شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
رئیس مجمع نمایندگان استان:
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بحث آب شرب یکی از معضلات روزمره استان است در حالی که آب شرب یک ماده حیاتی است و باید در لوله‌ها جاری باشد.


قاسم ساعدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان که امروز (30 بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح غدیر طرح مبارکی بود که اولین فاز این طرح افتتاح شد اما از شهریورماه به بعد طرح آب غدیر با مشکل مواجه شد. گفته می‌شود پمپاژ این طرح که در ام‌الدبس است، خشک است. دلیل آن نیز مشکل پیدا کردن کانال آب آن است. انتظار داریم این طرح در اولویت‌های پیگیری شما قرار گیرد.

وی افزود: بحث آب شرب یکی از معضلات روزمره استان است. آب شرب یک ماده حیاتی است و باید در لوله‌ها جاری باشد.

ساعدی خطاب به مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزسنان تصریح کرد: لایروبی رودخانه‌های دز، کارون و کرخه که در معرض سیلاب هستند، باید در برنامه‌های شما باشند. در کرخه می‌بینیم از اینکه سی یا چهل سال گذشته سیل یا آب زیادی وارد آن نشده رسوبات آن بالا آمده و این مساله موجب ایجاد مشکلاتی برای پایین‌دست شده است. 

وی ادامه داد: سیل‌بندها نیز باید ترمیم شوند. راه حل ها و محورهایی که پیشنهاد شده قابل تحسین است اگر این برنامه‌ها اجرایی شوند بخش زیادی از مشکلات خوزستان مرتفع می‌شود. 

ساعدی گفت: فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری نیز امیدواریم شروع شود. چشم کشاورزان به این مساله است. پیگیری‌های لازم انجام شده و چیزی که باقی مانده، تامین اعتبار است که امیدواریم این مساله نیز تامین شود.

وی در خصوص مساله فاضلاب در استان تصریح کرد: این مساله در خوزستان یک چالش بسیار مهم است و نیاز به تأمین اعتبار دارد تا این مشکل نیز در استان رفع شود. 

ساعدی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما مساله تخصیص اعتبارات اصلاح شبکه‌های برق روستایی در خوزستان است، از زمان جنگ تاکنون در وزارت نیرو سابقه نداشته که اعتباری برای شبکه‌های فرسوده و آسیب‌دیده از جنگ تأمین شود. امیدواریم اعتبارات لازم برای اصلاح شبکه‌های برق بخصوص در بخش روستایی تأمین شود.
منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار