اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از وضعیت فضای مجازی گفت: متاسفانه شورای فضای مجازی چندان دلسوزانه در این عرصه کار نمی‌کند و امیدواریم که در این عرصه کار جدی‌تری انجام دهند.
به نقل از  مرکز خبر حوزه،  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای برگزاری سومین همایش فضای مجازی گفت: خوشبختانه روزبه‌روز دغدغه‌ها نسبت به مشکلات فضای مجازی بیشتر می‌شود.

وی افزود: زمانی عده محدودی این فریاد را برمی‌آوردند، ولی امروز حوزه و دانشگاه و برخی از مسئولان و نهادهای مختلف نیز به این مسئله پی برده‌اند و در میدان حاضر شده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: امیدواریم این حضور مقدمه‌ای برای برطرف کردن این معضل که مهم‌ترین معضل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی امروز است، باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: دادستان کل کشور بیان کرد که بسیاری از طلاق‌ها از فضای مجازی سرچشمه گرفته است، یکی از مسئولان برنامه‌های مرتبط به جوانان و نوجوانان از بلوغ زودرس پسران و دختران در 10 یا 11 سالگی خبر داد که محصول همین فضای مجازی است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در عرصه سیاسی نیز با کوچک‌ترین مسئله موجب فراگیر شدن آن و بهره‌برداری دشمنان در خارج از کشور می‌شوند.

وی افزود: در این زمینه دو نوع برخورد می‌توان داشت، نخست اینکه برخورد سلبی داشته که دشمنان نتوانند از آن استفاده کنند، راه دیگر آن است که بتوانیم جانشین خوبی عرضه کنیم و نیروها را متوجه این فضا کنیم که روی آن فضای مسموم زوم نکنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر شبکه ملی تقویت شود و تمام نیازهایی که مردم دارند در آن فضا ریخته شود در اختیار مردم قرار گیرد می‌توانیم مشکلات این عرصه را کم کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: جلوگیری‌ها چندان کارساز نبوده است، یعنی با فیلترها نمی‌توان حساب خاصی باز کرد زیرا می‌توانند این فیلترها را از دیگر طرق خاص باز کنند پس باید از راه دیگر وارد شد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت مثبت دارند، قطعاً ذخیره یوم المعاد خویش را تجمیع می‌کنند، متأسفانه شورای فضای مجازی چندان دلسوزانه در این عرصه کار نمی‌کند، امیدواریم که در این عرصه کار جدی‌تری انجام دهند.

وی افزود: باید کاری انجام شود که فشارها از سوی علما و حوزه و دانشگاه و مردم و مقامات بیشتر شود؛ در صحبت‌های خود از رئیس‌جمهور نام بردم که باید انگیزه لازم برای ورود به این مسئله ایجاد شود که البته باید به این نکته نیز توجه کنیم، چرا این انگیزه وجود ندارد، باید ریشه‌یابی کرد و دلایل آن‌ها را نیز بررسی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار