شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
شریعتی استاندار: سدها باعث تغییر اقلیم خوزستان شده است / محیط زیست خوزستان از دخالت های بشر بیشترین آسیب ها را دیده است / آباد کردن خانه ای به خرابی خانه ای دیگر منجر نشود / تصمیمی علمی و کارشناسی اتخاذ شود
در این رابطه هر تصمیمی که گرفته می شود باید همراه با کار کارشناسی ، علمی و خارج از لابی گری باشد..
 
شوشان: نشست هم اندیشی انتقال آب بین حوضه ای با حضور استاندار خوزستان، یوسفی نماینده مردم اهواز،  ناصری نژاد رییس مجمع نمایندگان خوزستان، رییس جهاد کشاورزی استان خوزستان، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، قمشی مشاور استاندار ، مدیرکل محیط زیست ، جمعی از اساتید دانشگاه شهید چمران و دانشگاه های اصفهان و شهرکرد در سالن جلسات مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

از بار نشست ها و سخنان احساسی کاسته شود

به گزارش شوشان ، در این همایش ، شریعتی استاندار خوزستان گفت: امیدورام به تدریج از بار نشست ها و سخنان احساسی کاسته شود و بر بار نشست های علمی و نتیجه های کارشناسی افزوده شود تا تصمیات لازم با لحاظ مسائل ملی و منطقه ای اتخاذ شود. شریعتی ادامه داد: آب جزو منابع ملی است که تصمیمات ملی باید برای آن اتخاذ شود و در این رابطه به گونه ای عمل شود که عوارض کمتری داشته باشد.

شریعتی آبادانی و وجود بقا فلات مرکزی ایران را خواست همه دانست و افزود: در این رابطه هر تصمیمی که گرفته می شود باید همراه با کار کارشناسی ، علمی و خارج از لابی گری باشد تا باعث بهترین تصمیم و کمترین عوارض برای یک منطقه شود. باید توسعه متوازن و پایدار در دستور قرار گیرد.

محیط زیست خوزستان از دخالت های بشر بیشترین آسیب ها را دیده است

استاندار خوزستان با بیان آنکه محیط زیست خوزستان از دخالت های بشر بیشترین آسیب ها را دیده است گفت: قصد زیر سوال بردن ساخت سدها را ندارم ولی ساخت و ایجاد سدهای عظیم بر اقلیم خوزستان تاثیر گذاشته است و باعث تغییر اقلیم استان شده است. شریعتی اضافه کرد: ساخت سدها بر اساس آورد آب گذشته صورت گرفته ولی در حال حاضر با توجه به خشکسالی های اخیر ،  آورد آب رودخانه های خوزستان به شدت کم شده است تا جایی که مناطقی که با سیلاب ها پر آب می شدند از بین رفته و گرد و خاک را به یادگار گذاشته است . لذا لزوم بازنگری در تصمیمات گذشته با توجه به مسائل 12 سال اخیر لازم است.

 آباد کردن خانه ای به خرابی خانه ای دیگر منجر نشود

شریعتی با بیان آنکه نباید جزیره ای به کشور نگاه شود از استاید فن خواست تا بر اساس واقعیت های موجود تصمیم گیری کنند و تصمیم گیری ها بر اساس اصل یکپارچگی کشور باشد. وی ادامه داد: تلاش شود برنامه ای به دولت ارائه شود تا مشکل بخش مرکزی حل شود و به محیط زیست دیگر استان ها هم لطمه ای وارد نشود. آباد کردن خانه ای به خرابی خانه ای دیگر منجر نشود.

تصمیمی علمی و کارشناسی اتخاذ شود

استاندار خوزستان بیان کرد: سازمان های مردم نهاد، دانشگاه و... کمک کنند تا تصمیمی علمی و کارشانسی اتخاذ شود. حوزه رودخانه زهره 900 میلیون متر مکعب آورد آب دارد ولی در دولت قبل تصویب شد 580 میلیون متر مکعب آب آن منتقل شود ولی در دولت تدبیر این رقم به 60 میلیون کاهش پیدا کرده است که همین مقدار هم کارشناسی نیست. اگر 580 میلیون متر مکعب آب منتقل شود دیگر چیزی از رودخانه زهره باقی نمی ماند. شادگان در همین حوزه حتی امکان تهیه آب برای دام های خود ندارد و در منطقه امکان کشاورزی گرفته شده و زمین ها خشک است.

استاندار خوزستان در پایان گفت: به عنوان متولی استان آمادگی میزبانی چنین نشست هایی را دارم. امیدوارم همین تصمیمات جامع چراغ راه و مبنای راه را نشان دهد . دوست ندارم دعا کنم که در این مدت که شما اساتید در اهواز هستید گرد و خاک شود تا از رنج خوزستانی ها با خبر شوید بلکه امیدوارم این روزهای بدون گرد و غبار بر دوستان خوش بگذرد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار