شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۶۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
در این بین از نیکزاد نیز به عنوان یکی از گزینه های استانداری نام برده می شود. البته نیکزاد تاکنون چنین شایعه ای را تایید نکرده است.

شوشان : انتخابات ریاست جمهوری در ایران ، مدیران کلان استان ها را هم دستخوش تغییر می کند و هر دولت بنا به مشی و خط فکری ، دست به تغییراتی در ترکیب مدیران استانی می زند. روی کار آمدن استاندارانی همچون مقتدایی ، معین ، حیات مقدم و حجازی گویای این امر است که استانداران با دولت ها تغییر می کنند. پس از حماسه 24 خرداد و انتخاب روحانی به عنوان منتخب مردم ، گمانه زنی هایی درخصوص تغییر مدیران در سطح وزارتخانه ها و همچنین در سطح استان ها صورت گرفته و آنگونه که از قرائن پیداست خوزستان در راس تغییرات مدیریتی قرار خواهد داشت.

از همان ابتدای آمدن دکتر حجازی و نشستن او بر صندلی مدیریت کلان استان ، زمزمه های رفتن او مطرح شد ولی حجازی نشان داد در عرصه ماندن ، تبحر خاصی دارد. بخشی از بدنه اصولگرایان استان وی را اصولگرا نمی دانند.

برخی ها می گویند که حجازی یک کارگزارانی است . این اتهامات در آن زمان هر چند برای استاندار تلخ بود اما در این دوره ، بهترین تکییه گاه حجازی برای ماندن محسوب می شود چرا که رییس جمهوری انتخاب شده که از حمایت کارگزاران و هاشمی برخوردار است.البته کمتر کسی احتمال می دهد که حجازی باز هم استاندار باقی بماند اما در عرصه سیاست هیچ امری بعید نیست.


مقتدایی از رقابت ماراتن فرسایشی تصدی استانداری کنار رفت

گزینه بعدی استانداری خوزستان عبدالحسین مقتدایی است که همراه به عنوان یکی از نیروهای معتدل از او یاد می شود. وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای منتشر کرد و از کاندیداتوری روحانی حمایت کرد. اما اخیرا دکتر عبدالحسین مقتدایی استاندار اسبق خوزستان و هرمزگان که در محافل سیاسی جز شانس های نخست استانداری خوزستان بحساب می آمد با انتشار نامه ای خطاب به نخبگان استان و رسانه ها استان اعلام کرده که در حال حاضر آماده پذیرش هیچ مدیریتی در سطح استان نیست وی همچنین خطاب به نمایندگان گفته است:" نمی خواهم به کلاس اول برگردم"

گمانه زنی ها درخصوص گزینه استانداری کماکان همچنان ادامه دارد و هر روز از گزینه های مختلفی همچون سید شریف حسینی ، نیکزاد ، علی عزتی ، جاسم جادری و .. نام برده می شود.


سیدشریف حسینی خبر از طرح نام نیکزاد وزیر دولت احمدی نژاد در جمع نمایندگان داد

در این بین از نیکزاد نیز به عنوان یکی از گزینه های استانداری نام برده می شود. البته نیکزاد که به قول رحیمی معاون سابق دولت احمدی نژاد ، گل زیبای دولت احمدی نژاد بود تاکنون چنین شایعه ای را تایید نکرده است. در این بین از نیکزاد نیز به عنوان یکی از گزینه های استانداری نام برده می شود. البته نیکزاد که به قول رحیمی معاون سابق دولت دهم ، گل زیبای دولت احمدی نژاد بود تاکنون چنین شایعه ای را تایید نکرده است.

در همین رابطه ، نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد گمانه زنی های مختلف در مورد استاندار آینده خوزستان اظهار داشت:با وجود اختلاف رای های موجود در مجمع نمایندگان استان و همچنین تاثیر گذار بودن نهادها و دستگاه های دیگر در انتخاب استاندار،رسیدن به یک گزینه واحد کار بسیار دشواری میباشد و ما همچنان در حال رایزنی برای رسیدن به یک گزینه واحد هستیم. وی در مورد گمانه زنی های مربوط به علی نیکزاد نیز اظهار داشتند:" آقای نیکزاد برای این سمت اعلام آمادگی کردند " ولی در مجمع نمایندگان استان در مورد ایشان اختلاف نظر وجود دارد.



علی عزتی هم عطای استانداری را به لقایش بخشید

از دیگر گزینه های استانداری خوزستان علی عزتی است . وی که سابقه نمایندگی مردم شهرستان های دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد اخیرا گفته است : قادر به ورود به عرصه مدیریت اجرایی جدیدی به دلیل مشکلات شخصی نیستم.

علی عزتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی و کمک به دولت جناب آقای دکتر روحانی را برای خود افتخار می دانم.وی افزود: در برهه فعلی به دلیل مشکلات شخصی قادر به ورود به عرصه مدیریت اجرایی نیستم.علی عزتی با تاکید بر اینکه هیچ تلاشی برای تصدی استانداری انجام نداده است، افزود: تاکنون از جانب بنده برای تصدی استانداری هر سه استان ایلام، خوزستان و لرستان که نام اینجانب مطرح شده هیچ گونه رایزنی انجام نداده ام.

عزتی ادامه داد: اگر حمایتی از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در زمان انتخابات ریاست جمهوری از سوی اینجانب انجام گرفته بر حسب وظیفه بوده و انتظار هیچ مسئولیتی از دولت آقای روحانی را ندارم.این نماینده سابق مجلس ضمن تشکر از ابراز محبت مردم استان های ایلام، خوزستان و لرستان تصریح کرد: برای موفقیت همه خدمتگزاران دولت تدبیر و امید و جناب آقای دکتر روحانی دعا می کنم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
comment
1
1
comment همش دروغه . معلومه کی استاندار میشه
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
comment
comment موافقم
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
comment
2
1
comment همش دروغه . معلومه کی استاندار میشه
comment
پسندیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
comment
3
0
comment شمسایی در حال رایزنی های گسترده است و به نظر میاد کسی که این دردسر را دوست داشته باشه باید استاندار بشه و البته شناخت از وضعیت سیاسی و اجتماعی و اجرایی استان شرط اوله که به نظر میاد شمسایی همه را داره
comment
رئیس زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
comment
1
0
comment بله آقای ....خیلی به درد ریخت و پاش بیت المال می خوره ، بعداً هم که کسی نیست که به تخلفاتش رسیدگی کنه!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment فقط مرعشی می تواند.
comment
بهنام
|
United States
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
comment
1
0
comment سلام:مهندس شمسایی تمام زیروبم خوزستان را ازش مطلع است/ مهندس شمسایی مدیریتش زبانزدخاص و عام است و واقعا به خوزستان تعصب دارد
comment
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
comment
1
0
comment اقای وزیر کشور اگر می خواهید دین خود را به شهدا ادا کنی با انتخاب شمسایئ دل شهدا رو شاد کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار