اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
رئیس جمهوری:
رئیس‌جمهوری گفت: مردم توجه دارند که حرکت توسعه‌ای و سازندگی کشور در شرایطی اتفاق افتاده است که با 3 مسأله مواجه بودیم که معمولاً در این حوادث مهم، ارزش رشد و پیشرفت، چند برابر می‌شود.
حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت در سخنانی با اشاره به فرا رسیدن 19 دی؛ سالروز قیام مردم قم، تصریح کرد: قم و حوزه علمیه این شهر در نهضت اسلامی، به عنوان پیشران حرکت انقلابی، نقش بسیار مهم و زیادی داشتند و قیام 19 دی مردم قم ، روند پیروزی انقلاب اسلامی را وارد مرحله نوینی کرد.

وی همچنین تبیین اقدامات انجام شده و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را ضروری خواند و با اشاره به نزدیک شدن جشن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: در این ایام مسئولین اجرایی و غیر اجرایی، کارگزاران دولت و نظام و رسانه‌های همگانی، وظیفه مهم تبیین اقدامات انجام شده و دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را برعهده دارند.

رئیس‌جمهور افزود: اولین حادثه مهمی که در سال 42 رخ داد، فروردین ماه آن سال در مدرسه فیضیه بود و بعد هم در دیگر حوادث انقلابی، قم همواره پیشران این حرکت انقلابی بود و البته مردم سراسر کشور هم از این حرکت و نهضت حمایت کردند و امام(ره) هم به خوبی رهبری کرد.

روحانی با اشاره با روند حوادث و حرکت‌های مهم انقلاب از سال 42 تا بهمن 57 که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید، گفت: یاد و خاطره شهدای 19 دی را که از روزهای مهم و فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب ما است، گرامی داشته و حرکت و ایثار مردم قم و همه شهرهای ایران در راه پیروزی انقلاب شکومند اسلامی را پاس می‌داریم.

وی با تشریح سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور از روز پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، گفت: تغییر ساختارهای کشور با پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی 8 ساله و تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران، سه حادثه مهم در روند اقتصادی کشور در طول این 40 سال بوده که به اشکال مختلف روی داده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز در آستانه چهلمین جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اشتغال جوانان و تامین معیشت مردم دو اولویت اصلی و مهم همه ما در کشور است و نباید اجازه دهیم مردم با مشکل مواجه شوند.

روحانی اظهارداشت: مردم توجه دارند که حرکت توسعه‌ای و سازندگی کشور در شرایطی اتفاق افتاده است که با 3 مسأله مواجه بودیم که معمولاً در این حوادث مهم، ارزش رشد و پیشرفت، چند برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه اولاً وقتی انقلاب می‌شود، افراد، کارگاه‌ها، مسئولین‌ سیاسی و ساختاری اقتصادی عوض می‌شود و مشخص است که در همان سال انقلاب، خود به خود فعالیت‌ها نیمه تعطیل می‌شود، ادامه داد: در سال بعد انقلاب نیز تغییرات ایجاد می شود و فعالیت‌ها نیمه تعطیل است. با حوادث و مشکلاتی که در سال‌های 58 و 59 برای استقرار انقلاب مواجه بودیم، معمولا حرکت به سمت پیشرفت و توسعه سخت و مشکل می‌شود اما روند توسعه و پیشرفت حتی در آن شرایط هم ادامه یافت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه حادثه دوم، مسئله جنگ تحمیلی بود و ما را دچار مشکل کرد، اظهار داشت: جنگی بر ما تحمیل و به کشورمان تجاوز و بخشی از سرزمین ما اشغال شد که در ظاهر توسط بعثی‌ها در عراق و در باطن نیز تقریباً همه از جمله کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی به استثناء چند کشور در پشت این جنگ بودند.

روحانی تاکید کرد: همه پشت سر صدام بودند و با جنگی مواجه شدیم که دنیا با ما جنگید و بحمدالله ملت، جوانان، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و همه مردم، با مقاومت و ایستادگی‌، ما را به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به حادثه سوم و اینکه بعد از جنگ،کشور در مسیر سازندگی و حرکت درست قرار گرفته بود که فشار تحریم‌ها افزایش یافت، تصریح کرد: تحریم آمریکا برای سرمایه‌گذاری نفت و گاز به دولت آقای هاشمی رفسنجانی مربوط می‌شود و درآن زمان خرید نفت را تحریم کردند.

رئیس‌جمهور افزود: همه اینها به جز تحریم‌هایی که از سال 59 علیه ما شروع شد، شرایطی است که بعد از جنگ برای ما رخ می‌دهد و سپس به بهانه مسئله هسته‌ای تحریم‌های شورای امنیت علیه ما آغاز شد که آن تحریم‌ها تا سال 94 باقی ماند و در آن سال توانستیم این تحریم‌ها را رفع و یک فضای تنفسی پیدا بکنیم.

روحانی اضافه کرد: دوباره از طریق توطئه تندروهای آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای منطقه، فشار را بر کشور و مردم ما وارد کردند. این 3 حادثه بسیار مهم در روند اقتصادی کشورمان می‌توانست کند کننده روند توسعه باشد اما آمار و ارقام دستاوردها در همه حوزه های صنعتی، کشاورزی، اجتماعی، بهداشتی، آموزشی قدرت نظامی، سازندگی و عمران و آبادانی، شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک به مردم و مستضعفین، با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با تشکر از مردم به عنوان بانیان اصلی تحقق همه دستاوردها و موفقیت‌ها، اظهار داشت: البته در این میان همه دولت‌ها نقش و سهم خودشان را دارند ولی مقاومت و ایستادگی، تلاش، ایثار و فداکاری مردم نقش اصلی و موثر دارد.

رئیس‌جمهور افزود: امروز شاهدیم کسانی که در جنگ مجروح و جانباز شدند، بعد از سی و چند سال درد و مشقت، با افتخار از حوادث دفاع مقدس خودشان و خانواده شهدا با افتخار از ایثار خود یاد می‌کنند و این به عنوان نمونه‌ای از ایستادگی و عظمت ملت بزرگ ما برای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

روحانی خاطرنشان کرد: آنچه در این انقلاب دنبال می‌کردیم، این بود که از حکومت فردی نجات پیدا کنیم. فرد بر ما حاکم نشود، یک نفر به عنوان شاه بر مردم حاکم نباشد و بعد هم منتظر بمانیم که هر وقتی که مرد، پسرش دو مرتبه روی کار بیاید. این سلطنت پدر و پسری را در انقلاب از بین بردیم و مردم حاکم شدند و رأی مردم حکومت را به وجود می‌آورد، مجلس و خبرگان درست می‌کند و این رأی مجلس است که دولت را درست می‌کند.

وی تصریح کرد: همه چیز در کشورمان بر مبنای آراء مردم است و این حاکمیت ملی، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ما بود و این را باید تبیین کنیم. این همه انتخاباتی که در کشور برگزار شد و برگزار می‌شود و ان شاء الله سال آینده هم انتخابات داریم، نشان می‌دهد که کشور ما بر مبنای انتخابات، رأی مردم و صندوق آراء است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه، انقلاب اسلامی، استقلال را برای ما به ارمغان آورد، گفت: قبل از انقلاب دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند و آمریکایی‌ها و برخی از اروپایی‌ها در کشور ما همه کاره بودند و در همه امور از جمله ارتش و نیروهای مسلح، صنعت نظامی، اقتصاد، فرهنگ و رادیو و تلویزیون مداخله می‌کردند اما امروز مردم ایران تصمیم‌گیر اصلی هستند.

روحانی افزود: 36 آمریکایی کانال 2 تلویزیون زمان رژیم گذشته را که یکی کانال آموزشی بود، هدایت می‌کردند و همه کشور دست آنها بود اما انقلاب اسلامی برای ما حاکمیت ملی و استقلال آورد و امروز مردم ما احساس می‌کنند که دین‌، فرهنگ و معنویت‌شان بیشتر مورد احترام است و الحمدالله در زمینه توسعه هم گام‌های بسیار مهمی برداشتیم.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم، گفت: از وزرا، معاونین و همه مسئولین دستگاه‌ها و هچنین از رسانه ملی و صدا و سیما و از همه روزنامه‌ها و فضای مجازی و دست‌اندرکاران خواهش می‌کنم که واقعیت انقلاب ما را به خوبی تشریح کنند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: خدای ناکرده اگر این دستاوردها و واقعیت های انقلاب را درست توضیح ندهیم، به خون شهدا، فداکاران، جوانان، علما و امام(ره) و همه آنهایی که تلاش کردند و این کار عظیم و بزرگ را انجام دادند، خیانت کرده‌ایم.

روحانی با بیان اینکه در آستانه چهلمین جشن‌ پیروزی انقلاب هستیم، گفت: ان‌شاء‌الله در بهمن ماه وارد چهل و یکمین سال انقلاب می‌شویم و در تبلیغات این جشن پیروزی باید واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دو وظیفه مهم دولت و مسئولین دولتی را در شرایط امروز جامعه مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز هر کدام از ما در هر بخشی که کار و تلاش می‌کنم دو وظیفه مهم اشتغال جوانان و معیشت مردم را برعهده داریم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ببینید در این شرایط سخت اقتصادی اگر یک خانواده‌ای دو جوان داشته باشد و هر دو بیکار باشند، چه شرایط سختی برایش پیش می‌آید و چه فشاری بر او وارد می‌شود، پس همه ما در ارگان‌ها و دستگاه‌ها باید تلاش کنیم جوان‌های ما مشغول به کار شوند.

روحانی تاکید کرد: یکی از وظایف سازمان برنامه و بودجه، اشتغال است. یعنی سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها باید بدانند، که وظیفه بزرگ همه ما مسئله اشتغال جوانان است. چون می‌دانیم در شرایط سخت یک عده‌ای بیکار یا از کار برکنار می‌شوند و یک عده نمی‌توانند ادامه کار بدهند. باید جبران کنیم و برای آن کسی هم که بیکار می‌شود، باید فکر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله دوم، معیشت مردم است که نباید در زندگی روزمره و نیازهای فوری و روزانه دچار مشکل شوند، تاکید کرد: تورم ماه آذر، 12 ماهه، 18 درصد است ولی تورم مواد غذایی و خوراکی ما 24 درصد است و این به نظر من مهم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی تورم کل را حساب می‌کنیم، مردم به آن کاری ندارند و 24 درصد به طور متوسط است که برای برخی اجناس 30 الی 40 درصد و برخی دیگر کمتر و بیشتر می‌باشد، گفت: از این بدتر زمانی است که نوسان هفتگی و روزانه در قیمت‌ها داشته باشیم.

روحانی تاکید کرد: درست است که در مسائل بانکی مشکلاتی داریم و یا ممکن است در حمل و نقل مسائلی داشته باشیم، ولی حتماً این مشکلات نباید به کالاهای اساسی و زندگی مردم منتقل شود.

وی افزود: برخی از همسایگان می‌توانند رابطه صمیمانه‌تری با ما داشته باشند و این کار امکان‌پذیر است و امروز این را شاهد هستیم و می‌بینیم که همسایگان شرایط بهتری از گذشته دارند.

رئیس‌جمهور گفت: معیشت مردم و مواد لازم برای زندگی مردم که جزو خرید روزانه است، باید یک مبنایی داشته و ثباتی پیدا کند و بازار باید آرامش داشته باشد.

روحانی با بیان اینکه امروز خوشبختانه در زمینه ارز با تلاش‌هایی که بخش اقتصاد و بانک مرکزی کرده است، یک آرامش نسبی وجود دارد، اظهارداشت: می‌خواهیم این آرامش را تداوم بخشیده و حفظ کنیم. تولید بسیار مهم است و باید کاری کنیم که دچار مشکل نشود.

وی خاطرنشان کرد: از نکات ضروری برای جلوگیری از ایجاد مشکل در زندگی مردم، اشتغال است و فرقی نمی‌کند که در بخش کشاورزی، صنعت و یا خدمات باشد. امیدوارم همه بتوانیم در این روزهای بسیار مهم که یادآور فداکاری مردم در 41 سال پیش در این ایام است، در مسیر آرامش مردم و زندگی بهتر برای آنان و رفع مشکلات روزمره، پر تلاش تر باشیم.
منبع: تسنیم
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
comment
0
0
comment در عقب
صندلي جلو
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
comment
0
0
comment [...]اب را همین اقا داد به اصفهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار