اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
چرا قيمت قبور تا اين اندازه زياد و براي مردم غير قابل قبول است؟ قيمت قبور به كنار، نكته مهم اينكه هزينه دريافتي كجا و چگونه صرف مي شود؟
دو هفته نامه راوی شوشتر:

اداره اوقاف و امور خيريه؛ نهاد متولي در امر ساماندهي و رسيدگي به گورستان ها، بقاع متبركه و... است و وظيفه ذاتي اين نهاد در رفع مشكلات اين حوزه است. اداره اي كه شايد بيشترين ارتباطش با مردم در فروش قبور باشد ولاغیر!

در شوشتر اما روزانه پيام ها و تماس هاي متعددي از شهروندان در خصوص قيمت قبور و برخي مسائل ديگرِ مرتبط با اين نهاد به راوي شوشتر وجود دارد كه ما را بر اين داشت گفتگويي با رئيس قبلی و محترم اداره اوقاف (علیپور) داشته باشيم. گويا مشغله كاري ايشان بسيار زياد بود تا اين حد كه به هيچ عنوان موفق به صحبت با وي نشديم!

تا اینکه خبر رسید رئیس این اداره تغییر کرده و فردی غیربومی از خراسان جنوبی و بدون سابقه قابل دفاعی، به عنوان مدیر این اداره انتخاب شده است. علامت سوالی که هست اینکه چرا مدیر قبلی هنوز جوهر حکم انتصابش خشک نشده تغییر کرد و دیگر اینکه چرا به جای وی این انتصاب صورت گرفت؟

انتصابی که اعتراض نماینده و فرماندار شوشتر را برانگیخت. و این احتمال قوی وجود دارد با توجه به عدم مقبولیت مدیر جدید و ذهنیتی که نسبت به او در بین مردم به وجود آمده ماندگار باشد. مخاطب ما در مباحثی که در ادامه به صورت کوتاه در رابطه با اداره اوقاف و امور خیریه به آن اشاره می کنیم، چه مدیر فعلی باشد چه کسی که یحتمل به جای او می آید، باید موارد زیر را در نظر داشته و پاسخگوی افکار عمومی باشد:

اما چند نكته اساسي و سوال مشخص که وجود دارد:

چرا قيمت قبور تا اين اندازه زياد و براي مردم غير قابل قبول است؟ قيمت قبور به كنار، نكته مهم اينكه هزينه دريافتي كجا و چگونه صرف مي شود؟ اگر جايي غير از اين شهر خرج مي شود چرا؟ و اگر در شهر هزينه مي شود پس مشكلات موجود در زمينه بقاع متبركه و وضعيت اسفناك گورستان ها در شوشتر براي چيست؟

چرا بقعه متبركه سيد محمد بازار به حال خود رها شده؟ بقعه عبداله بانو كه در مسير گردشگران داخلي و خارجي قرار دارد براي چه به اين روز افتاده كه با بارش هر باران همه را نگران و مضطرب از ريزش احتمالي مي كند؟

چرا به سقاخانه اي كه در مقام سيد محمد گلابي قرار دارد رسيدگي نمي شود و به حالت متروكه افتاده است؟ یعنی رسیدگی به یک سقاخانه چقدر سنگین و هزینه بر است؟
اداره اي با اين همه وجه دريافتي نبايد حتي به فكر تعبيه سطل زباله در اماكن زير نظرش مثل سيد محمد گلابي و البته جاهای دیگر باشد؟

کمک مالی در زمینه تبلیغ و نشر معارف اسلامی كه جزء وظايف اين اداره است، چگونه انجام شده؟ اصلاً تا به حال به اين وظيفه پرداخته شده است؟

و ده ها سوال ديگري كه ذهن بسياري را درگير خود كرده است. و فكر را تا به اينجا مي رساند كه آيا وجود يا عدم وجود اين اداره فرقي به حال شوشتر دارد يا خير؟ اگر تنها قرار بر گرفتن وجهی از مردم در ازای فروش قبور باشد که قطعاً نبودنش بهتر و برای مردم رضایت بخش خواهد بود!

در سال هاي اخير نيز شهرداري با اين همه مشكل مالي، ديوار طويل در قسمت گلزار شهدا را رنگ آميزي و نقاشي نمود كه هيچگونه وظيفه اي در اين خصوص نداشت. آسفالت محوطه جلوي مقام حاج شيخ شوشتري، آسفالت محوطه مقام صاحب الزمان (عج) و بسياري اقدامات ديگر كه اداره اوقاف و امور خيريه بايد انجام مي داد، صورت نگرفت تا به تمام سوالات فوق دامن بزند و جاي بسي تاسف را باقي بگذارد.

انتظار مي رود اين اداره و مدیر جدید پاسخگوي اين مسائل بوده و با مشاركت در امور شهرستان در حيطه وظايف خود، انتطارات را برآورده نمايد. البته قبل از آن از نماینده شوشتر و گتوند در مجلس و فرماندار شوشتر انتظار می رود همچنان پیگیر انتصاب مدیری بومی و البته با تجربه در این حوزه باشند. مدیری که بتواند تمام مجهولات را حل کرده و تحولی عمده در این نهاد تقریباً بی اثر در شهرستان ایجاد کند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار