اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در گفتگو با شوشان : "بیطرف " به نمایندگان فراکسیون امید در رابطه با سد گتوند دروغ گفت / وزیر پیشنهادی نیرو مورد حمایت قاطع لابی کویر است / آمدن بیطرف در وزارت نیرو ، کشور را دچار تنش می کند / بعید می دانم نماینده های خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و حتی لرستان به بیطرف رای دهد / انتصاب دکتر کلانتری در محیط زیست می تواند نقطه امیدی برای مردم خوزستان باشد
معرفی حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی وزرات نیرو ، ابعاد گوناگونی دارد و قطعا نظر بخش عمده ای از کارشناسان این است که سیاست های انتقال آب...



شوشان: رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در گفتگو با شوشان با اشاره به معرفی حبیب الله بیطرف وزیر اسبق وزارت نیرو به عنوان وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم ، گفت:  معرفی حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی وزرات نیرو ، ابعاد گوناگونی دارد و قطعا نظر بخش عمده ای از کارشناسان این است که سیاست های انتقال آب بین حوضه ای که در زمان مسئولیت وی در وزارت نیرو شدت و قوت گرفت ، علاوه بر اینکه به چند استان مخصوصا خوزستان زیان های غیرقابل جبرانی وارد کرده ، باعث تغییرات اکوسیستمی و ضررهای هنگفت به منافع ملی کشور شده است.

مسعود اسدی با اشاره به نشست اخیر حبیب الله بیطرف با فراکسیون امید ، گفت: در جلسه ای که وزیر پیشنهادی نیرو با نمایندگان فراکسیون امید داشت ادعای کذب و دروغی را مطرح کرد. 

وی ادامه داد: در شان یک وزیر دولت جمهوری اسلامی نیست که غیر از حقیقت ، مطلبی بگوید اما متاسفانه حبیب الله بیطرف در جلسه با فراکسیون امید ادعای کذب و مطالبی غیرحقیقی به نمایندگان مجلس در رابطه با سد گتوند ارائه داد. نمایندگان مجلس نیز ممکن است اطلاعات فنی و دقیق و میدانی از سد گتوند نداشته باشند چرا که بخش عمده ی نمایندگان از استان های دیگر هستند و هر چند سرنوشت سد گتوند و ضرر و زیان های آن برایشان مهم است اما ممکن است اطلاعات فنی در این زمینه نداشته باشند.

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به محتوای نشست فراکسیون امید با وزیر پیشنهادی نیرو ، گفت: حبیب الله بیطرف در این جلسه به نمایندگان گفته است که سد گتوند به علت آنکه دولت دهم در افتتاح آن عجله داشته بدون اجرای بلانکت و پوشش رسی آبگیری شده است و علت شوری و شورزایی این سد نیز عدم اجرای پوشش رسی است و اگر بلانکت صورت می گرفت این سد هیچ مشکلی ایجاد نمی کرد.

مسعود اسدی با بیان اینکه چنین ادعایی  مردود است ، گفت: صراحتا گفته حبیب  الله بیطرف را با توجه به مستنداتی که وجود دارد رد می کنم و ایشان باید هر چه زودتر سخن اشتباه خود را پس بگیرد و بابت این دروغ آشکار از نمایندگان عذرخواهی کند.

وی با اشاره به مستندات رد ادعای وزیر اسبق نیرو ، گفت: در سال 94 و در برنامه سیمای ملی ، مسئولین وزارت نیرو و آبنیرو اعلام کردند که بلانکت و پوشش رسی با هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد تومان اجرا شده است. واقعیت این است که پوشش رسی جوابگو نبوده و در مدت زمان کوتاهی از بین رفته است و ارتباط بین نمک و آب دریاچه ایجاد شده و فاجعه زیست محیطی و شوری آب را رقم زده است. 

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان ادامه داد: حداقل خواسته از بیطرف این است که به خاطر سخن کذبی که به نمایندگان گفته ، عذرخواهی کند و مسئولیت کارش را در ایجاد سد گتوند ، عدم توجه به مکان یابی دقیق اجرای سد و ضررهایی که به بیت المال و منافع خوزستان وارد شده است را بپذیرد و جوابگو باشد. سد گتوند در هر صورت به نابودی کشاورزی در میان مدت و بلند مدت منجر می شود.

مسعود اسدی افزود: از بیطرف می خواهیم که قبل از اینکه برای رای اعتماد وارد صحن مجلس شود ، عذرخواهی کند و به کذب بودن سخن خود اقرار نماید. آن وقت این نمایندگان هستند که باید تصمیم بگیرند که به چنین فردی به عنوان وزیر نیرو رای دهند یا خیر.

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های زیانبار انتقال آب ، گفت: هر چند تا پیش از وزارت بیطرف  ، طرح های انتقال آب شروع شده بود اما حبیب الله بیطرف سردمدار و آغازگر جدی طرح های انتقال آب  و مورد حمایت قاطع لابی کویر است .

وی گفت: طرح های انتقال آب از لحاظ علمی ، کارشناسی و هزینه ای کاملا اشتباه است و باعث شده خوزستان به استانی غیرقابل زیست تبدیل شود و این حتی از منظر شرعی نیز دچار اشکال است. بنده فقیه نیستم اما قاعده ای در دین مبین اسلام است که نمی توانید اعمال حقی کنید به نحوی که این اعمال حق و عمل شما ، باعث ضرر به دیگران شود.

مسعود اسدی ادامه داد: آمدن بیطرف در وزارت نیرو ، کشور را دچار تنش آبی می کند و شایسته نیست چنین فردی سکان وزارت نیرو را در دست بگیرد. فراتر از این مورد ، وی نباید برای اخذ رای اعتماد سخن کذبی را بر زبان بیاورد و هر ادعا و سخن غیرحقیقی را مطرح نماید.

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به انسجام همه نمایندگان خوزستان در عدم رای به وزیر پیشنهادی نیرو ، گفت: بعید می دانم نماینده های خوزستان ، چهارمحال و بختیاری و حتی لرستان به بیطرف رای دهد. خواسته مان از نمایندگان سایر استان های کشور نیز این است که به فردی که با هزینه میلیاردی در یک مورد سدی می زند که یکی از حاصلخیزترین دشت های کشور را به نمکزار تبدیل می شود ، رای ندهند.

وی افزود: غیرقابل تصور است نماینده ای در خوزستان وجود داشته باشد که تحت هر شرایط - چه دیدگاه حزبی و جناحی و چه تحت فشار مسئولین منطقه ای - بخواهد به بیطرف رای دهد و قطعا مردم خوزستان به هیچ وجه نماینده ای را که به حبیب  الله بیطرف رای دهد نخواهند بخشید .

رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان در بخش دیگری  از سخنان خود با اشاره به انتصاب دکتر عیسی کلانتری به عنوان رییس سازمان محیط زیست کشور ، گفت: دکتر کلانتری می تواند نقطه امیدی برای مردم خوزستان باشد. وی فرد مقتدری است و به هیچ وجه در کار خود اهل مسائل سیاسی و جناحی نیست که بخواهد تحت تاتیر آن نظر دهند و تصمیم بگیرند. نظراتشان در مورد سد گتوند نیز شفاف است .

وی در پایان گفت: خواسته مردم و کشاورزان از رییس جدید سازمان محیط زیست کشور این است که نظراتی که در مورد مخرب بودن سد گتوند ارائه داده است را با جدیت هر چه تمام برای حل بحران زیست محیطی این سد پیگیری نماید.


فیلمی که ادعای کذب بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو را رد می کند



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار