شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
یوسفی نماینده اهواز : محیط زیست خوزستان شکننده است / تهدیدات زیست محیطی برای کشور از تهدیدات دشمنان بدتر است / بحث انتقال آب سیاسی شده است
در بحث انتقال آب داده سازی های دروغی با نگاه بخشی از طرف کسانی که ذینفع هستند صورت و مورد عمل قرار می گیرند.
 


شوشان: نشست هم اندیشی انتقال آب بین حوضه ای با حضور استاندار خوزستان، یوسفی نماینده مردم اهواز،  ناصری نژاد رییس مجمع نمایندگان خوزستان، رییس جهاد کشاورزی استان خوزستان، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، قمشی مشاور استاندار ، مدیرکل محیط زیست ، جمعی از اساتید دانشگاه شهید چمران و دانشگاه های اصفهان و شهرکرد در سالن جلسات مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

تهدیدات زیست محیطی برای کشور از تهدیدات دشمنان بدتر است

به گزارش شوشان ، در این همایش یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان به علت وجود رودخانه های پر آب خواستگاه اصلی تمدن در کشور بود ولی امروزه به دلیل کمبود آب مشکلات متعددی دارد. یوسفی ادامه داد: ایران و بخصوص خوزستان یک محیط زیست شکننده دارد و در آینده تهدید زیست محیطی برای کشور از تهدید دشمنان بدتر است.

محیط زیست هنوز به صورت یک راهبرد در نظر گرفته نشده است

وی اضافه کرد: در برنامه های اخیر کشور بخصوص برنامه ششم توسعه بحث محیط زیست دیده شده اما در اجرا و تامین اعتبار ، بحث محیط زیست کنار زده می شود و این نشان می دهد محیط زیست هنوز به صورت یک راهبرد در نظر گرفته نشده است. مشکل دیگر محیط زیست نبود نگاه منسجم و جامع و موازی کاری های صورت گرفته در این امر است.

بحث انتقال آب سیاسی شده است

نماینده اهواز ساختار و قانون های سازمان محیط زیست را متناسب با شرایط جدید ندانست و اضافه کرد: بحث انتقال آب سیاسی شده است و در آن تصمیمات بخشی نگر موج می زند. در بحث انتقال نگاه به استان های مقصد لحاظ شده است ولی نگاهی به استان های مبدا نشده است. نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث انتقال آب داده سازی های دروغی با نگاه بخشی از طرف کسانی که ذینفع هستند صورت و مورد عمل قرار می گیرند.

سدسازی غیر کارشناسی  است

یوسفی وجود آب در محیط زیست را مثل خون در بدن دانست و گفت: یک پزشک جلوی خون را بند نمی آورد و آن را به جای دیگر هم منتقل نمی کند، چرا که از عوارض چنین کاری باخبر است. بحث سد سازی غیر کارشناسی و بر خلاف نظام آفرینش عمل  است و جز ضرر و نابودی چیز دیگری ندارد.

انتقال آب مشکلات را حل نمی کند

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سد سازی های غیر کارشناسی دلیل مشکلات کشور است و حال دنبال انتقال آب هستند، نمی دانند که انتقال آب مشکلات را حل نمی کند و باید بر کنترل منابع آب صحبت کنند، مصرف آب حوزه کشاورزی را با سیتم های نوین آبیاری مدیریت کنند و با پیش بینی های لازم مصرف سرانه آب را در کنترل داشته باشند.

وی ادامه داد: آب حوزه های مقصد تا 1410 تامین شده است و انتقال آب برای ذخیره آب صورت می گیرد ولی این انتقال مشکلی را حل نخواهد کرد و نیاز ها را افزایش می دهد. 

طرح سوال و استیضاح وزیر نیرو در حال پیگیر است

یوسفی در پایان گفت: نمایندگان به جد پیگیر مساله انتقال آب هستند و حتی طرح سوال و استیضاح وزیر نیرو را در حال پیگیری هستیم. یوسفی خوزستان را سد اول دفاعی، سیاسی و امنیتی کشور دانست که اگر برای آن مشکلی پیش بیاید به سایر کشور هم کشیده خواهد شد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار