اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
شوشان - محمدسعید بهوندی:

در موضوع و بحران "کرونا ویروس" واقعیّت امر این‌ است که چند مورد را میتوان با قطعیّت تمام مدعی شد:

اینکه؛ روزانه تعدادی از هموطنانمان مبتلا به این بیماری شده و متاسفانه تعدادی از مبتلایان فوت میکنند. که آمارش را نیز وزارت بهداشت اعلام می‌نماید.

اینکه؛ عده‌ای زیادی ممکن است ناقل بیماری باشند، که یا علیرغم داشتن علائم اولیه به هر علت توجه نکنند، یا هنوز علائم محکمی در آنها احساس نشده است. ولی هر دو دسته ناقلند و نمی‌دانند.

اینکه؛ در صورت عمل ننمودن دقیق و مستمر به توصیه‌ها، خصوصاً قرنطینه‌ی خانگی، حتماً تعداد زیادتری مبتلا خواهند شد و تعداد قابل توجهی از آنان نیز ممکن است فوت نمایند.

وامّا آنچه قطعیّت ندارد و چنانچه توسط هر کسی ولو پزشک مرتبط و حاذقی گفته شود، باز بر اساس حدسی است که بر مبنای وضعیّت و روند فعلی کرونا در کشور و هشدارگونه بیان می‌گردد:

اینکه؛ پایداری و ماندگاری کرونا ویروس تا چند هفته یا چند ماه دیگر در کشور ادامه خواهد داشت.

اینکه؛ در پایان بحرانِ کرونا ویروس، کشور ما در اثر این بیماری چه تعداد فوتی خواهد داشت.

بنابراین آحاد مردم می‌بایست تمامی همت، هوش و دقت‌شان را تنها روی این موارد اساسی متمرکز کنند:

تمای افراد حتی اعضای خانواده را ناقل ویروس تصور کنند. فاصله را حفظ نمایند. به محض هر گونه تماس دستها را به شیوه‌ی درست با مواد شوینده بشویند و از همه مهمتر؛ جز به اجبار از منزل خارج نشوند. ماسک و دستکش را فراموش ننمایند. تمامی سطوح را آلوده تصور کنند. به هیچ وجه دستانشان را به چشمها و مجرای تنفسی نزنند و پرسه زدن، مهمانی رفتن و در اجتماع دوستانه شرکت نمودن را تا پایان بحران بشدت پرهیز نمایند. زیرا ما نه تنها در قبال خویش بلکه در قبال سلامتی و جان دیگران نیز مسئولیم و باید با کیفیّت تمام مراقبت نماییم!.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار