شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان: جلوی انتقال آب گرفته شود و سدها خراب شوند
وی تبعات این بی تفاوتی ها را کانون های گرد و غبار داخلی دانست که منشا اصلی قطعی برق و بحران خوزستان است.
 

شوشان: نشست هم اندیشی انتقال آب بین حوضه ای با حضور استاندار خوزستان، یوسفی نماینده مردم اهواز،  ناصری نژاد رییس مجمع نمایندگان خوزستان، رییس جهاد کشاورزی استان خوزستان، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، قمشی مشاور استاندار ، مدیرکل محیط زیست ، جمعی از اساتید دانشگاه شهید چمران و دانشگاه های اصفهان و شهرکرد در سالن جلسات مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

توقع از مجامع علمی برای ارائه راه حل های کارشناسی

به گزارش شوشان ، ناصری نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس در این نشست گفت: در مورد اسم نشست دغدغه دارم گویا ما در مورد انتقال آب بحث می کنیم نه راه های جلوگیری از انتقال آب. 

ناصری نژاد ادامه داد: این توقع از مجامع علمی بود که زودتر به این  مساله وارد شوند، آن هم در حالی که مردم حرفشان را زدند، نمایندگان موضع خود را بیان کردند ولی نظر قاطع علمی بر روی این قضیه هنوز صادر نشده است.

انتقال آب حاصل یک تحلیل عامیانه و اشتباه بود

ناصری نژاد انتقال آب را حاصل یک تحلیل عامیانه و اشتباه دانست و گفت: یک تحلیل عامیانه و اشتباه وجود داشت که بر اساس آن می گفتند که خوزستان آب زیاد دارد و به طرف دریا می رود ! پس بهتر است هم سد ساخته شود و هم آب منتقل شود. ولی در حال حاضر همه می دانند که آب باید به طرف دریا برود تا اکوسیستم منطقه بر هم نخورد.

نماینده مردم شادگان در مجلس با بیان اینکه معضل کم آبی ، ریزگردها و ... شهرهای خوزستان را از بین برده ، گفت: دبی آب شیرین هر چقدر که کمتر باشد آب شور دریا به طرف استان بر می گردد و زمین ها را به شوره زار تبدیل می کند. 

مرگ حوزه آب کارون ، زهره و جراحی

ناصری نژاد اضافه کرد: تصمیم گیران کلان کشور به این مسائل توجه نکردند به همین دلیل حوزه مارون، زهره و جراحی با مرگ مواجه است و نعمت عظیم تالاب ها دارد از بین می رود. وی تبعات این بی تفاوتی ها را کانون های گرد و غبار داخلی دانست که منشا اصلی قطعی برق و بحران خوزستان است.

به صورت علمی ثابت کنند چقدر آب شرب لازم دارند

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: در بحث انتقال مغالطه می شود و می گویند انتقال برای شرب است. می گویند یک منطقه از تشنگی بمیرد و منطقه دیگر آب ندهد ! وی ادامه داد: واقعیت آن گونه نیست که می گویند. به صورت علمی ثابت کنند چقدر آب شرب لازم دارند و اگر برای آینده است چقدر نیاز دارند. 

جلوی انتقال آب گرفته شود و سدها خراب شوند

ناصری نژاد در پایان گفت: دوستان نظرات خود را در این خصوص بیان کنند. هرچند معتقدم بحث منطقه ای نیست بلکه معضل همه کشور است و برای کل کشور مشکل ایجاد می کند. لذا لازم است جلوی انتقال آب گرفته شود و سدها خراب شوند.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار