اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
شوشان: خوزستانی ها بخصوص مسئولین و نمایندگان این خبر را بخوانند تا بدانند که اصفهانی ها و استاندار جدیدش یک دقیقه وقت هم برای تسریع در انتقال آب کارون تلف نمی کنند. استاندار جدید اصفهان در اولین گام ، از تونل انتقال آب کارون به اصفهان دیدن کرد. این خبر در حالی منتشر می شود که هنوز استاندار خوزستان مشخص نشده و مسئولین به جای همدلی ، در حال چانه زنی بر روی گرینه های مختلف هستند و هنوز به تفاهم نرسیده اند.

این خبر را بخوانید:

شوشان: استاندار جدید اصفهان، نخستین بازدید عمرانی خود را به مدت 9 ساعت به تونل سوم کوهرنگ و سد در حال احداث و تاسیسات جانبی آن اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، مدیر عامل این شرکت در این بازدید، گزارشی از وضعیت این پروژه مهم را ارائه داد. همچنین مشاوران و پیمانکاران پروژه نیز گزارش هایی از روند پیشرفت هر دو پروژه و اتمام عملیات حفاری ارائه دادند. دکتر رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، نیز با استماع گزارش های کارشناسی و مشکلات مربوط، دستورات لازم را در خصوص تسریع در پیشرفت عملیات صادر کرد.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به حجم اقدامات انجام شده با وجود پیچیدگی های فنی که این پروژه داراست، آن را به عنوان یکی از بزرگ ترین وسخت ترین پروژه های آبی در سطح کشور و حتی جهان دانست و از طراحان، مشاوران، پیمانکاران و مدیریت آب منطقه ای استان تشکر کرد.

گفتنی است بازدید استاندار اصفهان بیش از 9 ساعت به طول انجامید و این اولین بازدید عمرانی وی از پروژه های در حال احداث از زمان تصدی استانداری اصفهان بود.

دکتر رسول زرگرپور در این بازدید، از تونل های دسترسی به تونل اصلی و تاسیسات پمپاژ آب با ظرفیت 120 میلیون متر مکعب در سال و تونل دسترسی به تاج سد اصلی بازدید کرد.

حفاری تونل سوم کوهرنگ به طول حدود 24 هزار متر و حجم آب انتقالی 255 میلیون متر مکعب بیش از 99.9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه سد ذخیره ای تونل سوم کوهرنگ نیز حدود 16 درصد پیشرفت داشته است.

این سد با 130 متر ارتفاع از کف و طول تاج 250 متر، از نوع سدهای بتونی دو قوسی است که حدود 385 میلیون متر مکعب گنجایش داشته و قادر است حدود 280 میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.

گفتنی است دکتر رسول زرگرپور، طی سال های 1376 تا 1380 و نیز 1384 تا 1387، در سمت معاونت امور آب وزارت نیرو فعالیت می کرده است که در سی و یکم شهریورماه امسال با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت دولت، به عنوان استاندار اصفهان منصوب شد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
بابا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
comment
1
4
comment هنوز فرصت باقی است مصرانه بخواهیم که کسی که به امور آب خبره است وبومی خوزستان است استاندار خوزستان شود آوردن استاندار غیر بومی برای خوزستان فاجعه به همراه خواهد داشت شک نکنید
comment
علی
|
United States
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
comment
2
0
comment استاندار خوزستانی یعنی سکوت در مقابل سرقت منابع این خاک و خوش خدمتی به پایتخت نشینان برای بقای پست چیزی که تا کنون از بومی گرایی شاهد بودیم.....
comment
امین
|
Netherlands
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment خدایا این اصفهانیا چی میخوان از جون ما ، خیر نبینن مسولین به حق علی و اولاد علی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
comment
0
0
comment وای به حالشون .ما آب نداریم بخوریم پول آب معدنیمون از حقوقمون بیشتر شده اونوقت آقای اصفهانی برا کشاورزیش از آآب کارون میبره بذار ببره . وقتی ما خوابیم لحافمون هم ببرن نمیفهمیم . ایندفعه یادشون میدیم
comment
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
comment
1
0
comment آب اصفهان کجا رفت؟ یزد،کرمان، طبس و...
اصفهان و خوزستان بر سر یک سفره اند.گمراه نشوید
comment
جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
comment
0
0
comment واقعا جای تاسف است
این [...] ظلم علنی در حق مردم لر و بختیاری استانهای خوزستان و چارمال بختیاری!
مردم و مجلس هم اعتراض قانون مند کردند و آنها را به توهین بستند!
[...]
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار