اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
شهردار اهواز:
نشست شهردار اهواز با نخبگان علمی، فرهنگی شهر  و ابریشم کارعضو شورای اسلامی شهر اهواز با موضوع بررسی ظرفیتهای توسعه پایدار شهر برگزار شد.


در این نشست سیدخلف موسوی ضمن تسلیت ایام محرم، به ضرورت برگزاری چنین جلساتی اشاره کرد و گفت: بخشی نگری یکی از آفات های توسعه شهری است. شهرداری یک نهاد عمومی است و متعلق به همه مردم است.همه شهروندان از بدو حیات تا لحظه ممات با شهرداری سروکار دارند.بنابراین بدون ارتباط با نخبگان و مشورت با اساتید و فرهیختگان به توسعه شهر اهواز نمی رسیم.باید ظرفیت گفتگو میان نخبگان را فراهم کنیم. همگرایی میان نخبگان شهر لازمه توسعه ی اهواز است ما نیز عملاً پایبندی خود را به این امر نشان داده ایم و برنامه جامع توسعه شهری اهواز را دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یکی از مراکز مهم علمی فرهنگی استان سپرده ایم.

وی در ادامه به پیچیدگیهای اداره ی کلانشهر اهواز اشاره کرد و گفت: مقایسه اهواز و اقلیم اهواز با شهرهای مانند اصفهان قیاس مع الفارق است.اداره اهواز با ۵۰۰ هزار حاشیه نشین که یک ریال عوارض نمی دهد دشواریهای خاص خود را دارد. با بهره گیری از همفکری نخبگان و مکانیسم های اقتصادی و بدون فشار اقتصادی به شهروندان، درآمد شهرداری اهواز را در شرایط رکود اقتصادی به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم. سرانه فضای سبز ،احداث فرهنگسراها و سرای محله و احداث زمین های ورزشی و احداث تقاطع های غیرهمسطح با ادوار گذشته قابل مقایسه نیست. کلیه ی این پروژه ها با استفاده از بهترین مشاورین و به صورت علمی اجرا شده اند.


شهردار اهواز افزود: شهرداری یک نهاد عمومی است که بوسیله مردم اداره میشود.حدود دویست میلیارد تومان هزینه های جاری شهرداری شده است. در بدو ورود به شهرداری مشاهده کردم پروژه های کوچکی که در سطح برخی مناطق و سازمانها اجرا می شوند توجیه مناسبی در ابعاد مختلف ندارند لذا سیاست پروژه های بزرگ عمرانی را کلید زدیم و برخی از پروژه های کوچک و هزینه بر را قطع کردم. اکنون برخی از کسانی که آن کارهای کوچک را انجام می دادند  و منافع شان قطع شده است دست به تخریب شهرداری اهواز می زنند.

وی با رد این مساله که گیاه کنوکارپوس عامل ایجاد بیماری های تنفسی شهر است گفت :کنوکارپوس ده سال است در اهواز کاشت شده است در حالی که بحث باران های اسیدی و تنگی نفس سه سال است که بوجود آمده است  چگونه است که این درخت در سایر کشورهای همجوار مشکل تنفسی ایجاد نکرده است. هنوز هیچ مرجع علمی، گیاه کنوکارپوس را به عنوان عامل بیماری های تنفسی معرفی نکرده است. هر چند مدتهاست که در کاشت فضای سبز از گیاهان مختلف استفاده می کنیم.

سیدخلف موسوی همچنین آمادگی شهرداری اهواز را جهت انعقاد قرارداد با مراکز دانشگاهی در خصوص مشخص شدن علت آلودگی ها و مشکلات تنفسی در اهواز اعلام کرد.


شهردار اهواز در ادامه با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار سازمانی بیان داشت:یکی از مولفه های توسعه، اصلاح ساختار سازمانی است.که پیش از این شهرداری فاقد ساختار سازمانی مصوب بود که با تلاش معاونت برنامه ریزی شهرداری اهواز توانستیم به این مهم برسیم و اولین شهرداری در میان کلانشهرها هستیم که دارای چارت سازمانی جدید شدیم.البته اجرای آن با چالش هایی برای من همراه خواهد بود اما مصمم هستیم که این مهم را در شهرداری اهواز عملیاتی کنیم. چون شهرداری را در مسیر توسعه سازمانی قرار می دهد.

در ابتدای جلسه معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز چکیده ای از عملکرد این دوره مدیریت شهری را در حوزه های مختلف ارائه نمود و تعدادی از نخبگان در سخنانی ضمن تشکر از شهرداری اهواز بابت تشکیل این جلسه، به بیان دیدگاههای خود در زمینه های مختلف توسعه شهری پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار