شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
موها بعد از زایمان به طور طبیعی ریزش پیدا می کنند ولی اگر ریزش مو بسیار زیاد باشد نشان از بیماری فرد دارد و در موارد نادر و خونریزی های شدید اتفاق می افتد
اختصاصی شوشان: یک متخصص زنان و زایمان در خوزستان گفت :عمده ترین مشکلاتی که می تواند یک زن را پس از زایمان طبیعی درگیر کند عدم رعایت بهداشت مناسب است چرا که زایمان طبیعی نیاز به مراقبت های بهداشتی بیشتری دارد .

دکتر شهره خائفی در گفتگو با شوشان افزود : اگر مقایسه زایمان طبیعی و سزارین را در شرایط غیر بهداشتی تصور کنیم انتقال عفونت از طریق زایمان طبیعی بیشتر است و عدم رعایت بهداشت بعد از زایمان های طبیعی ممکن است فرد را دچار تب نفاسی کند که نوع خطرناکی از تب می باشد . در زایمان های غیر بهداشتی یا زایمان در منزل نیز ابتلا به این نوع تب رواج دارد.

وی در ادامه تاکید کرد : زنان تا چهل روز پس از زایمان هیچ گونه ارتباطی برقرار نکنند چرا که این امر احتمال عفونت را زیادتر می کند و زنان پس از چهل روز چون احتمال بارداری وجود دارد میبایست شروع به مصرف قرص های ضد بارداری کنند. استفاده از داروهای مخصوصی که از عفونت جلوگیری می کند و شستشو هایی که پس از زایمان به زنان توصیه می شود ، از دیگر موارد بهداشتی است.

دکتر شهره خائفی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات زنان بعد از زایمان کمردرد است که عموما حالتی طبیعی است یعنی به دلیل شرایط حاملگی طرز قرار گرفتن ستون فقرات با حالت طبیعی تفاوت دارد که بعد از زایمان این درد با استراحت و ورزش مناسب از بین می رود . استفاده از آجر داغ و کیسه آبگرم که معمولا بین زنان شایع است تاثیر چندانی ندارد و فاصله بین مهره ها به مرور زمان خود بخود کاهش می یابددر صورت لزوم برای کاهش درد بهتر است که از کمربند های مخصوص استفاده کنند.

این متخصص از زنان خواست تا بعد از زایمان از مواد پروتئین دار و لبنیات و میوه های تازه بیشتر استفاده کنند و افزود: موها بعد از زایمان به طور طبیعی ریزش پیدا می کنند ولی اگر ریزش مو بسیار زیاد باشد نشان از بیماری فرد دارد و در موارد نادر و خونریزی های شدید اتفاق می افتد ولی به طور طبیعی تعداد موهها در زمان حاملگی افزایش می یابند و بعد از حاملگی می ریزند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار