شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۷۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
در حالی سازمان هواپیمایی کشوری نرخ سرسام‌آور پرواز های اربعین را تکذیب کرده که به نظر می رسد مسئولان این زیرمجموعه وزارت راه یا از اتفاقات ناخوشایند بازار بی خبر هستند یا این‌که به نابسامانی موجود واقف‌اند اما خود را به خواب خرگوشی زده اند.

دیروز سازمان هواپیمایی کشوری به نقل از مدیر روابط عمومی اش قیمت ۲ میلیون تومانی نرخ پرواز‌های اربعین را تکذیب کرد. جعفرزاده در این باره گفت: «نرخ بلیت پرواز‌های ایام اربعین با هیچ گونه افزایشی رو به رو نبوده و شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر معرفی شده ملزم به فروش با نرخ بلیت در مسیر‌های تهران- نجف- تهران، تهران- بغداد- تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد- نجف- مشهد، مشهد- بغداد- مشهد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بلیت یکسره از مبدا تهران ۶۰۰ هزار تومان و یکسره مشهد به دو مقصد نجف و بغداد ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.»

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به منظور ساماندهی و جلوگیری از اختلال در فروش بلیت پرواز‌های ایام مذکور لیست تکمیلی (پیوست) نمایندگان رسمی فروش بلیط پرواز‌های ایام اربعین را جهت رفاه متقاضیان با ذکر آدرس و شماره تلفن‌های آن مراکز اعلام کرده است.

وی بیان کرد: هر گونه فروش خارج از نرخ اعلام شده تخلف محسوب شده و در صورت ارسال شکایات از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir به طور حتم با متخلفان برخورد خواهد شد. به گزارش تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری گویا خود را به خواب خرگوشی زده است، در حال حاضر به راحتی می‌توان بلیت رفت و برگشت مشهد-نجف نه با قیمت‌های مصوب بلکه با قیمت حدود ۲ میلیون تومان خریداری کرد.

هر چه خرید بلیت پرواز‌های اربعین با قیمت‌های مصوب برای مردم سخت است به همان اندازه خرید بلیت‌های چارتری با قیمت‌های سرسام‌آور که برخی وب‌سایت‌ها آنرا عرضه می‌کنند راحت است. طی سال‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بخشی از صندلی‌های پروازی خود را به خصوص در ایام پیک سفر‌ها از جمله اربعین حسینی به صورت چارتری به شرکت‌های فعال در این حوزه واگذار می‌کنند. این واسپاری پُر خیر و برکت (برای برخی ایرلاین‌ها و دلالان) شرایطی را به وجود آورده تا در نبود تناسب بین عرضه و تقاضا، پرواز‌های اربعین با نرخ‌های سرسام آور بفروش برسد.

در این بین واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور به گرفتاری‌های مردم در این بخش جالب و تاسف‌بار بوده است. این زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی یا موضوع افزایش قیمت‌ها را تکذیب کرده یا این که توپ کم کاری‌های خود را به زمین سایر فعالان حوزه حمل ونقل هوایی مسافری انداخته است. سازمان مذکور به ویژه طی دو سال و چند ماه اخیر نتوانسته انتظارات قانونی را برای احقاق حقوق مسافران برآورده کند که نمونه بارز آنرا می‌توان در بی توجهی ایرلاین‌ها به دستورالعمل رعایت حقوق مسافران به خوبی مشاهده کرد.

سازمان هواپیمایی بیش از آن که به دنبال انجام وظایف قانونی خود باشد درگیر حواشی صنعت حمل ونقل هوایی کشور بوده است. با توجه به مصائب متعددی که بر مردم در بخش حمل‌ونقل هوایی رفته، لازم است وزیر طرفدار حقوق شهروندی برای ساماندهی به وضعیت بغرنج این بخش نیز هر چه زودتر وارد عمل شود. به نظر می‌رسد نسخه تغییر ساختاری که در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ورود مدیرعامل جدید این شرکت در حال انجام است باید برای سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی ربط در حمل ونقل هوایی کشور پیچیده شود.


/تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار