شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
اهواز یک شهر قومی است و شهردار بومی قطعا کارآمدتر از یک شهردار غیر بومی است و حتا در مسایل شناخت قومی و توسعه شهری،سیدخلف موسوی از آقای احمدی نژاد نیز قوی تر عمل می کند.

شوشان : روزنامه وحدت در مصاحبه ای با شیرمردی عضو شورای شهر اهواز نوشت : دکتر هوشنگ شیرمردی، عضو هیئت رئیسه ی شورای شهر اهواز در نشست خبری که در روزنامه ی وحدت برگزار شد، گفت: شورا پیش از آن که رنگ و بوی سیاسی بگیرد، یک اصل عقلانی است که مشورت کردن و به شور نشستن بر عقلانی بودن آن صحه می گذارد.

وی حرکت شورا را تابو شکنی عنوان کرد و با اشاره به حواشی و جنجال های جدا شدن کوت عبدالله از اهواز تصریح کرد: اعضاء شورا یک سید مسلمان و فرد کارآمد و توانمند را به عنوان شهردار انتخاب کردند که قطعا ناظراعمال وی نیز هستند و اگر خدای نکرده این شهردار ناکارآمد باشد، اعضایی که شهردار را انتخاب کرده اند، قطعا اولین افرادی هستند که در مخالفت با وی موضع خواهند گرفت و افرادی هم که رای به دیگری داده اند، با شخص شهردار مشکل ندارند.چرا که ما با هیچ احد و ناسی عهد اخوت نبسته ایم.

دکتر شیرمردی افزود: یکی از صفات اهل ایمان این است که در کارها مشورت می کنند، در به دست آوردن رای درست به مشورت می نشینند و از رای صاحبان نظر و اندیشه بیشترین بهره را می گیرند. امر شورا و مشورت آنچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره به نام شورا را به آن اختصاص داده است. وی با اشاره به فرموده ی حضرت علی (ع) که مشورت کردن و شور کردن موجب دوری از استبداد می شود گفت: تلاش در جهت برآوردن نیازهای مردم، ویژگی اخلاق پسندیده است که در آموزه های دین تاکید فراوان بر آن شده است. وی افزود: شورا پیش از آن که رنگ و بوی سیاسی بگیرد یک اصل عقلانی است که مشورت کردن و به شور نشستن بر عقلانی بودن آن صحه می گذارد.

عضو هیئت رئیسه ی شورا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که عده ای می گویند اعضاء شورا به صورت محفلی اقدام به انتخاب شهردار کردند،در صورتی که لازم بود در یک نشست، عملکردها از طرف گزینه های پیشنهادی ارائه شود که هم افکار عمومی آن ها را مورد سنجش قرار دهند و هم شورا تصمیم گیری کند گفت: نمی دانم منظورشان از انتخاب محفلی چیست. اگر منظور این باشد که کاری خلاف مقررات شهر یا خدایی نکرده به بهانه سوء نیت باشد، به صراحت می گویم که به هیچ وجه چنین اتفاقی نیفتاده است و بر اساس ارتباط اعضای شورا و با توجه به فرصت موجود ایجاب می کرد برای رسیدن به راه کارهای بهتر، همدیگر را پیدا کنند، شور و مشورت کنند، انتخاب شهردار به این شکل انجام شد.آنها که دم از محفل زده اندفقط بدنبال ایجاد تشنج هستند.

شیرمردی اظهار کرد: با وجود این که 21 نفر اعضاء شورا، هرکدام با یک دیدگاه، سلیقه و گرایش مختلف در شورا آمدند اما همه افراد کارآمد، دلسوز و با سوابق و پیشینه ی ارزشمندی هستند که در عین حال دغدغه ی خدمت دارند و چیزی که به بیرون انعکاس داده شده و ممکن است مردم برداشت هایی سوء داشته باشد، را نمی پذیرم. وی با بیان این که شهردار انتخاب شده، یکی از مدیران با سابقه است که مدتی فرماندار شهرستان های ویژه ی آبادان، دزفول و شوشتر و... بوده و در عین حال از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است، در یک کلام می توانم بگویم یکی از سرمایه های ارزشمند استان است. شیرمردی اذعان داشت: خواهید دید که سید خلف موسوی یک عملکرد متعالی خواهند داشت که منشا خیر و برکات در شهر اهواز می شود. عضو هیئت رئیسه ی شورای شهر اهواز در ادامه گفت: در گوشه و کنار برخی ازاعضاء شورا گزینه های دیگری داشتند که دسترسی به افکار و اندیشه های افراد که ما نمی شناختیم و با افکار و اندیشه های شهردار منتخب کمتر آشنا بودند و این طبیعی است. وی حرکت شورا را تابو شکنی عنوان کرد و با اشاره به حواشی و داستان ها و جنجال های جدا شدن شهرستان کارون تصریح کرد: اعضاء شورا یک سید مسلمان و فرد کارآمد و توانمند را به عنوان شهردار انتخاب کردند که قطعا ناظراعمال وی نیز هستند و اگر خدای نکرده این شهردار ناکارآمد باشد، اعضایی که شهردار را انتخاب کرده اند، قطعا اولین افرادی هستند که در مخالفت با وی موضع خواهند گرفت و افرادی هم که رای به دیگری داده اند، با شخص شهردار مشکل ندارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار وحدت مبنی بر شروع کار جنجالی شورا گفت: چیزی به نام جنجال وجود نداشت.آن چه که بود و هست، دغدغه خدمت بود و از آن جایی که افراد شورا، از کارشناسان مسلط به امور هستند، طبیعی است که هر کدام می خواستند به هر طریقی شده، حرفشان را به کرسی بنشانند، چرا که صاحب نظر هستند. شیرمردی با بیان این مطلب که اگر در یک کلاس درس بروید و معلمی سر کلاس بیاید، چون سطح علمی وی از همه ی دانش آموزان برتر است، قطعا همه در سکوت، گوش می کنند. ولی اگر در اتاق اساتید بروی و اگر پنج نفر استاد در آنجا باشند به این سادگی تمکین نمی کنند گفت: بالاخره هر استادی برای خودش نظری دارد، و شما باید شورای شهر را به عنوان اتاق اساتید و خبره ها ببینید.وی در خصوص اولین اقدام شورا گفت: شورا در همه ی زمینه ها برنامه های مفصلی دارد که یکی از اقدامات در حوزه ی عمران شهری است و برای ورودی های شهربرنامه دارد. ضمن این که شورا یک اتاق فکر دارد که از طریق آن برنامه های اولویت دار و قابل اجرا را با توجه به بودجه و امکانات و پرسنل شهرداری، همه ی برنامه ها را در دستور کار قرار می دهد و اجرا می کند.

شیرمردی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که توسعه فرهنگی محور توسعه پایدار شهری و توسعه ی اقتصادی و چرخه ی مدیریتی است ولی زیر ساخت های شهری اهواز در حد یک کلان شهر نیست، گفت: معتقدم فرهنگ زیر بنای توسعه است. قطعا شورا هم در مقوله ی فرهنگ سازی اقدام می کند، با توجه به ترکیب جمعیتی قطعا فرهنگ محوری در مناطق مختلف اهواز مد نظرخواهد گرفت و برنامه هایی دارد. وی با اشاره به مواردی که در شورای قبلی اتفاق افتاد گفت: شاید یکی از مقوله هایی که قبلا دنبالش بودیم و اتفاق نیفتاد، با توجه به شهردار منتخب و با مشاوره ی صاحب نظران، انشاءالله شاهد انجام آن به بهترین نحو ممکن خواهیم بود و این را با قاطعیت می گویم.

یکی دیگر از خبرنگاران با گفتن این جمله که «کنایه ی کلان روستا بودن شهر اهواز و در تعارف مدیران، کلان شهر در بین رسانه ها و مردم وجود دارد» که برای توسعه نیاز به اکیپ مدیریتی کارآمد دارد،این گونه سوال کرد که شنیده می شود اعضای شورا قول و وعده ی هایی برای شهردار شدن به برخی افراد می دهند که تخصصی در زمینه های عمران و آبادانی شهر ندارند، اعضاء شورا تا چه حد به این موضوع اهمیت می دهند؟ شیرمردی در پاسخ، با بیان این که همه ی اعضا شورا نظر واحد دارند که پیکره ی شهرداری اهواز، پیکره ی قدرتمندی از کارشناسان در رشته های مختلف مورد نیاز شهری است، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته کارشناسان بنا به دلایل مختلف مورد بی مهری واقع شدند و در انزوا هستند، همه ی اعضاء تلاش می کنیم که از این پیکره ی کارشناسی قدرتمند شهرداری استفاده بهینه داشته باشیم و با تمام توان از این موضوع حمایت می کنیم.

وی در خصوص قول و وعده های اعضای شورا برای شهردار شدن برخی افراد غیر متخصص گفت: خوشبختانه هم در ترکیب شورا و هم در شهرداری، کسانی که مسلط به کار هستند، استفاده می شوند و اگر کسی از اعضای شورا با فرد یا افرادی پیوند اخوتی بسته، این حرف ها نیست و هیچ معامله ای با کار و منافع مردم و عمران و آبادانی شهر صورت نخواهد گرفت و اعضای شورا در چنین مواردی کوتاه نمی آیند.

عضو شورای شهر اهواز در پاسخ به اختیارات سرپرست شهرداری گفت: اختیارات محمد صفری در 21 بند بررسی می شود که 15 بند آن تصویب شده است که در فاصله استراحت میان برنامه خدمت رسیده ام و بندهای دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر شنیده ها در خصوص این موضوع که دیگر کلان شهر ها به دنبال رئیس جمهور سابق یا وزرایش هستند، گفت: اهواز یک شهر قومی است و شهردار بومی قطعا کارآمدتر از یک شهردار غیر بومی است و حتا در مسایل شناخت قومی و توسعه شهری،سیدخلف موسوی از آقای احمدی نژاد نیز قوی تر عمل می کند. وی در ادامه گفت: ما از یازده نفر از رجال سیاسی استان در حوزه های مختلف ازجمله آقای مقتدایی استاندار سابق دعوت کردیم که دعوت را نپذیرفتند در نتیجه سید خلف موسوی که نفر دوازدهم بود، به عنوان شهردار انتخاب شد.

دکتر شیرمردی در پایان با بیان این که شهرداری اهوازمبلغ یک هزار میلیارد تومان مطالبات دارد، ازنمایندگان مجلس,نمایندگان خبرگان رهبری و دگیر مسئولین درخواست کرد: در پیگیری مطالبات شهرداری اعضای شورا و شهردار را حمایت نمایند تا جهشی در توسعه و آبادانی شهر ایجاد شود. وی افزود: دریافت این مطالبات، تاثیر بسزایی در توسعه ی همه جانبه ی شهر می گذارد.که انشالله با همت همه مسئولان این مهم محقق خواهد شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
وجدان یگانه محکمه ایست که احتیاج به قاضی ندارد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
comment
0
0
comment .......آقا بیخیال
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار