اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان:
شوشتر نیازمند مرکز تربیت معلم است و این موضوع باعث پوشش دادن شهرستان های همجوار نیز می شود.
جرفی رئیس مرکز تربیت معلم فرهنگیان استان خوزستان روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در رابطه با لغو امتیاز دانشگاه فرهنگیان شوشتر اظهار داشت: ما به خاطر این که شوشتر شهر دارالمومنین است و قدمت زیادی در تربیت معلم دارد علاقه مند بودیم در شوشتر این دانشگاه تاسیس شود.

وی افزود: شوشتر نیازمند مرکز تربیت معلم است و این موضوع باعث پوشش دادن شهرستان های همجوار نیز می شود.

وی در رابطه با چگونگی اخذ امتیاز این دانشگاه توسط آ.پ شوشتر گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد های دیگری از شهرستان های مختلف استان داشتیم علاقه مند بودیم این مرکز در شوشتر تاسیس شود و باید همین جا از همکاری صمیمانه و  همدلی جناب آقای دکتر رفیعی، سردار گیلانی نماینده محترم شهرستان و اقای معینی مدیر ا.پ شهرستان که با تمام توان و امکانات تلاش زیادی در جذب این امتیاز برای شوشتر داشتند تشکر و قدردانی نمایم.

وی در ادامه اظهار داشت: طبق جلسه ای که در استان و با حضور آقای سردار گیلانی نماینده شوشتر و اقای رفیعی داشتیم مصوب شد این مرکز با امکانات کامل راه اندازی شود و باید گفت مسولین شوشتر علاقه و اصرار داشتند یک مرکز تربیت معلم برادران نیز در‌ شوشتر تاسیس شود که گفتیم اول باید مرکز خواهران به صورت کامل راه اندازی شود بعد امتیاز مرکز برادران اعطا می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان در‌ رابطه با مسائل پیش آمده و چگونگی لغو این‌ امتیاز برای شوشتر گفت: دانشگاه فرهنگیان در تمام کشور نیازمند افزایش و ارتقا  امکانات می باشد که مسلما برای شروع به کار این مرکز در شوشتر نیز نیازمند امکاناتی همچون تجهیزات اداری، آموزشی و خوابگاهی هستیم کما اینکه با تلاش مسولین آ.پ شوشتر موضوع خوابگاه، سلف سرویس و قسمت آموزشی با تامین یک مکان آموزشی  (مدرسه پویش ) بر طرف شد.

وی اضافه کرد: اما اداره آموزش و پرورش شوشتر برای مواردی چون تجهیزات و همچنین موضوع سرانه غذا نیازمند حمایت و همکاری مدیران شهرستانی می باشد چرا که حکم دانشجویان تربیت معلم در اواخر ترم دو صادر می شود و ما نیز به آ.پ‌ شوشتر اعلام کردیم این هزینه را تقبل کرده تا با ورود دانشجویان جدید، این هزینه برگشت داده شود که متاسفانه متوجه شدیم این اداره در شوشتر حمایت نمی شود و با توجه به وضعیت مالی محدود نیز نمی‌تواند خود این هزینه را تامین کند و باید همه مسئولین شهرستانی و یا خیرین و شرکت های جانبی شوشتر در این راستا از آموزش و پرورش حمایت کنند همانگونه که امسال  در سوسنگرد، شرکت نفت تمام هزینه های دانشگاه فرهنگیان این شهرستان را تقبل نمود. 

وی افزود: در حالیکه در سایر استان های کشور مرکز جدیدی که ایجاد می شود کلیه مسئولین شهرستان در جهت ایجاد مرکز تلاش می کنند. در دیدار پارسال مقام معظم رهبری با مسئولین دانشگاه فرهنگیان به این نکته اشاره فرمودند که دانشگاه فرهنگیان از طرف مسئولین جدی گرفته شود و مراکز تربیت معلم ثقل اصلی اموزش و پرورش هستند.

جرفی در‌ پایان در‌ رابطه با شرایط فعلی این امتیاز برای شهرستان شوشتر گفت: ما تا دقیقه ۹۰ منتظر مسئولین شوشتر می مانیم چرا که ۱۸۰ دانشجوی دختر آماده ورود به این دانشگاه در مهر امسال می باشند در غیر این صورت مجبور هستیم ایشان را به دانشگاه های استان های دیگر انتقال داده و یا با توجه به ظرفیت موجود در استان در دانشگاه های دیگر ادغام نماییم.

طبق گفته وی تا ۲۰ شهریور منتظر مسئولین شهرستان می مانند چرا که استان علاقمند است این اتفاق در شوشتر رخ دهد.

خبرنگار: محمود نبی زاده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار