اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸

چهارمين جشنواره بين المللي شعر عربي رضوي ?يادمان دعبل خزاعي? پنجشنبه شب با معرفي آثار برتر در شوش دانيال به كار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار شوشان، استاندار خوزستان در آيين اختتاميه اين جشنواره كه در محل مجتمع فرهنگي دعبل خزاعي برگزار شد در سخناني يكي از خدمات ارزشمند و پر خير و بركت امام رضا (ع) به سرزمين ايران را احياي هنر اسلامي در بخش ها و زمينه هاي مختلف عنوان كرد.

سيدجعفر حجازي افزود: با ورود امام رضا (ع) به سرزمين ايران هنر شكل جديدي به خود گرفت و هنر تعزيه ، پرده خواني ، نقالي و معماري جلوه اسلامي يافت.

وي ماندگاري هنر ايراني اسلامي براي جهان اسلام و بشريت را از ديگر بركات حضور هشتمين پيشواي شيعيان جهان در سرزمين ايران برشمرد و گفت:با گسترش هنر ايراني اسلامي در جهان ، شعراي گرانقدري چون دعبل خزاعي و ديگر شعراي اهل بيت (ع) در دوره هاي مختلف توانستند پيام عاشورا ، پيام اسلام و پيام ولايت را از طريق شعر و ادب و هنر در جهان منتشر كنند.

استاندار خوزستان برگزاري جشنواره بين المللي شعر رضوي را در راستاي انتشار پيام ولايت و پيام اسلام به زبان شعر و ادب و هنر دانست و افزود:شوراي فرهنگ عمومي و شوراي قرآن استان خوزستان تلاش مي كند اين جشنواره هر سال پربارتر و گسترده تر برگزار شود.

حجازي حضور شاعران عرب زبان از ديگر كشورهاي مسلمان در اين جشنواره را غنيمت شمرد و افزود:بايد تلاش كرد با برنامه ريزي در جشنواره سال آينده تعداد شاعران بيشتري از كشورهاي مسلمان در اين جشنواره شركت كنند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان نيز در اين جشنواره در سخناني گفت: جشنواره بين المللي شعر عربي رضوي يادواره دعبل خزاعي يكي از مطالبات جهان اسلام در حوزه اهل بيت (ع) بود كه محقق شد.

حجت الاسلام سيدلطف اله سپهر افزود:شعر و ادبيات مخصوصا ادبيات عرب در محضر ائمه اطهار (ع) از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده و شاعراني چون دعبل خزاعي با اشعار زيباي خود از دستان مبارك ائمه اطهار (ع) هديه گرفتند.

وي در ادامه به تشريح روند برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي شعر عربي رضوي در استان خوزستان پرداخت و گفت:اين جشنواره نسبت به جشنواره سال قبل از نظر كمي و كيفي رشد قابل توجهي داشته و علاوه بر شاعران ايراني ، شاعراني از ۱۰ كشور عراق ، يمن ، مصر ، كويت ، بحرين ، لبنان ، عمان ، سوريه ، فلسطين و سودان آثار خود را به اين جشنواره ارسال كردند.

سپهر افزود: ۲۰۷ اثر در بخش هاي مختلف به دبيرخانه اين جشنواره ارسال گرديد كه از اين تعداد ۲۹ اثر به عنوان آثار برگزيده براي قرائت در جشنواره انتخاب گرديد.

در آيين اختتاميه هيات داوران جشنواره هشت اثر را به عنوان آثار برگزيده جشنواره چهارم معرفي كرد كه با اهداي تنديس جشنواره به همراه لوح تقدير و هديه از آنان تجليل به عمل آمد.

هيات داوران اثر احمد الحدراوي از كشور عراق را به عنوان اثر برتر اين جشنواره انتخاب و معرفي كرد.

همچنين آثار قاسم باوي و سالم ساري از كشور ايران را به عنوان اثر دوم و سوم و اثر سمير مقبل از كشور بحرين را به عنوان اثر چهارم انتخاب كرد.

آثار مسعود حاتمي ، مرتضي آل كثير ، علي حاتمي و حسين سلامت از ايران به عنوان آثار پنجم تا هشتم جشنواره معرفي شدند.

در اين جشنواره خانم نصرت عقيلي به عنوان بانوي برتر جشنواره معرفي كه تنديس جشنواره به همراه لوح تقدير به وي اهدا گرديد.

در آيين اختتاميه جشنواره و به پاس تجليل از خدمات استاندار خوزستان در برگزاري اين جشنواره ، لوح تكريم ، تنديس جشنواره ، پرچم رضوي و نيز عبا و چفيه متبرك به بارگام امام رضا (ع) به وي اهدا گرديد.

در آيين اختتاميه چهارمين جشنواره بين المللي شعر عربي رضوي كه درجوار بارگام شاعر اهل بيت (ع) دعبل خزاعي در شوش دانيال برگزار شد تعدادي از شاعران داخلي و خارجي شركت كننده اشعار خود را به زبان عربي قرائت كردند.

چهارمين جشنواره بين المللي شعر عربي رضوي از سري برنامه هاي يازدهمين جشنواره بين المللي امام رضا (ع) بود كه براي چهارمين سال در استان خوزستان برگزار مي شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار