شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
شوشان: قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان و شهردار منتخب اهواز از راه اندازي پاتوق سالمندان در تعدادي از بوستان ها و پارك هاي شهري اهواز براي سالمندان در آينده اي نزديك خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان، سيد خلف موسوي به همراه جمعي از مديران كل حوزه رفاه استان به مناسبت روز سالمند، از سراي سالمندان خيريه صالحين در اهواز بازديد كرد و از نزديك با روند خدمت رساني به سالمندان آشنا شد.

به گزارش شوشن ، وي در اين ديدار ضمن تبريك روز سالمند، دوران پیری را یكی از مراحل زندگي دانست و گفت: اگر جامعه و افراد براي دوران سالمندي برنامه ریزی های لازم را انجام دهند، دورانی لذت بخشي خواهد بود.

موسوي با بيان اينكه فرد سالمند با كوله باري از تجربه ها و آموخته ها می تواند برای دیگران سودمند واقع شود،خاطر نشان كرد: سالمندی یكی از مراحل عمر انسان است كه همانند سال های دیگر زندگی همراه با شادی و خشنودی یا ناراحتی است. در این دوران عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا فرد احساس رضایت مندی و خوشنودی از زندگی خود داشته باشد. هر چقدر افراد در كنار آمدن با مشکل هاي زندگی خوشبین تر باشند، بهتر می توانند بر مشكل هاي این دوران غلبه كنند و از سلامتی جسمانی و روانی بهتری برخوردار باشند.

قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان و شهردار منتخب اهواز افزود: در دين مبين اسلام نسبت به رعايت حقوق واحترام سالمندان سفارش و تاكيد فراوان شده است. در قرآن كريم بارها در اين خصوص به ادب و نيكي و احسان سفارش شده به ويژه در مورد پدر و مادر كه حق عظيمي برگردن فرزندان خود دارند. در سوره اسرا به فرزندان هشدار داده شده است كه مبادا در دوران پيري و سالمندي كم ترين اهانتي به والدين روا نمايند يا با لحني زننده و نامناسب- كه رنجش آن ها را بر انگيزد- سخن گويند و احترام آنان را به جا نياورند. در احاديث و روايات نيز فرازهاي بسيار زيبا و با شكوهي در اين مورد به چشم مي آيد.

موسوي تصريح كرد: جامعه ايراني با توجه به شرايط خاص فرهنگي و اعتقادهاي ديني ارزش و احترام خاصي براي سالمندان قايل است و اين شرايط در استان خوزستان خيلي خاص است.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنان اش به ارزش نگهداري از سالمندان اشاره كرد و گفت: بسياري از افرادي كه در اين گونه مراكز نگهداري مي شوند به دليل شرايط خاصي كه دارند نيازمند توجه و حمايت زيادي هستند.

شهردار منخب اهواز از راه اندازي مكاني براي گرد هم آيي سالمندان در بوستان هاي شهري خبر داد و در اين باره گفت: متاسفانه فضا و مبلمان شهري در اهواز از نبود جايي براي گرد هم آمدن سالمندان رنج مي برد و ما برنامه داريم در آينده اي نزديك در تعدادي از بوستان ها و پارك هاي شهري امكاناتي فراهم كنيم تا سالمندان عزيز در كنار هم و با استفاده امكانات مناسب تفريحي، فرهنگي و ورزشي ساعات با نشاطي را سپري كنند كه البته براي انجام اين كار از افراد خير كمك خواهيم گرفت.

گفتني است: در اين ديدار مدير كل بهزيستي خوزستان به ارايه گزارشي از سالمندان تحت پوشش سازمان بهزيستي در استان پرداخت و گفت : در حال حاضر تعداد 4مركز نگهداري از سالمندان در اهواز و نيز در هر كدام از شهرهاي خرمشهر- دزفول و بهبهان يك مركز وجود دارد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شوش دانیال ع ی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
0
0
comment قابل توجه جناب موسوی سلام مبارک است اما کاش در حیطه مدیریت خود بر اداره کل تعاون . کار و رفاه اجتماعی نیز اقدامی جدی و فوری برای سالمندان مراجعی که در سازمان تحت مدیریت شما دچار سرگردانی طولانی مدت هستندمینمودید بنده هم سالمندم هم جانباز هم همشهری جنابعالی هم شناخت کافی بر قابلیت های شما از زمانی که یک بسیجی ساده بودیددارم هم حضوراخدمت رسیدم که سفارش رسیدگی دادید .اما بعنوان کسی که یکعمردر اداره ای خالصانه خدمت نموده و بیش ار بیست سال در مشاغل سخت و زیان آورانجام وظیفه کرده وبحکم سالها فعالیت مطبوعاتی و اجتماعی تا حدودی به حقوق اداری خود واقف است جا دارد با وجود احساس دلسوزی در مسئول این امر در اداره ذیربط مرکز استان وحتی جوابگویی توسط تلفن همراه شخصی خود به بنده سئوال کنم واقعا چه میگذرد که یک پرونده چند مرحله گم شود و یا 2 سال دوندگی و سرگردانی برای نتیجه گیری مشاغل سخت و زیان آور کافی نیست. ایا جنابعالی یک مرتبه با تلفنهای اداره در خیابان زینب تماس گرفته ایدتا ببینید بر یک شهرستانی چه میگذردتا فقط موفق به تماس با اپراتور مربوطه شود مگر تمام تماس گیرندگان تک تک شماره های داخلی اداره شما را دارند که اقدام به شمارگیری مستقیم داخلی کنند. اما اصل و اساس آنجه حداقل طی دو سال اخیر با مراجعه به اداره شهرستان و مشاهده تلاش واحد مربوطه و دها بار مراجعه به مرکز استان برای پیگیری درخواست تجدید نظر بر رای عجیب کمیسیون یا کمیته مشاغل زیان آورکافی نیست؟ چه کسی باید پاسخ دهد رای اعضا محترم بر چه ملاکی صورت گرفته است و چرا در بندهایی با همکار خودم در یک شهر و یک اداره ویک اتاق و یک ردیف و یک کشیک ویک زمان بایدبنده رای مخالف و ایشان رای موافق بگیرند. اصولا چه کسی جوابگوی سیستم زیان آوربودن شغلی است که بنده سی سال پیش و با سیتمهای عهد بوق با آن کار کرده وازنظر اداره خودم کاملا سخت وزیان آوراست چرا نماینده کارفرمای بنده که طبیعتا باید روی این مشاغل شناخت داشته و بقیه را توجیه کند جایش میان اعضاخالیست باری بیائیدقبل از بعهده گرفتن سکان شهرداری کلانشهر اهواز مشکل اینجانب را هم بعنوان یک سالمند یا هرچه بنامید از نزدیک و در حضور کارشناسی صاحب نطر و خود بنده از نزدیک بررسی نمایید ضمنا مسئول واحد مربوطه از فرط مراجعه نام و مشخصات اینجانب را کاملا یاد گرفته ودر جریان امر قرار دارند موفق باشید
comment
شوش دانیال ع ی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
comment
0
0
comment با سلام مجدد و پوزش از ایجاد مزاحمت خواهشمنداست پیام ارسالی را بنحو ممکن به جناب سید خلف موسوی جهت بررسی در حل مشکل طولانی مدت یک ایثارگر سالمند برسانید با تشکر فراوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار