شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
ژونگ نانشان، دانشمند چینی که ویروس سارس را در سال ۲۰۰۳ میلادی کشف کرده بود، اعلام کرد اگر تمامی کشورهای جهان امکانات خود را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیج کنند، انتقال این ویروس احتمالاً تا ماه ژوئن (خرداد/تیر) در جهان خاتمه می‌یابد اما اگر برخی از کشورها اقدامات لازم را برای مقابله با آن انجام ندهند، ممکن است شیوع کرونا پس از ماه ژوئن نیز ادامه یابد.
او توصیه کرد: «تمام کشورها از دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت پیروی کنند و در سطح ملی وارد عمل شوند.»

این خبر نشان دهنده ی آن است، که آثار مخربی بیوتروریسم، یا اقدامات ماجراجویانه دیگر از این دست، شوخی بردار نیست که به مانند مصایب جانکاه جنگ های استعماری، جهانی و سرد، قابل اهمال و یا به تعویق انداختنی باشند که با تأسیس یک سازمان ملل متحد، توسط چند ابرقدرت حق وتو دار، بشود  با نظم جهانی، صلح پایدار و حقوق بشر، بازی کرد.

این سخنان علمی_تخصصی نشان می دهد، عزم جهانی بیشتری نیاز است، تا یک چنین بیماری های «پاندومی»، که دامنه ی شیوع آنها، قابلیت فراملیتی دارند را، فقط می توان با همکاریهای متقابل و برابر گرایانه، ازسوی دولت ها و ملت ها، ریشه کن نمود .

پس با این توصیف، من بعد، ما باید در عصر قرنطینه، شاهد واقعی شدن اقدامات سازمان های جهانی باشیم که وجودشان در گرو همکاری های همه جانبه ی بین المللی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار