حیدری با اشاره به اینکه در جریان لابی هایی که گروه های سیاسی در این خصوص انجام داده اند نیستم ، بیان کرد: اساس کار حزبی و سیاسی این است که به تصمیمی که اکثریت اعضا گرفته اند، پایبند باشیم.

مصوبه شورا مبنای عمل است

سیدجابر موسوی  عضو انجمن اسلامی معلمان ایران نیز در گفت و گویی با شوشان ، تاکید کرد: از تمامی احزاب و تشکل ها می خواهم که بر اساس مصوبه ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان عمل کنند و بر روی تنها گزینه ی مورد توافق تلاش و اجماع داشته باشند .

موسوی همچنین با اشاره به اینکه هر رفتاری غیر از این نشان از نادیده گرفتن مصوبه ی شورای هماهنگی است ، گفت : لازم است تا از حرکت های فردی در این خصوص خودداری شود چون اینگونه حرکات سبب عدم موفقیت در جبهه ی اصلاحات می شود. 

هر چه از روز برکناری استاندار سابق خوزستان می گذرد ، بر فشارهایی که زاییده ی بلاتکلیفی بی استانداری در خوزستان است افزوده می شود . کماکان باید صبر کرد و دید که این تنازعات در نهایت چه سرنوشتی را برای مدیر ارشد اجرایی دولت در خوزستان رقم می زند.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment آقای روحانی کسی را انتخاب کن که در حد رییس جمهور توانمند باشد.حتی بالاتر، توان مدیریتی داشته باشد خوزستان را دست وکم نگیر ،این همه استعداد،این همه ذخایر آب ونفت و گاز وپتروشیمی بویژه وجود جوانان برومند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment بابا گویا دعوا رو لحاف ملاست.به جای این حرف ها به فکر توسعه استان و جلوگیری از بردن آب از سرشاخه های کارون و دز باشیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment مرد عمل دکتر شجاعپوریان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment چه [...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment مصوبه پرید،دولت واستون تره هم خرد نکرد،خخخخخ،احمدی استاندار خوزستان شد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
comment
0
0
comment دبیرمجمع فرهنگیان ایران :اسامی 50نفرازاعضاویاحامی این تشکل نوظهور رااعلام کند!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار