اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
شوشان خرمشهر:سمیه مهری کارگردان نام آشنای سینما و تئاتر با سریال 16 قسمتی تابو به خانه ها می آید.
مهری کارگردان تئاتر ثانیه صفر که در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر جوایز متعددی را کسب کرده است،برای اولین بار ، با سریال 16 قسمتی ایرانی در بخش  هنر و تجربه به مقوله های تازه ای از مشکلات جامعه و تابوهای آن پرداخته است.
سمیه مهری در گفتگو با خبرنگار شوشان از وضعیت جامعه و مشکلات متفاوت و اغلب عجیب، در خصوص برخی از موارد خاص همچون بیماری های نادر، ترنس ها و ... اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جامعه ما بسیاری از تغییرات جسمی ، جنسی ، رفتاری و ... جایگاه مناسب خودش را پیدا نکرده و ما با حرف نزدن درباره آنها ، میخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم، در صورتی که باید ریشه ای و بنیادی مشکلات جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.
وی ادامه داد: مستند تابو که در 16 قسمت ارائه خواهد شد، در سه قسمت اول،  به ترنسها و مشكلات اين قشر از جامعه و اختلالات جنسی پرداخته است و از مشکلات و حواشی حول آنها گرفته تا نحوه برخورد با آنها و راه حل های موجود را بیان کرده است.
کارگردان سریال مستند تابو با اشاره به مشکل ترنس ها در ایران گفت: حتي صحبت كردن در مورد اين مسئله در جامعه ما خيلي مهجور مانده، به طوری که ناشناخته و نفی شده باقی مانده است.
مهری با اشاره به عدم آگاهی مناسب مردم از این اختلالات ژنی گفت: متاسفانه جامعه ما اگاهي كمی نسبت مسائل روز پزشکی دارد ، و این سریال براي بالا بردن سطح اگاهي همه ما نسبت به تمام اقشار از بيماري هاي نوظهور تا سرنوشت این افراد توليد شده است.
دکتر سمیه مهری ادامه داد : تا به اینجا افراد زیادی همچون لويس چگنواريان، پرواز همايي، شراره رخام ، مرجانه گلچين، رويا نونهالي ، دكتر محمود عزيزي  ياراتا ياران ، فاطيما درستكار ،الهام صفوي زاده و حسن اسدي ، در این مسیر با ما همکاری داشته اند .
وی با نهایت تاسف و عدم همکاری برخی از هنرمندان عنوان کرد: برای ادامه این پروژه، از  هنرمندان زیادی دعوت شد، که متاسفانه خیلی از افراد سر شناس که در فضای مجازی مدعی حمایت از این اقشار جامعه هستند، با ما همکاری نکردند و بسیاری نیز دعوت ما را اجابت  کردند. اما این امر یک همت جمعی برای از بین بردن نا آگاهی های جامعه احتیاج دارد.
مهری در پایان با اشاره به زمان پخش این مستند گفت: به زودی قسمت های اول تا سوم این مستند به بازار خواهد آمد و امیدوارم برای رفع مشکلات زیادی که به شکل تابو در جامعه ما مسکوت مانده اند گامی موثر در راستای آگاهی بخشی برداشته باشم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار