اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
امروز یکشنبه ۴ شهریور ماه به مناسبت هفته دولت در دفتر فرمانداری ویژه خرمشهر،نشست خبری با حضور مودت فرماندار ویژه ،زابلی معاونت سیاسی و اسد معاون برنامه ریزی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
امروز یکشنبه ۴ شهریور ماه به مناسبت هفته دولت در دفتر فرمانداری ویژه خرمشهر،نشست خبری با حضور مودت فرماندار ویژه ،زابلی معاونت سیاسی و اسد معاون برنامه ریزی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست مودت گزارشی از عملکرد یکساله دولت ارائه داد و در خصوص پروژه ها و طرح هایی که در این هفته مورد بهره برداری قرار میکرد اطلاع رسانی کرد.

مودت ضمن تبریک هفته ی دولت گفت:
در این مدت چالشها و مشکلات در حوزه ی شهرستان را جمع بندی کردیم و سعی می کنیم بر مبنای سند پیش روی،بصورت کوتاه مدت،میان مدت و طولانی مدت پیگیر معضلات باشیم.

مهم ترین موارد قابل پیگیری مشکل در عرصه زیرساختها،راه های مواصلاتی،جاده ی اهواز -خرمشهر،عمران شهری و بخصوص اشتغال زایی در سال رونق و تولید است.

مودت در ادامه به یازده پروژه عمرانی،صنعتی و خدماتی از قبیل آسفالت،احداث پارک و بوستان،تولید قطعات بتونی،فاضلاب شهری،پلاتوی اداره ارشاد،بسته بندی مرغ،برق فاز دوم پرورش ماهی شهید احمدیان، دفتر باجه پستی با برآورد مجموع ۴۸میلیارد تومان که ۲۷ میلیارد آن برای بهبود وضع فاضلاب شهری است،اشاره کرد. 
و افزود هفت میلیارد تومان برای لایروبی کارون در نظر گرفته ایم. 

فرماندار ویژه خرمشهر در ادمه به سفر مدیرعامل راه آهن و تصویب طرح آزاد راه اهواز_خرمشهر_شلمچه اشاره کرد  
و گفت اتصال راه آهن خرمشهر به بندر امام از فولاد شادگان آغاز میشود.

مودت به این مورد که از نظر گاز رسانی شهر سبز هستیم و فقط دو روستا از جمله ام السواد به شبکه گازرسانی متصل نشده اند که در مرحله اجرای مناقصه و تعیین پیمانکار هستیم،تاکید کرد.

مودت خاطرنشان کرد که امسال اولین سالی است که مجوز ۲۵۰۰ هکتار کشت برنج و شلتوک در خرمشهر و ۳۰۰ هکتار  شلتوک در شلمچه را گرفته ایم که این موضوع علاوه بر افزایش راندمان کشت به شیرین کردن زمینها هم کمک میکند.
و قابل ذکر است که علیرغم سیل و آسیبهای آن ۱۳هزار تن گندم برداشت کردیم و امسال اولین سالی بود که کشت گندم و جو در شلمچه انجام شد . 
خدمات پرداخت خسارت سیل انجام شده و هارمونی خوبی در بحث پرداخت داشتیم،۳۴۱ میلیون تومان براورد خسارت سیل در بخش کشاورزی و مسکن داشته ایم که ۸۹ پرونده در بنیاد مسکن جمع آوری و به استان تحویل داده ایم.
از دیگر خدمات در زمان سیل میتوان به احداث  ۱۰۰کیلومتر سیل بند در محدوده خرمشهر و مینوشهر اشاره کرد.

در بحث اربعین حسینی استانهای معین،استانهای فارس ، تهران ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان و بوشهر هستند که قرار است استان یزد نیز به این پنج استان بپیوندد.

مودت در خصوص فروش تیم اروند گفت:هدف ما حفظ تیم است،تیم متعلق به خرمشهر است و در این خصوص استاندار مکاتبات زیادی انجام داد اما به نتیجه نرسید،دستورات و برنامه ها باید از طریق شهرداری به شورا میرفت که متاسفانه انجام نشد.برای مربی و سرپرست احضاریه هایی ارسال شده بود و امکان بازداشت آنها وجود داشت.سعی کردیم از طریق مسئول تربیت بدنی و نماینده در این زمینه پیگیر مشکل شویم اما در خصوص مطالبات مالی پاسخی داده نشد. این فکر خوبی بود که بجای فروش کل تیم کارون اروند ، فقط امتیاز لیگ دسته یکم آن فروخته شد،قرار بود سازمان منطقه ازاد در این زمینه مساعدت کند که تا بحال کمکی به تیم نشده است.شهرداری و دستگاه های اجرایی از جمله اداره بندر و نفت و گاز اروندان و آب و فاضلاب باید در این خصوص همکاری داشته باشند.

مودت در خصوص حذف بازی فینال جام حذفی از خرمشهر گفت این تصمیم سال گذشته بعد از جام حذفی گرفته شد و طبق صورتجلسه ای،به دلایلی مصوب شد که فینال جام حذفی خرمشهر نباشد و این قضیه قبل از حضور من کلید خورده بود.

مودت در خصوص ظرفیت کشتارگاه صنعتی گفت:۱۳۰۰۰رأس دام برای کل استان کشتار شد و قراردادی بسته شد که مقدار زیادی دام از استرالیا بیاورند.این کشتارگاه در دهه فجر سال گذشته تکمیل شد و لازم به ذکر است  مشابه این کشتارگاه ،در کل استان خوزستان فقط در اهواز وجود دارد.

فرماندار ویژه ی خرمشهر گفت: انتخابات هیئت رئیسه ی شورا باید در زمان مقرر یعنی شهریور ماه انجام بگیرد و رییس و اعضای شورا باید به مهلت زمانی تعیین شده مقید باشند.

مودت در پاسخ به اینکه در برابر تبلیغات زودهنگام چه تدبیری اتخاذ کرده اید اظهار داشت:برای هرکسی تبلیغات زودهنگام انتخاباتی انجام دهد پرونده تشکیل میشود و قطعا با برخورد قانونی دستگاهای ذیربط روبرو خواهد شد.

مودت در مورد فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در این هفته به میز خدمت،تجدید میثاق با شهدا،شرکت در نماز جمعه،دیدار با امام جمعه،جلسه با اصحاب رسانه وارائه گزارش از صدا و سیما اشاره کرد و گفت در تلاش برای تشکیل اتاق فکر و حلقه مشاوران بصورت حقیقی در راستای منافع شهر هستیم.مخالف تشکیل اتاق فکر و حلقه مشاوران به شکل صوری و به منظور ایجاد مشروعیت برای خودمان هستم.
برای ایجاد آرامش و توسعه خرمشهر همه گروه ها و سلیقه ها باید کنار ما باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار